Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Anna Lubecka - ZARZĄDZANIE DIALOGIEM MIĘDZYKULT.

28-02-2012, 15:12
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 32.40 zł     
Użytkownik eventus2
numer aukcji: 2030415240
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 9   
Koniec: 30-01-2012 21:38:02

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

ZARZĄDZANIE DIALOGIEM MIĘDZYKULTUROWYM

 

Anna Lubecka

 

 

Niniejsza książka to jeszcze jeden przyczynek do toczącej się w publicznej przestrzeni debaty nad znaczeniem dialogu międzykulturowego i sposobami jego implementacji do codziennej praktyki komunikacyjnej. Od innych publikacji, których autorzy rozpatrują dialog z bardzo wielu różnorodnych perspektyw badawczych, odróżnia ją zwrócenie uwagi na rolę, jaką w społecznym procesie nauczania, uczenia się i promocji dialogu międzykulturowego może i powinno odegrać zarządzanie nim. Należy tutaj wyraźnie podkreślić, że zarządzanie dialogiem międzykulturowym nie jest tożsame z koncepcją zarządzania procesami komunikacji interpersonalnej w organizacjach wielokulturowych i w biznesie, od lat 60. XX wieku stanowiących impuls do rozwoju badań w tej dziedzinie. Chociaż doświadczenia zdobyte przez zarządzanie komunikacją międzykulturową oraz wypracowana przez nią teoria i konkretne rozwiązania praktyczne mają niezwykłą wagę i są użyteczne, mogą być jedynie kreatywnie adaptowane na potrzeby zarządzania dialogiem. Ich bezpośredni transfer bez odpowiedniej modyfikacji nie jest możliwy, gdyż dialogiczne komunikowanie w sferze społecznej, a taki charakter posiada dialog międzykulturowy, należy traktować jako bardzo specyficzną odmianę komunikacji międzykulturowej. Dominuje w nim nastawienie na drugiego człowieka i dążenie, aby słuchając aktywnie, zrozumieć go jak najpełniej. Taka optyka komunikacyjna powoduje, że każdy rozmówca jest traktowany mniej instrumentalnie i "rynkowo", a bardziej holistycznie i indywidualnie, z docenieniem jego jednostkowej i niepowtarzalnej tożsamości oraz z nastawieniem na tworzenie dobra wspólnego. Nie znaczy to, że zarządzanie dialogiem międzykulturowym nie uwzględnia czynników wpływających na sukces ekonomiczno-polityczny współczesnych społeczeństw, ale przede wszystkim wyznaczają go wartości głęboko ludzkie

 

 

DODATKOWE INFORMACJE:

wydawnictwo: KSIĘGARNIA AKADEMICKA

rok wydania: 2011

oprawa: miękka

format: B5

ilość stron: 344

ISBN: 83-7188-144-2