Arcania: The Complete Tale
PLAYSTATION 4
Gra jest nowa w folii angielskiej wersji językowej.
Okładka i instrukcja w języku angielskim.
Arcania: The Complete Tale jest kompletną edycją RPG akcji Arcania, będącej duchową kontynuacją legendarnej serii Gothic studia Piranha Bytes. W związku ze zmianą dewelopera i zastrzeżonymi prawami do nazwy, które zachował pierwotny twórca cyklu, konieczna była jednak zmiana tytułu. Zestaw zawiera grę podstawową wraz z dodatkiem Fall of Setarrif. Obie gry zostały pierwotnie opracowane przez studio Spellbound Interactive, jednak ich konwersją na konsole firm Microsoft i Sony zajęła się ekipa Black Forest Games. Arcania: A Gothic Tale. Akcja Arcanii rozgrywa się dziesięć lat po Zmierzchu bogów (dodatek do trzeciej części Gothica), w którym Bezimienny, widząc zbliżający się wielkimi krokami konflikt pomiędzy przywódcami odbitej z rąk orków Myrtany, postanowił kolejny raz interweniować. Wskutek tych wydarzeń, heros objął wreszcie samodzielne rządy nad zjednoczonymi krainami i obwołał się królem, przybierając imię Rhobara III. Gracz wciela się w nową postać, która także zwana jest Bezimiennym i pragnie zemścić się na władcy za to, że ten najechał jej wioskę położoną na niewielkiej wysepce Feshyr i wymordował jej wszystkich mieszkańców. Arcania: Fall of Setarrif. Dodatek kontynuuje fabułę znaną z podstawowej wersji dzieła studia Spellbound, oferując możliwość ukończenia nowej przygody. Gracz trafia do Setarrif - do niedawna prężnie rozwijającego się miasta, obecnie opanowanego przez demona gnieżdżącego się niegdyś w ciele króla Rhobara III. Osada - znajdująca się pod wpływem sił nieczystych - pogrąża się w anarchii i chaosie, dążąc do niechybnego upadku. Zdający sobie sprawę z powagi sytuacji król, podejmuje próbę ocalenia miasta od zagłady. Jednocześnie pragnie pomóc swoim przyjaciołom, którzy znajdują się w Setarrif. Niebezpieczną misję zleca herosowi kontrolowanemu przez gracza. W trakcie zabawy sterowana przez gracza postać zajmuje się przede wszystkim staczaniem dużej ilości walk z potworami (m.in. gobliny, wielkie osy, orkowie, cieniostwory, pełzacze, węże) oraz inteligentnymi przeciwnikami. W zależności od obranej klasy postaci potyczki mogą przybierać formę szybkich wymian ciosów w połączeniu z unikami (wojownik), bezpiecznego ostrzeliwania wrogów z odległości (łucznik) lub rażenia przeciwników różnorakimi zaklęciami (mag). W miarę upływu czasu główny bohater przybiera na sile, odblokowując nowe zdolności z kilku różnych grup (m.in. seria ciosów, zaklęcie morza ognia, umiejętność zaskakiwania wrogów). Istotny wpływ na możliwości bojowe Bezimiennego ma też jego ekwipunek, pozyskiwany od wrogów, nabywany od kupców lub wytwarzany we własnym zakresie. W tym ostatnim przypadku wymagane jest dysponowanie właściwymi recepturami lub planami, jak również potrzebnymi do stworzenia danego przedmiotu składnikami. Fabuła gry ma dość liniowy charakter, wymuszając na graczu odwiedzanie lokacji w ustalonej kolejności. W celu odblokowania kolejnego obszaru świata wymagane jest zazwyczaj udzielenie komuś pomocy czy też pozbycie się grupy przeciwników. Co ciekawe, niektóre główne questy można zaliczać na kilka sposobów. Nie brakuje także licznych zadań pobocznych oraz misji związanych z odnajdywaniem różnego rodzaju sekretów (m.in. posążków Innosa i zapomnianych grobów). Tryb gry: single player