Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ArchiCAD 6 Bill Rattenbury spis treści

15-05-2014, 19:53
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 19.90 zł     
Użytkownik Marcepan17
numer aukcji: 4214772266
Miejscowość Rzeszów
Wyświetleń: 2   
Koniec: 15-05-2014 19:59:37

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2000
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Bill Rattenbury

 

ArchiCAD 6

Wydawnictwo: "Helion" 2000
Ilość stron: 162 s.

Format: B5
stan: bardzo dobry

ArchiCAD to początek przygody z komputerem, również pierwsze poważne wyzwanie. Niezależnie od tego czy jesteś początkującym projektantem, czy wiesz już więcej od swoich kolegów z pewnością przyda Ci się zwięzły, praktyczny poradnik.

Książka poświęcona jest jednemu z najlepiej ocenianych programów do modelowania i wizualizacji architektonicznych. Napisana przez architekta z dużą praktyką, zawiera wiele cennych porad:

jak zabezpieczyć się przed utratą plików?
jak posługiwać się bibliotekami?
jaką strukturę warstw stosować, by maksymalnie uprościć sobie pracę?
jak zamodelować ławę fundamentową, okładzinę elewacyjną sięgającą połowy wysokości okna lub pomieszczenie o podwójnej wysokości?
kiedy zakończyć modelowanie w trzech wymiarach, a przejść do edycji poszczególnych rysunków?
jak zachować jednolitą szatę graficzną projektu przy drukowaniu kolejnych arkuszy z pomocą Plotmakera?

Do książki dołączono arkusze z instrukcjami rysunkowymi.

 

Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4 <![endif]-->

Książka poświęcona jest jednemu z najlepiej ocenianych programów do modelowania i wizualizacji architektonicznych. Napisana przez architekta z dużą praktyką, zawiera wiele cennych porad. Jak zabezpieczyć się przed utratą plików, jak posługiwać się bibliotekami, jaką strukturę warstw stosować, by maksymalnie uprościć sobie pracę? Jak zamo-delować ławę fundamentową, okładzinę elewącyjną sięgającą połowy wysokości okna lub pomieszczenie o podwójnej wysokości? Kiedy zakończyć modelowanie w trzech wymiarach, a przejść do edycji poszczególnych rysunków? l na koniec, jak zachować jednolitą szatę graficzną projektu przy drukowaniu kolejnych arkuszy z pomocą Plotmakera? (Jest to program uzupełniający ArchiCAD-a i rozprowadzany wraz z nim). To wszystko zostało przystępnie omówione i przejrzyście zilustrowane. Do książki dołączono też arkusze z instrukcjami rysunkowymi. Instrukcje te w graficznej formie prezentują bardziej zaawansowane techniki, jak np. tworzenie i edycję skryptów obiektów bibliotecznych. Te techniki nie są wykorzystywane na co dzień, lecz gdy potrzebujemy czegoś niestandardowego - na przykład okna o kształcie rombu - znajomość takich nietypowych metod edycji może okazać się konieczna.

 

 

Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4 <![endif]-->

 

ArchiCAD to początek przygody z komputerem, również pierwsze poważne wyzwanie. Niezależnie od tego czy jesteś początkującym projektantem, czy wiesz już więcej od swoich kolegów z pewnością przyda Ci się zwięzły, praktyczny poradnik.

Książka poświęcona jest jednemu z najlepiej ocenianych programów do modelowania i wizualizacji architektonicznych. Napisana przez architekta z dużą praktyką, zawiera wiele cennych porad:

  • jak zabezpieczyć się przed utratą plików?
  • jak posługiwać się bibliotekami?
  • jaką strukturę warstw stosować, by maksymalnie uprościć sobie pracę?
  • jak zamodelować ławę fundamentową, okładzinę elewacyjną sięgającą połowy wysokości okna lub pomieszczenie o podwójnej wysokości?
  • kiedy zakończyć modelowanie w trzech wymiarach, a przejść do edycji poszczególnych rysunków?
  • jak zachować jednolitą szatę graficzną projektu przy drukowaniu kolejnych arkuszy z pomocą Plotmakera?

