Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Antosz IRENA DROZDOWICZ-JURGIELEWICZOWA

19-01-2012, 14:16
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 29.90 zł     
Użytkownik bizantyjka
numer aukcji: 2034450336
Miejscowość Warszawa Ursynów
Wyświetleń: 5   
Koniec: 12-01-2012 22:08:15
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Anna Antosz, IRENA DROZDOWICZ-JURGIELEWICZOWA. Studium pedagogiczne, Wyd. Uniwersytet Warszawski Wydział Pedagogiczny, Warszawa 2007, 17x24,5 cm, 220 str. + ilustracje na wkładkach, oprawa twarda, stan bardzo dobry.

SPIS TREŚCI

WSTĘP

I. ROZWÓJ EDUKACJI DOROSŁYCH W POLSCE DO WYBUCHU II WOJNY ŚWIATOWEJ  
1. Tradycje oświaty dorosłych  
2. Oświata dorosłych w okresie międzywojennym  
   Nauczanie zbiorowe w uczelnianych ośrodkach nauki polskiej  
3. Działalność Wolnej Wszechnicy Polskiej  
   Nauczanie kursowe w pozaszkolnych instytucjach upowszechniania wiedzy  
   Towarzystwo Czytelni Ludowych  
   Towarzystwo Szkoły Ludowej  
   Polska Macierz Szkolna  
   Związek Polskiego Nauczycielstwa Szkół Powszechnych 
   Towarzystwo Uniwersytetu Robotniczego  
   Instytut Oświaty Dorosłych  
   Powszechny Uniwersytet Korespondencyjny  
4. Udział literatów polskich w działalności oświatowej  

II. HISTORIA ŻYCIA I TWÓRCZOŚCI IRENY JURGIELEWICZOWEJ 
1. Rodzina Oxińskich i Drozdowiczów  
2. Dzieciństwo i edukacja Ireny Jurgielewiczowej  
3. Życie w okresie I wojny światowej  
4. Działalność Ireny Drozdowicz-Jurgielewiczowej w okresie międzywojennym  
5. Praca konspiracyjna i twórczość w czasie II wojny  
6. Aktywność zawodowa Ireny Jurgielewiczowej w niepodległej Polsce

III. ZAŁOŻENIA BADAWCZE  
1. Przedmiot i cel badań  
2. Ustalenia terminologiczne  
3. Problemy badawcze 
4. Metody i techniki badawcze 

IV. ANALIZA BIOGRAFII EDUKACYJNEJ IRENY JURGIELEWICZOWEJ 
1. Konstruowanie tożsamości indywidualnej w powieściach autobiograficznych Ireny Jurgielewiczowej  
2. Strategie opisywania siebie  
3. Strategia powracania do przeszłości - przeobrażenia natury psychicznej  
   Relacje Ireny Jurgielewiczowej z matką  
   Przeżycia religijne w narracji Ireny Jurgielewiczowej  
   Poglądy ideologiczne pisarki dotyczące państwa polskiego  
4. Strategia osób znaczących  
   Postać ojca - Grzegorza Drozdowicza  
   Postać męża - Mieczysława Jurgielewicza  
   Przyjaciółki - Maria Rorichowa i Hanna Wentlandtowa  
   Postać Zygmunta Drozdowicza  
5. Strategia opowiadania o swoich upodobaniach  
   Zainteresowanie tematyką społeczno-polityczną  
   Zainteresowania czytelnicze  
   Fascynacja przyrodą  
   Zainteresowanie pracą pedagogiczną  
6. Strategia autodefinicji  
   Autodefinicje przymiotnikowe określające cechy psychiczne  
   Autodefinicje przymiotnikowe określające cechy fizyczne 
   Autodefinicje rzeczownikowe określające cechy psychiczne  
   Autodefinicje rzeczownikowe określające cechy fizyczne  
7. Biografia edukacyjna Ireny Jurgielewiczowej w powieściach autobiograficznych  
8. Wychowanie w rodzinie  
9. Edukacja formalna i nieformalna  
10. Edukacja incydentalna i samokształcenie  
11. Linia edukacyjnego rozwoju Ireny Jurgielewiczowej  

