Szczegółowe dane techniczne zawarte są w karcie katalogowej produktu .
( Info -> Jeśli karta katalogowa jest zbyt mało czytelna z poziomu przeglądarki Allegro można ją skopiować do swojego foldera na dysk, klikając prawym klawiszem myszy na kartę i wybierając opcję - " zapisz obraz jako ". Kartę można przeglądać jako zwykłe zdjęcie jpg w dowolonej przeglądarce zdjęć w dużym powiększeniu . )
UWAGA !!! - Cena w aukcji dotyczy wykonania anteny na podstawie w kolorze czarnym w oksydacji elektrochemicznej z kablem ~3,5 mb oraz wtykiem UC1 ( opcjonalnie - BNC, TNC , N , lub SMA do wyboru) .
Informacje ogólne :
Antena pracuje w układzie 1/4 L skrócona cewką w podstawie promiennika. Cechują się dobrym współczynnikiem dopasowania SWR oraz dobrymi zasięgami łączności pomimo swojej długości. Promiennik odkręcany jest od podstawy , podstawa zabezpieczona jest podwójnie nalepką wodo-odporną i podkładką gumową. Mocna podstawa o średnicy 100 mm. wykonana z aluminium oraz silnego strumieniowego magnesu neodymowego wykazuje wspaniałe i stabilne parametry falowe nie osiągalne dla tradycyjnych podstaw z tworzyw sztucznych !!!
Za dopłatą dostępne są inne wykonania, rodzaje złączy oraz dowolna długość przewodu na indywidulane zamówienie , które to szczegóły należy uzgodnić przed licytacją.
Typowo w podanej cenie antenka może być wyposażona w następujące złącza:
PL-CB UHF ( UC1 ), MINI-UHF, BNC, TNC, SMA, N, R-SMA, FME.
Stosujemy wyłącznie wysokiej jakości gęsto ekranowany , pleciony i ocynkowany kabel nisko szumowy RG 58 HQ 95% CU Zinc. Kabel odporny na korozję , nie powodujący zakłoceń w elektronicznej instalacji samochodu, dedykowany także do wysokich częstotliwości UHF !!!
Czym różnią się podstawy neodymowe PRO ALU od klasycznych podstaw ferytowych z tworzywa dostępnych na rynku ???
Klasyczna plastikowa podstawa z magnesem ferytowym wytwarza dość słabe i rozproszone pole magnetyczne. W związku z powyższym magnesy takie z oczywistych względów nie mają silnego pola magnetycznego a zatem podstawy tego typu narażone są na częste odrywanie się od karoserii auta , szczególnie przy więszych prędkościch lub nagłego podmuchu przeciwnego wiatru. Ponieważ magnes ferytowy jest dielektrykiem sam jako taki nie ma żadnych właściwości zapewnienia antenie stabilnej pojemności falowej jaka jest wymagana do uzyskania prawidłowego współczynnika SWR na aucie. Producenci takich podstaw muszą więc uciekać się do rozwiązań dodatkowych w postaci podlepianych nalepek z aluminium aby wytworzyć jako taką pojemność falową z karoserią auta. Niestety są też rozwiązania mocno budżetowe skierowane na czysty zysk finansowy i niewiedzę klienta ( szczególnie produkcji azjatyckiej ) gdzie antena działa tylko " siłą woli " ponieważ nie posiada podstawowych wymagań technicznych !!! Plastikowa obudowa nie zapewnia też "hermetyczności" dla fali wysokiej częstotliwości. W takim przypadku SWR jest niestabilny i zmienia się zależnie od ułożenia kabla , warunków atmosferycznych, wilgoci, opadów deszczu, śniegu, itp. czynników. Z biegiem lat w tego typu tanich rozwiązaniach produkcyjnych pojawiająca się korozja pogarsza parametry i antena taka staje się bezużyteczna. Tworzywa kruszeją i pękają pod wpływem częstych odkształceń na skutek ciepła , zimna i promieni UV wpuszczając do wnetrza wilgoć. Gwinty i styki rdzewieją a jakość połączeń spada systematycznie co nie zawsze jest zauważalne od razu. Przewody czernieją i gniją już po 1 roku używania anteny a antena zatraca pierwotne właściwości falowe. Jedyną niezaprzeczalną zaletą takich podstaw ferytowych i anten jest ich niska cena produkcji choć nie zawsze niska cena sprzedaży detalicznej. Piękne nalepki i wymyślne z "sufitu" parametry to niezły chwyt marketingowy ale niestety nie gwarantują w rzeczywistości poprawnej oraz bezawaryjnej pracy tym bardziej na lata.
Przeciwieństwem tego są nasze anteny produkowane w Europie i neodymowe podstawy magnetyczne klasy PRO ALU wykonywane na bazie aluminium kwasoodpornego w nowoczesnej technologii CNC. Podstawy PRO ALU zapewniają najwyższej jakości parametry falowe nieosiągalne dla żadnych innych konstrukcji. Zapewniają trwałość, szczelność i znacznie mocniejsze przyciąganie do karoserii auta dziąki lepszemu skupieniu strumienia magnetycznego na całej powierzchni styku , są odporne na udary oraz trudne skrajne warunki atmosferyczne. Ponieważ magnesy neodymowe są wykonywane w oparciu o spieki metaliczne więc mają naturalne właściwości jak każdy przewodzący metal. Elementy metalowe anten są cynkowane i/lub lakierowane aby zabezpieczyć je przed korozją. Całość wnętrza podstawy jest dodatkowo zabezpieczona specjalnymi klejami termoutwardzanymi aby zapobiec penetracji wilgoci i wody. Z tego też powodu wytworzona pomiędzy podstawą neodymową a karoserią pojemność falowa jest wielokrotnie większa co sprawia że dopasowanie SWR podstawy jest lepsze a parametry anteny zachowują się stabilnie przez wiele lat. Mocniejsze przyciąganie anteny do karoserii powoduje też że staje się ona bezpieczniejsza w użytkowaniu nawet przy znacznych prędkościach czy silnym wietrze. Promienniki antenowe wykonane z poliestru i stali nierdzewnej nie odkształcają się nadmiernie utrzymując stabilne parametry w trakcie jazdy. Cewki w antenie są podwójnie emaliowane klasy GR2 / 210 st.C. Szereg innych zabezpieczeń powodują że produkt odporny jest na zmienne warunkami atmosferyczne i skrajne temperatury. Niestety technologia ta nie należy do tanich ale zdecydowanie do najlepszych rozwiązań konstrukcyjnych stosowanych obecnie w łączności radiowej amatorkiej i profesjonalnej !
Masz możliwość, wybierz jakość i gwarancję !
Wszystkie części zamienne dostępne są zawsze od ręki !
Gwarancja 2 lata na ewentualne wady ukryte !