Mam do sprzedania przepiekny bardzo stary pierścionek -Camea -RĘCZNIE rzeźbiony w naturalnej muszli ze złota 9K (375 )wybita stara punca a także sygnatura!!!! Okazały .
Pierścionek pochodzi z konca lat 20 -tych , NALEŻY DO CENNYCH CUDENIEK Z MOJEJ KOLEKCJI. Wiekowe wartościowe CUDO!!!!!
Stan bardzo dobry PIĘKNY PIERŚCIONEK DLA OSOBY KTÓRA ZNA CENĘ TEJ BIZUTERII!!!! RĘCZNA PIĘKNA ROBOTA W IDEALNYM STANIE
Prosze powiększać zdjęcia!
Szerokośc korony 16 mm x 13 mm - duża pięknie rzeźbiona kamea w naturalnej muszli!!!!
BARDZO ELEGANCKI POPROSTU PIEKNY!!!!
Srednica obrączki 1,9 cm. Rozmiar 20
ZOBACZ INNE MOJE AUKCJE ZE ZŁOTEM WARTO!!!!
KAMEA!!!! - Ręczna biżuteryjna rzeźba!!!!!!!!!!
Do wyrobu kamei najchętniej używano kamienia składającego się z dwóch różnobarwnych warstw wykorzystywano kość słoniową, glinę i wosk. Jako materiał wykorzystywano również skorupy muszli i koral.Pierwsi podobno robili kamee Babilończycy, a Fenicjanie przenieśli tę trudną sztukę i miłość do rzeźbionych kamieni doEgiptu. Do wielkiego rozkwitu doszła ona w Grecji, zwłaszcza za czasów Peryklesa. Ceniono sobie kamee na dworzeAleksandra Wielkiego i jego zastępców.
Piękne zbiory oryginalnych kamei posiadała w Aleksandrii dynastiaPtolemeuszy. Do dziś niektóre okazy, pochodzące z kolekcji Ptolemeuszy z I wieku p.n.e., zdobią zbiory europejskie. Własnością Kleopatry była najpiękniejsza kamea świata – Tazza Farnese. Po jej śmierci znalazła się z całym skarbem władców Egiptu w Rzymie. Aktualnie znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Neapolu. Do najsłynniejszych starożytnych twórców kamei należeli: Pyrgotoles, Evodus,Dioskurides.
W czasach odrodzenia powróciła moda na wszystko, co starożytne. Zachwycano się zwłaszcza rzeźbą – także tą najmniejszą. Największą wartość miały oczywiście oryginały, było ich jednak zbyt mało, jak na powszechne zapotrzebowanie władców i bogaczy. Zaczęto więc robić nowe na wzór starożytnych, portretując przy okazji władców i piękne kobiety na modłę starożytnych bóstw. Kamee oprawiano wówczas w pierścienie, diademy, naszyjniki, bransolety. Służyły jako medaliony przy łańcuchach. Tworzono także większe dziełka, które wprawiano w pokrywy puzderek lub szkatułek.
W czasach odrodzenia powstał zwyczaj, że bogaci zbieracze kolekcjonowali kamee – dziś zbiory te stanowią podstawę skarbców muzealnych, zwłaszcza we Włoszech i Niemczech. Jednym z największych kolekcjonerów miniaturowych płaskorzeźb, które powstawały również na jego specjalne zamówienie, był renesansowy władca Florencji Wawrzyniec Wspaniały.