WAŻNE
Przed zakupem zapoznaj się z warunkami sprzedaży opisanymi na stronie
Opis przedmiotu
Antropomotoryka Teoria motoryczności człowieka w zarysie Autorzy: Joachim Raczek Seria: AWF Dziedzina: Medycyna sportowa Wydawnictwo: Wydawnictwo Lekarskie PZWL Stron: 338 ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]00384 Rok wydania: 2010 Wydanie: 1 Oprawa: miękka Format: B5
W książce w kompleksowy sposób zostały przedstawione zagadnienia związane z motorycznością człowieka. Omówiono w niej m.in. mechanizmy leżące u podstaw motorycznego zachowania człowieka, analizę ruchu, motorycznych kompetencji, a także współczesne teorie i modele dotyczące tej dziedziny. Podręcznik przeznaczony jest głównie dla studentów akademii wychowania fizycznego oraz wydziałów wychowania fizycznego innych uczelni, a także dla doktorantów. Może być również użyteczny dla nauczycieli, trenerów i instruktorów.
Spis treści
1. Motoryczność człowieka jako swoisty przedmiot poznania naukowego 1.1. Podstawy wyodrębniania problematyki motoryczności z całości aspektów poznania człowieka 1.2. Antropomotoryka jako dyscyplina naukowa oraz przedmiot dydaktyki akademickiej 1.3. Miejsce antropomotoryki w strukturze nauk o kulturze fizycznej 2. Teoretyczna koncepcja motoryczności człowieka 2.1. Podstawowe pojęcia i zakres ich interpretacji 2.2. Strukturalny model motoryczności człowieka 3. Uwarunkowania motoryczności 3.1. Znamiona motoryczne - teoretyczne założenia i kryteria podziału 3.2. Zdolności motoryczne 3.2.1. Istota zdolności motorycznych - pojęcie, definicja 3.2.2. Teoretyczno-metodologiczne podstawy wyodrębnienia zdolności motorycznych 3.2.3. Klasyfikacja zdolności motorycznych 3.3. Umiejętności ruchowe 3.3.1. Istota, pojęcie, definicja 3.3.2. Podział umiejętności ruchowych 3.3.3. Strategie porządkowania umiejętności sportowych 3.4. Zdolności motoryczne a umiejętności ruchowe 3.5. Koncepcja zdolności motorycznych - wątpliwości i uwagi krytyczne 3.6. Nowe koncepcje ujęcia uwarunkowań motorycznych 3.6.1. Moduły motoryczne 3.6.2. Motoryczne kompetencje i ekspertyzy 4. Przejawy motoryczności 4.1. Cechy ruchu 4.1.1. Koncepcje systematyzacji cech ruchu · Cechy mechaniczne · Cechy morfologiczne 4.1.2. Cechy ruchu - problemy i kontrowersje 4.2. Sprawność motoryczna 5. Ruch jako podstawowa forma czynności człowieka 5.1. Podstawowe założenia teorii czynności 5.2. Zarys systematyki zachowań ruchowych człowieka 5.3. Istota czynności ruchowej 5.3.1. Czynność ruchowa jako proces systemowy 5.3.2. Czynność ruchowa jako proces optymalizacji sytuacji 5.3.3. Czynność ruchowa jako intencjonalna organizacja zachowania 5.4. Kryteria czynności ruchowej 5.4.1. Cel czynności ruchowej 5.4.2. Plan czynności ruchowej 5.4.3. Kontrola i ocena czynności ruchowej 5.5. Struktura czynności ruchowej 5.5.1. Formalna struktura czynności 5.5.2. Funkcjonalna struktura czynności · Subsystemy czynności - struktury regulacyjne · Poziomy regulacyjne - struktura hierarchiczna · Fazy czynności - struktura czasowa · Zintegrowane ujęcie struktury funkcjonalnej czynności 5.6. Zasady organizacji czynności ruchowej 5.7. Problemy i uwagi krytyczne 5.8. Czynność motoryczna a cechy ruchu 6. Koordynacja motoryczna człowieka 6.1. Istota i funkcje koordynacji motorycznej 6.2. Znaczenie koordynacji motorycznej człowieka 6.3. Teoretyczne problemy koordynacji motorycznej 6.4. Neurofizjologiczne mechanizmy koordynacji motorycznej 7. Teorie i modele kontroli motorycznej 7.1. Podstawy wyodrębnienia i rozwoju teorii kontroli motorycznej 7.2. Koncepcje mechanistyczno-cybernetyczne (preskryptywne) 7.2.1. Teorie reaferentnej kontroli motorycznej (regulacji) · Modele regulacji ruchu - Zasada reaferencji (v. Holst, Mittelstaedt) - Model funkcjonalny (Anochin) - Model pierścienia ruchowego (Bernstein) - Model ‘dwupierścieniowy’ regulacji ruchów (Czchaidze) - Model koordynacji ruchu (Schnabel) - Teoria ‘poziomów budowy ruchów’ (Bernstein) - Model ‘zamkniętej pętli’ (Adams) - Kompleksowy model regulacji czynności ruchowej 7.2.2. Teorie programowej kontroli motorycznej (sterowania) · Koncepcje wewnętrznych reprezentacji ruchowych - Programy motoryczne - Teoria uogólnionych programów motorycznych (Schmidt) - Teoria schematów (Schmidt) - Modyfikacje oraz nowe ujęcia koncepcji programów i schematów - Dwustopniowy model (Roth) - Schemat motoryczny (Munzert) - Hipoteza punktu równowagi - przestrzenna reprezentacja ruchu 7.2.3. Ogólne uwagi o koncepcjach mechanistyczno-cybernetycznych 7.3. Koncepcje dynamiczno-systemowe (emergentne) 7.3.1. Teorie ekologiczne 7.3.2. Teorie synergetyczne 7.3.3. Modele kontroli motorycznej - ujęcia sformalizowane · Modele koneksyjne - Wewnętrzne modele kontroli - Model prosty - Model odwrotny - Modele kombinowane - Koncepcja wielokrotnych połączeń modeli prostych i odwrotnych - Model budowy ruchów MOSAIC 7.3.4. Nowe narzędzia opisu kontroli motorycznej · Koncepcja niekontrolowanej rozmaitości · Kontrola w optymalnym sprzężeniu zwrotnym 7.3.5. Ogólne uwagi o koncepcjach dynamiczno-systemowych 7.4. Rozbieżności między mechanistyczno-cybernetycznymi a dynamiczno-systemowymi koncepcjami kontroli motorycznej 7.5. Próby integracji koncepcji kontroli motorycznej 8. Motoryczne uczenie się 8.1. Uczenie się - istota, definicje 8.2. Pamięć - przechowywanie wyników uczenia się 8.2.1. Procesy, rodzaje i systemy pamięci 8.2.2. Anatomiczne i neurofizjologiczne podstawy pamięci 8.3. Teoretyczne podstawy motorycznego uczenia się 8.3.1. Ustalenia terminologiczne 8.3.2. Teorie i modele motorycznego uczenia się 8.4. Motoryczne uczenie się z punktu widzenia teorii czynności 8.5. Strukturyzacja procesu motorycznego uczenia się 8.5.1. Trójfazowe modele motorycznego uczenia się · Model Fittsa/Posnera · Model Meinela/Schnabla · Model Bernsteina 8.5.2. Dwufazowe modele motorycznego uczenia się · Model Rüssela · Model Müllera 8.5.3. Model ‘spiralny’ (Pöhlmann) 8.5.4. Przebieg i kryteria oceny procesu motorycznego uczenia się · Krzywe uczenia się · Kryteria i wskaźniki motorycznego uczenia się 8.6. Kompleksowy charakter motorycznego uczenia się 8.7. Wnioski dydaktyczne wynikające z teorii motorycznego uczenia się 9. Rozwój motoryczny człowieka - problemy teoretyczne i metodologiczne 9.1. Rozwój - istota i definicje oraz zakres analizy problemu 9.2. Współczesne koncepcje rozwoju człowieka 9.3. Podstawowe aspekty określające rozwój człowieka 9.3.1. Otwartość rozwoju 9.3.2. Wielość stopni swobody rozwoju 9.3.3. Wielorakość i różnorodność rozwoju 9.3.4. Nieliniowość rozwoju 9.3.5. Plastyczność rozwoju 9.3.6. Własna dynamika przebiegu rozwoju 9.3.7. Zmienność oraz stałość rozwoju 9.4. Specyficzne problemy ontogenezy motorycznej 9.4.1. Ontogeneza motoryczna jako rozwój kompetencji i jej zasobów 9.4.2. Inter- i intraindywidualne zróżnicowanie rozwoju motorycznego 9.4.3. Interkulturowe zróżnicowanie rozwoju motorycznego 9.4.4. Aspekty stabilności w rozwoju motorycznym 9.4.5. Strategia stymulacji motorycznej w rozwoju ontogenetycznym 9.4.6. Rozwój a problem motorycznego uczenia się 9.4.7. Tendencje zmian w rozwoju sprawności motorycznej 9.4.8. Ogólne refleksje 10. Problemy badawcze w antropomotoryce 10.1. Poznanie naukowe w antropomotoryce - ustalenia metodologiczne 10.2. Aktualne trendy w badaniach antropomotorycznych 10.3. Problemy związane z wykorzystaniem metod i narzędzi w badaniach antropomotorycznych Podsumowanie Podstawowe terminy i definicje Piśmiennictwo Skorowidz
*Opis zaczerpnięty ze strony wydawnictwa.
