Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

. ANTYKIZACJA i KLASYCYZACJA Warszawa czas JanaIII

08-04-2015, 21:10
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 21.90 zł     
Użytkownik samaoth
numer aukcji: 5221819150
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 4   
Koniec: 08-04-2015 20:14:57

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Rodzaj: Pozostałe
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

 

Płatność z góry
  • Przelew bankowy
  • List polecony ekonomiczny      7,50 zł

     

     

  • List polecony priorytetowy        11,00 zł

     

     




    Oferta - wyślij e-mail - kliknij


     
    Przewiń do spisu treści

    Punktem wyjścia nie był problem, czy też dwa problemy sygnalizowane w tytule — były dzieła — malarstwa, rzeźby, a w mniejszym stopniu architektury czasów Jana III w środowisku warszawskim. Z rozważań nad dziełami, zwłaszcza obydwóch sztuk przedstawieniowych wynikają dwa spostrzeżenia. Pierwsze — o istnieniu dużej ilości zapożyczeń z antyku w sztuce Warszawy i okolic; drugie - o specjalnym znamieniu klasycy żującej formy, którym nacechowane są te dzieła. To pierwsze jest zjawiskiem ogólnokulturalnym i implikuje drugie — ściśle formalne. Oba najczęściej łączą się ze sobą. W rezultacie powstał dość jednolity prąd, który zadecydował o obliczu sztuk plastycznych. On właśnie jest jedną z głównych przyczyn, że różnice artystyczne między prowadzącym środowiskiem warszawskim a resztą Rzeczypospolitej są tak wyraźne. Swoistą odrębność środowiska warszawskiego dostrzegano dotąd jedynie w odniesieniu do architektury i kładziono ją na karb wpływu wielkiej indywidualności, jaką był Tylman. Tymczasem rzeczony warszawski prąd wydaje nam się zjawiskiem o zasięgu znacznie szerszym, mającym swe odbicie we wszystkich dziedzinach sztuki, szerszym niż oddziaływanie pojedynczej indywidualności, a genezą swą sięga ogólnokulturalnego podłoża warszawskiego środowiska.
    Wyjaśnienie istoty i genezy omawianego prądu, czemu w zasadzie poświęcona jest niniejsza praca, wydaje się możliwe tylko przy pomocy rozważań nad malarstwem i rzeźbą, dlatego też pomijamy sprawy architektury.
    Układ pracy, odbiegający od zazwyczaj przyjętego w pracach - z~ tetycznych, został narzucony przez materiał i stan badań. Na is - :-tendencji klasycyzujących w sztukach plastycznych czasów Sohr         i
    zwrócił uwagę Juliusz Starzyński, notując ogólnie to zjawisko na przykładzie poszczególnych zabytków (np. płaskorzeźb w Łazienkach^ lub artystów (np. Siemiginowskiego). Poza tym na temat antykizaeji i Ida-sycyzacji w czasach Jana III nie zabierano głosu. Tak skromny stan badań pociągnął za sobą konieczność obszernego wyjaśnienia w pierwszym rozdziale zakresu używanych terminów i ich wzajemnej korelacji oraz dokładnego zakresu pracy.
     
                sztuka oswieconego sarmatyzmu 00

    sztuka oswieconego sarmatyzmu 01

    sztuka oswieconego sarmatyzmu 02

    sztuka oswieconego sarmatyzmu 03

    sztuka oswieconego sarmatyzmu 04

    sztuka oswieconego sarmatyzmu 05

    sztuka oswieconego sarmatyzmu 06

    sztuka oswieconego sarmatyzmu 07

    sztuka oswieconego sarmatyzmu 08


    photo hosting

       
     
          Oprawa:  
    miękka
         Format: 
    17x24
                    cm               
              Ilość stron: 
    199
       str. 
        Nakład: 
    2000+200
    egz.
     Stan: 

    -bdb
                 
                 Tytuł, autor i wydawnictwo 

    MARIUSZ  KARPOWICZ
    SZTUKA OŚWIECONEGO
    SARMATYZMU
    Antykizacja i klasycyzacja
    w środowisku warszawskim.
    czasów Jana III
    WARSZAWA 1970 PAŃSTWOWE WYDAWNICTWO NAUKOWE 


         Spis treści: 

    Wstęp                ...........         7
    Terminy            ...........         9
    I. Forma         .                         ........       15
    Ekspozycja   problemów,   czyli   Gabinet   al   Fresco       18
    Antykizacja            .                  .......       30
    Powtórzenia  klasycyzujących   pierwowzorów  .     .       59
    Koncynityzm          ..........       66
    Antykizacja   pozbawiona   koncynityzmu      .                   89
    II.  Treść            ............       91
    Liwiusz,1 czyli o pałacu Krasińskich      .                          93
    Wergiliusz,  czyli  o  pałacu  w  Wilanowie  .                   96
    Hoiracy,  czyli  o pałacu w Starym  Otwocku  .     .      146
    III.  Przyczyny               ......                              167
    Antyk  sielski        ........                  160
    Sarmatyzm,  czyli antyk  bohaterski      ,                        172
    Antyk jako piękna natura          ,                                    184
    Zakończenie           .                  .......      193
    Spis ilustracji......     .     .     ,     .      197 

     


         Ilustracje:

     


     

    posiada 103


    Przejdź na górę strony





    Strona o mnie

    Moje aukcje (książki o zbliżonej tematyce. Kliknij.)


    Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynikają z konieczności kompresji zdjęć. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy w opisie - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam.

    jadsbfjbafhebbhabhabk14x03x



    [DANE_EU]5mBtnRT6cfyWsmz926REAFAmj92mH6cQmIQ4Y3kcm7qDxkgxf06sM/bMEs55ZGa5UIx5yeVoaFIRyUHZ0R5nA9KTgAnw+2aSNAiaHeYyuRdhT7ofp5QMK4nTCdJYxzDfdO6B+h9It1JnNLwa65FoJQ==[/DANE_EU]