V. POGLĄDY NAUKOWE IRENY DROZDOWICZ-JURGIELEWICZOWEJ NA ANDRAGOGIKĘ I OŚWIATĘ DOROSŁYCH  
1. Założenia dydaktyki dorosłych  
2. Cele uczenia, nauczania i kształcenia w oświacie dorosłych  
3. Uczenie i wychowywanie dorosłych  
4. Materiał uczenia, nauczania i kształcenia  
5. Metody pracy z dorosłymi  
6. Formy  
   Formy organizacyjne uczelni dla dorosłych - kursy początkowe
   Formy organizacyjne uczelni dla dorosłych - szkoły powszechne..
   Formy organizacyjne uczelni dla dorosłych - uniwersytety ludowe
   Formy organizacyjne uczelni dla dorosłych - uniwersytety powszechne  
7. Nauczyciel  
   Rola i zadania nauczyciela dorosłych  
   Kształcenie pracownika oświatowego  
8. Potrzeby dydaktyki dorosłych  
9. Problematyka popularyzacji  
10. Zadania popularyzacji  
11. Dydaktyczna koncepcja popularyzacji  
12. Dorosły - uczeń i wychowanek  
13. Przygotowanie umysłowe słuchaczy szkół powszechnych w kontekście dalszej edukacji w uniwersytecie powszechnym  
14. Dorosły jako uczeń szkoły powszechnej  
15. Praca umysłowa dorosłych  
16. Problematyka popularyzacji czytelnictwa  
17. Upowszechnianie oświaty wśród „niewyrobionych" czytelników w Polsce Ludowej  
18. Czytelnictwo a literatura dla dzieci i młodzieży  
19. Technika pracy umysłowej w literaturze dla młodzieży
 
PODSUMOWANIE 
BIBLIOGRAFIA  
ANEKS  
 
Anna Antosz - andragog, doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, pracownik Katedry Edukacji Ustawicznej i Andragogiki Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Zainteresowania zawodowe autorki sytuują się w obszarze szeroko rozumianej edukacji osób dorosłych, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki nauczania i uczenia się, negocjacji oraz technik rozwiązywania konfliktów. Autorka aktualnie uczestniczy w badaniach nad edukacją kulturalną dorosłych, prowadzonych we współpracy z Uniwersytetem Humboldta w Berlinie. Ponadto realizuje projekt badawczy dotyczący całożyciowego uczenia się ludzi dorosłych w perspektywie społecznokulturowej.
 
Autorka w treści rozprawy zawarła wierny obraz rozwoju polskiej oświaty dorosłych w II połowie XIX i przez cały XX wiek. Trafnie też scharakteryzowała środo¬wisko rodzinne I. Drozdowicz-Jurgielewiczowej, jej drogę edukacyjną, pracę zawodową, twórczość naukową, literacką i pamiętnikarską. Wiernie ukazała zawarte w jej publikacjach oceny, opinie i liczne wnioski, a także postulaty co do doskonalenia oświaty dorosłych, funkcjonowania w niej nauczyciela i ucznia, samokształcenia i techniki pracy umysłowej oraz innych. Tak skonstruowana praca jest wartościowym studium ważnego społecznie zagadnienia, jakim jest kształcenie i rozwój wybranej do analizy biografii człowieka (niewątpliwie wybitnego). Oceniana rozprawa jest poważnym studium zapowiedzianego w jej tytule zagadnienia, dowodzącym rozleglej wiedzy Autorki nie tylko na temat życia i twórczości I. Drozdowicz-Jurgielewiczowej, ale i przemian oświaty dorosłych, jakie dokonywały się w XX wieku w naszym kraju.
(Z recenzji prof. dr. hab. Tadeusza Aleksandra)

Rozprawa doktorska zdecydowanie wzbogaca naszą wiedzę o życiu i dziele Ireny Drozdowicz-Jurgielewiczowej - pioniera polskiej andragogiki, wybitnej pisarki i- nie bójmy się tego słowa - wspaniałego człowieka. Autorce udało się odtworzyć żywy, intensywny, wielopoziomowy proces konstruowania tożsamości indywidualnej oraz drogę edukacyjnego rozwoju Ireny Drozdowicz-Jurgielewiczowej. Zasługą autorki jest także to, że ujawniła ona swoją rozprawą wielkie poznawcze możliwości, które stwarza analiza biografii edukacyjnej. To sprawiło, że lektura czwartego rozdziału rozprawy dostarcza autentycznej intelektualnej satysfakcji. Takiej satysfakcji dostarcza i na wysoką ocenę zasługuje także piąty, ostatni rozdział rozprawy. Przedstawione tutaj zostały poglądy naukowe Ireny Drozdowicz-Jurgielewiczowej.
(Z recenzji dr. hab. Henryka Depty prof. UW) [od Wydawcy]


Obejrzyj inne moje aukcje (mniejszy koszt wysyłki). Polecam formę płacenia z góry przelewem na moje konto w:
- mBanku lub
- Inteligo.
Wysyłam (2 razy w tygodniu) po zaksięgowaniu przelewu listem poleconym ekonomicznym lub paczką (przy kilku książkach).
"ZA POBRANIEM" wysyłam osobom mającym przynajmniej 5 (PIĘĆ) pozytywnych komentarzy.

Jeżeli mieszkasz w Warszawie, możesz odebrać książki z Ursynowa (niedaleko stacji metra Stokłosy).