 

Spis treści

  • Przedmowa (7)
  • O Autorach (7)

Rozdział 1. Wstęp (8)

  • 1.1. O książce (8)
  • 1.2. Co powinieneś wiedzieć na początek (8)
  • 1.3. Konwencje przyjęte w książce (9)

Rozdział 2. Przygotowanie stanowiska pracy (11)

  • 2.1. Foldery (11)
  • 2.2. Folder programu (12)
    • Gdzie umieścić folder programu? (12)
    • Co powinno znaleźć się w folderze programu? (12)
    • Co należy usunąć z folderu programu? (13)
  • 2.3. Foldery projektów (14)
    • Gdzie umieszczać foldery projektów? (14)
    • Foldery robocze (14)
    • Co powinno znaleźć się w folderze roboczym? (14)
    • Dalszy podział (14)
  • 2.4. Folder biblioteki (15)
  • 2.5. Folder szablonów (16)
  • 2.6. Zabezpieczanie danych (16)
  • 2.7. Kopie zapasowe (17)
    • Jak często wykonywać kopię zapasową? (18)
    • Nośniki (18)
    • Które foldery i pliki należy zabezpieczać? (19)

Rozdział 3. Podstawowe pojęcia ArchiCAD-a (21)

  • 3.1. Modele trójwymiarowe a płaskie rysunki (21)
    • Pojęcia "wizualizacji architektonicznej" i "wirtualnej symulacji" (21)
    • Tworzenie dokumentacji (23)
    • Kiedy przestać modelować, a zacząć rysować? (24)
  • 3.2. Biblioteki (25)
    • Zarządzanie bibliotekami (25)
    • Gdzie umieszczać samodzielnie wykonane elementy (26)
    • Archiwizacja projektu; pliki *.PLA (27)
  • 3.3. Kondygnacje (28)
    • Kondygnacje a organizacja projektu (28)
    • Kondygnacje a przechowywanie dodatkowych informacji (29)
  • 3.4. Warstwy (29)
    • Podział na warstwy (30)
    • Nazewnictwo warstw (31)
    • Kombinacje warstw (31)
  • 3.5. Skala w ArchiCAD-zie (33)
    • Zmiana skali a opisy i wymiarowanie (33)
    • Zmiana skali a obiekty (33)
    • Zmiana skali a linie i wypełnienia (33)
  • 3.6. Współpraca ArchiCAD-a z Plotmakerem (34)
    • Co może być wykonane w każdym z tych programów (34)
    • Z ArchiCAD-a do Plotmakera (35)
    • Aktywne połączenia (Hotlinks (Łącza)) (37)

Rozdział 4. Wstępne ustalenia (39)

  • 4.1. Wprowadzenie (39)
  • 4.2. Siatka konstrukcyjna (40)
    • Siatka konstrukcyjna jako pomoc rysunkowa (40)
    • Siatka konstrukcyjna jako siatka konstrukcyjna (40)
    • Szkocka krata (41)
  • 4.3. Jednostki (41)
  • 4.4. Czcionki (42)
    • Im prostsze, tym lepsze! (42)
  • 4.5. Pióra i kolory (43)
    • Numer pióra, kolor pióra, grubość pióra (43)
    • Pióra i kolory wprowadzone w szablonie (45)
  • 4.6. Symbole i szata graficzna projektu (45)

Rozdział 5. Praca nad projektem (47)

  • 5.1. Wprowadzenie (48)
  • 5.2. Lokalizacja (48)
    • Wprowadzanie danych w postaci cyfrowej (48)
    • Wprowadzanie danych z pomiarów geodezyjnych (48)
  • 5.3. Początek układu współrzędnych (49)
    • Jak powinien zostać ulokowany budynek względem początku układu współrzędnych? (49)
    • Początek układu współrzędnych a tworzenie obiektów (50)
  • 5.4. Orientacja względem stron świata (50)
  • 5.5. Linie konstrukcyjne (52)
  • 5.6. Siatki (53)
  • 5.7. Budowa modelu (55)
    • Ściany (55)
    • Czego nie wolno robić ze ścianami (58)
    • Podłogi (59)
    • Fundamenty (60)
    • Dachy (68)
    • Otoczenie (71)
    • Wyposażenie wnętrz i elementy umeblowania (71)
    • Lampy (72)
    • Dokończenie modelu (73)
  • 5.8. Tworzenie rzutów (74)
    • Rzut kondygnacji (75)
    • Rzut sufitu (75)
    • Podziały sufitu (77)
    • Plan instalacji elektrycznej (78)
  • 5.9. Przekroje i elewacje (79)
    • Rozmieszczanie linii przekrojowych i elewacyjnych (79)
    • Czym się różni elewacja od przekroju? (79)
    • Dlaczego nie obrysowywać przekroju modelu? (81)
  • 5.10. Schematy i zestawienia (85)
  • 5.11. Szczegóły konstrukcyjne (86)
    • Nakładki i arkusze (87)
    • Gdzie umieszczać szczegóły? (88)
    • Zmiana skali (88)