Gwarancja
Sprzedawane przez nas książki są nowe, w większości ofoliowane. W przypadku błędów drukarskich (np. brak stron, stony źle zszyte) wadliwe książki wymieniamy na nowe bez dodatkowych opłat. W przypadku gdy pozycje nie są już dostępne zwracamy pieniądze.
Promocje
- Książki opłacone z góry wysyłamy gratis !!
- W przypadku lżejszych książek wysyłka Pocztą Polską gratis lub bardzo mała dopłata do przesyłki kurierskiej tylko 7,00 zł !! Szczegóły w opisie aukcji.
- Przesyłki kurierskie wysyłamy codziennie we wszystkie dni robocze
- Przesyłki pocztowe realizujemy dwa razy w tygodniu.
- W przypadku równoczesnego zakupu co najmniej dwóch książek (nawet z różnych naszych aukcji) wysyłka kurierem gratis !! (Dotyczy tylko książek opłaconych z góry)
- W przypadku równoczesnego zakupu co najmniej trzech książek (nawet z różnych naszych aukcji) wysyłka kurierem gratis i rabat na każdą książkę w wysokości 4,00 zł !! (Dotyczy tylko książek opłaconych z góry pod warunkiem samodzielnego odliczenia rabatu od kwoty przelewu)
- UWAGA: Pozycje składające się z dwóch i więcej tomów sprzedawane na jednej aukcji traktowane są jako jedna książka.
- Zakupy dokonane z różnych naszych kont na Allegro nie podlegają łączeniu.
- Jednorazowa dopłata do przesyłki pobraniowej 10,00 zł niezależnie od ilości zakupionych pozycji.
- Przesyłki pobraniowe wysyłamy tylko i wyłącznie kurierem.
Oferta
Posiadamy ofertę z wielu różnych wydawnictw. Sprawdź naszą ofertę na allegro.
Dodatkowo posiadamy także podręczniki niezbędne do egzaminów państwowych LEP i L-DEP.
Referencje
Mamy status . Dołącz do grona naszych zadowolonych Klientów !!
Zaufało nam już ponad 10.000 Klientów dołącz do ich grona, postaw na szybkość i niezawodność !!
Sprawdź nasze komentarze !! |
Nasz adres
Biuro:
ul. Sołtysia 60u
40-748 Katowice
Magazyn:
ul. Zielona 24
41-500 Chorzów
Kliknij aby przejść do mapy
Płatność
- Płacę z Allegro
- Płatność przy odbiorze towaru od kuriera
- Płatność gotówką w magazynie
- Przelewem na konto:
Alior Bank 65 2490 [zasłonięte] 0[zasłonięte]0050000 [zasłonięte] 124115
Faktury
Wystawiamy faktury VAT.
Podane ceny są cenami brutto i zawierają podatek VAT.
Wysyłka
- Książki opłacone z góry wysyłamy gratis !!
- W przypadku lżejszych książek wysyłka Pocztą Polską gratis lub mała dopłata do przesyłki kurierskiej tylko 7,00 zł !!
- Przesyłki kurierskie realizujemy codziennie, ksiażki wysyłane Pocztą Polską wysyłamy dwa razy w tygodniu !!
Odbiór osobisty
Odbiór osobisty możliwy w Chorzowie
lub w Katowicach
tylko po wcześniejszym kontakcie telefonicznym.
Kontakt
tel. 693 [zasłonięte] 59 49
tel. 601 [zasłonięte] 48 66
23[zasłonięte]167
[zasłonięte]14746
Skype:
Ksiazki-Medyczne.eu
e-mail:
Śledzenie Transakcji
Po zakupie towaru będą Państwo na bieżąco informowani o stanie transakcji przy pomocy wiadomości e-mail. |