Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Apres coup precede par Le ressassement ternel d

28-02-2012, 14:13
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 12.99 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029716152
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-01-2012 10:25:18

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2005
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 228
Format: 14,5 x 20,5 cm
Rok wydania: 2005
Oprawa: miękka, klejona
ISBN: 832[zasłonięte]4253


Apres coup précédé par “Le ressassement éternel” de Maurice Blanchot: une lecture

Wacław Rapak

Zgodnie z tytułem – «Apres coup» précédé par «Le Ressassement éternel» de Maurice Blanchot: une lecture [Maurice’a Blanchota «Po wszystkim» poprzedzone przez «Wieczne roztrząsanie»: propozycja lektury] – książka Wacława Rapaka stanowi próbę szczegółowego i uważnego odczytania dwu debiutanckich utworów znanego francuskiego pisarza i krytyka. Le Ressassement éternel [Wieczne roztrząsanie] to wspólny tytuł dwu pierwszych opowiadań napisanych przez Maurice’a Blanchot’a w latach 1935 (Le dernier mot [Ostatnie słowo]) i 1936 (L’idylle [Idylle]), a opublikowanych po raz pierwszy pod takim właśnie wspólnym tytułem w 1952 roku. Wieczne roztrząsanie to również postawa autora wobec pisanych i już napisanych przez siebie dzieł. Wyraził ją i wnikliwie opisał w dołączonym do tych dwu debiutanckich opowiadań posłowiu napisanym w 1983 roku. Posłowie to nosi tytuł Apres coup [Po wszystkim] i posiada zasadnicze znaczenie teoretyczne dla prowadzonych tutaj rozważań. Podejmuje ono kwestię (niemożliwego) powrotu autora do napisanego dzieła. Mit orficki i kategoria «śmierci autora» łączą się z jednoznacznie brzmiącym «Noli me legere». Czasowość «wiecznego roztrząsania», prospektywna, retrospektywna, okazuje się w ostatecznym sensie bezczasowa. Pozostaje w ścisłym związku z pisarską strategią Blanchot’a, gdzie splot kilku czasowości i niedookreśloność formy otwartej na powtarzalność są wyznacznikami «wiecznego roztrząsania» jako kategorii estetycznej.