Rozdział 6. Plotmaker (91)

  • 6.1. Do czego służy Plotmaker? (91)
  • 6.2. Układ arkuszy (92)
    • Ile arkuszy umieścić w jednym pliku Layout? (92)
  • 6.3. Pióra i kolory w Plotmakerze (95)
    • Wykorzystanie Plotmakera do zmiany ustawień piór i kolorów (95)
  • 6.4. Nagłówki (97)
    • Tworzenie nagłówka (97)
    • Tworzenie szablonu dla Plotmakera (100)

Rozdział 7. Co jeszcze warto wiedzieć (103)

  • 7.1. Pomieszczenia o podwójnej wysokości (104)
    • Okno nad oknem (104)
    • Okno na całą wysokość ściany (105)
  • 7.2. Przesunięte poziomy (106)
  • 7.3. Generowanie rzutu sufitu z modelu 3D (109)
  • 7.4. Projekt a stan istniejący (111)
    • Rysunek łączny (112)
    • Oddzielne rysunki (114)
  • 7.5. Działka z wieloma zabudowaniami (115)
    • Struktura plików (115)
    • Przygotowanie plików (116)
    • Zapisywanie obiektów (117)
    • Projekty oparte na powtarzalnych modułach (119)
    • Zapisywanie części zawartości pliku (119)
  • 7.6. Koncepcje (120)
    • Polecenie Save As (Zachowaj jako) (120)
    • "Nowa lokalizacja" (120)
    • Korzystanie z warstw (120)
    • Czy jeszcze do tego wrócisz? (121)
  • 7.7. Korekty (121)
    • Czym różnią się korekty od wersji alternatywnych? (121)
    • Graficzne oznaczenie (122)
    • Korzystanie z Plotmakera przy archiwizacji rysunków (123)
  • 7.8. Eksport rysunków w formacie AutoCAD-a (124)
    • Przygotowanie projektu do eksportu (124)
    • Zapisz jako... (125)
    • Ustawienia w oknie dialogowym eksportu (125)
  • 7.9. Import rysunków w formacie AutoCAD-a (127)
    • Wersja programu (127)
    • Import pliku (127)
    • Ustawienia w oknie dialogowym importu (128)
    • Jeśli to nie działa (129)
    • Plik jest w ArchiCAD-zie (130)
    • Dołączanie zaimportowanego pliku do pliku z projektem (130)
    • Usuwanie zbędnej informacji (130)
    • Dodatkowe zabezpieczenie (131)

Dodatek A. Numery piór a grubości linii (133)
Dodatek B. Instrukcje rysunkowe (135)

  • TS-01: Zmiana domyślnych własności obiektów (135)
  • TS-02: Określanie granic terenu na podstawie pomiarów geodezyjnych (136)
  • TS-03: Przenoszenie rysunku w pobliże początku układu współrzędnych (138)
  • TS-04: Wykorzystanie modułów (139)
    • Tworzenie modułu w oddzielnym pliku (140)
    • Korzystanie z modułów (140)
    • Zbiór różnych elementów 2D (141)
    • Zbiór typowych drzwi i okien (141)
    • Korzystanie z okna QuickViews przy pracy z modułami (141)
    • Jak korzystać z modułów: kontrolowanie warstw (142)
    • Jak korzystać z modułów: pliki szablony (142)
  • TS-10: Tworzenie łaty (142)
    • Jak działa polecenie Create Patch (Utwórz łatę)? (143)
    • Elementy składowe łaty (143)
  • TS-11: Tworzenie obiektów (1.1) (144)
  • TS-11: Tworzenie obiektów (1.2) (144)
  • TS-12: Tworzenie obiektów (2) (148)
  • TS-13: Nietypowe okna - prostokątne (1.1) (151)
  • TS-13: Nietypowe okna - prostokątne (1.2) (152)
  • TS-14: Nietypowe okna - nieregularne (1.1) (155)
  • TS-14: Nietypowe okna - nieregularne (1.2) (157)
  • TS-15: Obiekty zależne od skali (159)