PL-CB UHF ( UC1 ), MINI-UHF, BNC, TNC, SMA, R-SMA, FME.
W standardzie stosujemy wyłącznie wysokiej jakości gęsto ekranowany , pleciony i ocynkowany kabel nisko szumowy H-155 HQ 95% CU o dł. ok. 4mb. Kabel nie powodujący zakłóceń w elektronicznej instalacji samochodu, wykonany z czystej miedzi w podwójnym ekranowaniu, dedykowany do wysokich częstotliwości HF / VHF / UHF i dużych mocy !!!
Czym różnią się porządne podstawy neodymowe PRO ALU od klasycznych tanich podstaw ferrytowych z tworzywa dostępnych na rynku ???
Klasyczna plastikowa podstawa z magnesem ferrytowym wytwarza dość słabe i rozproszone pole magnetyczne. W związku z powyższym magnesy takie z oczywistych względów nie mają silnego pola magnetycznego a zatem podstawy tego typu narażone są na częste odrywanie się od karoserii auta , szczególnie przy większych prędkościach lub nagłego podmuchu przeciwnego wiatru. Ponieważ magnes ferrytowy jest dielektrykiem sam jako taki nie ma żadnych właściwości zapewnienia antenie stabilnej pojemności falowej jaka jest wymagana do uzyskania prawidłowego i stabilnego współczynnika SWR na aucie. Producenci takich podstaw muszą więc uciekać się do rozwiązań dodatkowych w postaci podlepianych nalepek z aluminium aby wytworzyć jako taką pojemność falową z karoserią auta. Niestety są też rozwiązania mocno budżetowe skierowane na czysty zysk finansowy i niewiedzę klienta ( szczególnie produkcji azjatyckiej ) gdzie antena działa tylko " siłą woli " ponieważ nie posiada podstawowych wymagań technicznych !!! Plastikowa obudowa nie zapewnia też "hermetyczności" dla fali wysokiej częstotliwości. W takim przypadku SWR jest niestabilny i zmienia się zależnie od ułożenia kabla , warunków atmosferycznych, wilgoci, opadów deszczu, śniegu, itp. czynników. Z biegiem lat w tego typu tanich rozwiązaniach produkcyjnych pojawiająca się korozja pogarsza parametry i antena taka staje się bezużyteczna. Tworzywa kruszeją i pękają pod wpływem częstych odkształceń na skutek ciepła , zimna i promieni UV wpuszczając do wnętrza wilgoć. Gwinty i styki rdzewieją a jakość połączeń spada systematycznie co nie zawsze jest zauważalne od razu. Przewody czernieją i gniją już po 1 roku używania anteny a antena zatraca pierwotne właściwości falowe. Jedyną niezaprzeczalną zaletą takich podstaw ferrytowych i anten jest ich niska cena produkcji choć nie zawsze niska cena sprzedaży detalicznej. Piękne nalepki i wymyślne z "sufitu" parametry to niezły chwyt marketingowy ale niestety nie gwarantują w rzeczywistości poprawnej oraz bezawaryjnej pracy tym bardziej na lata.
Przeciwieństwem tego są nasze anteny produkowane w Europie i neodymowe podstawy magnetyczne klasy PRO ALU wykonywane na bazie aluminium kwasoodpornego w nowoczesnej technologii CNC. Podstawy PRO ALU zapewniają najwyższej jakości parametry falowe nieosiągalne dla żadnych innych konstrukcji. Zapewniają trwałość, szczelność i znacznie mocniejsze przyciąganie do karoserii auta dziąki lepszemu skupieniu strumienia magnetycznego na całej powierzchni styku , są odporne na udary oraz trudne skrajne warunki atmosferyczne. Ponieważ magnesy neodymowe są wykonywane w oparciu o spieki metaliczne więc mają naturalne właściwości jak każdy przewodzący metal. Elementy metalowe anten są cynkowane i/lub lakierowane aby zabezpieczyć je przed korozją. Całość wnętrza podstawy jest dodatkowo zabezpieczona specjalnymi klejami termo-utwardzanymi aby zapobiec penetracji wilgoci i wody. Z tego też powodu wytworzona pomiędzy podstawą neodymową a karoserią pojemność falowa jest wielokrotnie większa co sprawia że dopasowanie SWR podstawy jest lepsze a parametry anteny zachowują się stabilnie przez wiele lat. Mocniejsze przyciąganie anteny do karoserii powoduje też że staje się ona bezpieczniejsza w użytkowaniu nawet przy znacznych prędkościach czy silnym wietrze. Promienniki antenowe wykonane z poliestru i stali nierdzewnej nie odkształcają się nadmiernie utrzymując stabilne parametry w trakcie jazdy. Cewki w antenie są podwójnie emaliowane klasy GR2 / 210 st.C. Szereg innych zabezpieczeń powodują że produkt odporny jest na zmienne warunkami atmosferyczne i skrajne temperatury. Niestety technologia ta nie należy do tanich ale zdecydowanie do najlepszych rozwiązań konstrukcyjnych stosowanych obecnie w łączności radiowej amatorskiej i profesjonalnej !
Drogi kliencie wybierając produkt tani pamiętaj :
Nie czaruj się że za małe pieniądze dostaniesz produkt trwały, zapewniający podobne parametry ! Nie ma nic za darmo !
Nie daj się zwieść fikcyjnym i powszechnie naciąganym parametrom producentów Azjatyckich , przezroczystym cewkom , bezsensownym gadżetom na promienniku rzekomo poprawiającym zasięgi i innym cudownym wynalazkom ! W paśmie CB radio nie istnieją do auta anteny typu 1/2 L , 5/8 L czy 2 x 5/8 L oraz nad przeciętne parametry !!! To fikcja i kłamstwo , którego dopuszczają się nawet rzekomo znane i renomowane firmy !
Pamiętaj że prawa fizyki są jedne i naciągane cyfry na opakowaniach kosztem jakości podzespołów nic tu nie zmienią !
Kupując tanią azjatycka imitacje anteny nawet rzekomo znanych marek to zakup na jeden sezon a więc kupujesz dwa razy , marnując swoje pieniądze !
W przypadku problemów pan w markecie rozłoży bezradnie rączki i odprawi Cię z kwitkiem !
Chcesz naprawdę dowiedzieć się o kwestie techniczne ??? Zadzwoń do naszego działu handlowo-technicznego a dowiesz się co tak naprawdę jest ważne !!! Przestań słuchać bajek i opowiastek domorosłych specjalistów od CB-Radii !!! Skontaktuj się z fachowcami , którzy od ponad 30 lat opracowali setki wspaniałych projektów w oparciu o wiedzę inżyniersko-konstrukcyjną, krótkofalarską i laboratoria pomiarowe !!!
Masz możliwość, przestań tracić czas oraz pieniądze, wybierz więc sprawdzoną jakość i pełną gwarancję ! Wybierz Europejska jakość a nie plastikową szmirę z odlewów !!!
Wszystkie części zamienne dostępne są u nas zawsze od ręki !
Gwarancja 2 lata na ewentualne wady ukryte !
100 % kontroli technicznej przed dostawą i pełne wsparcie techniczne !