!!!!! RABAT -5% !!!!!
Rozpiętość: 950 mm, długość: 1025 mm, waga : 158-178g. Znakomity ultralekki akrobat halowy wykokany z ażurowanego depronu ( ! ) , przeznaczony do wyczynowych akrobacji Extreme 3D Freestyle. Idealny do programu halowego F3P, aeromusicalu i każdej odmiany latania niemal przeczącego prawom fizyki i wyobraźni. Nadaje się także do lotów na otwartej przestrzeni podczas bezwietrznej pogody.
Niezwykły model będacy połączeniem lekkości i zwinności jednopłatowca z małymi prędkościami dostępnymi dla modeli dwupłatowców. Model wykonany jest z warstwowo klejonego cieńkiego depronu ( 2 x 2 mm ) z czego jedna części jest ażurowana - uzyskano w ten sposób niesamowicie niską masę ( pamiętajmy że model ma ponad 1 m długości i blisko metr rozpiętości ) i zachowano sztywność konstrukcji. Fenomen tego modelu polega także na zastosowaniu specjalnych stabilizerów i wypuszczeniu ponad linię krawędzi natarcia przestrzeni pomiędzy tymi stabilizerami ( przy kadłubie ). Ponadto zastosowano ażurowe, superlekkie hamulce aerodynamiczne na lotkach oraz ukośne "spowalniacze" na wysokości. Całość daje w efekcie spadek prędkości modelu przy zachowaniu jego niebywałej stabilności i małej zdolności do utraty wysokości w locie poziomym. Model inaczej mówiąc zachowuje się jak ultralekki dwupłatowiec ( w praktyce niemożliwe jest osiągnięcie takiej wagi modelu w wydaniu dwu płatowca ) mimo iż posiada tylko jedno skrzydło.
Model jest w dużej mierze zrobiony - kadłub i skrzydła posiadają wzmocnienia, elementy ażurowe sklejone są z elementami pełnymi.
Model znakomicie wykonuje wszelkie akrobacje 3D - lot nożowy, zawis, beczki po okręgu, harriery itp.
Konstrukcja jest bardzo prosta - model ze skrzydłami tworzy układ krzyżowy , wzmocniony po bokach płaskownikami z węgla . Jak przystało na konstrukcję gdzie waga ma kluczowe znaczenie - model ma napęd zrobiony na linkach, podwozie zrobione jest z cieńkich prętów węglowych.
Dane techniczne:
- rozpiętość skrzydeł: 950 mm
- długość: 1025 mm ( bez silnika )
- waga modelu gotowego do lotu : 158-178 g
- sterowanie : ster kierunku , lotki ( 1 serwo na obie lotki ) a 2 lotek ) , wysokość, kierunek
- radio: 4 kanały
Zalecane wyposażenie:
# silnik , akumulatory, śmigła
Kluczową sprawą w doborze elementów jest przede wszystkim ich waga - jak najniższa , oczywiście przy zapewnieniu odpowiedniego ciągu silnika i precyzji serwomechanizmów.
Przykładowe zestaw napędowy
# silnik EMAX GT 2203
# śmigło: 8x3,8 / 8x4,3 / 8x4
# regulator: 7-10 A, pakiet Li-POl -2S 300 - 400 mAh.
kombinacja 4 : ( mocniejsza, raczej do lotów na zewnątrz )
# silnik EMAX GT 2205/33
# śmigło: 8x3,8 / 8x4,3 / 8x4
# regulator: 7-10 A, pakiet Li-POl 2S 300 - 400 mAh.
# serwa - jak najlżejsze: zalecamy serwa klasy , EDO Model 3,7 g, EDO Model 4,3g Można oczywiście stosować większe serwa ( np klasy HS 55 ) należy jednak wówczas liczyć się ze wzrostem wagi i co oczywiste- gorszymi właściwościami lotnymi.
Można oczywiście spróbować innych kombinacji silnikowych ( akumulatory i regulator - w/g powyższych wytycznych ), dobór odpowiedniego śmigła opisany jest szczegółowo w zakładce do każdego silnika.
# odbiornik
- jak najmniejszy i lekki .
Zestaw zawiera:
# wycięte i pomalowane już części modelu z depronu, kadłub i skrzydła posiadają zainstalowane wzmocnienia z węgla. Ażurowe elementy modelu są oczywiście już sklejone z pełnymi elementami.
# ponadto: wszystkie niezbędne elementy ( popychacze linkowe , pręty węglowe , wzmocnienia, wręgę silnika ) frezowane na frezarce CNC z lekkiego laminatu.
# INSTRUKCJĘ W FORMIE SCHEMATU