|
W jaki sposób 1000 formuł konwersacyjnych pozwoli Ci opanować język angielski i sprawną komunikację?
Wyobraź sobie, że jesteś za granicą i Twój znajomy pokazuje Ci swój kupiony ostatnio samochód, cudo techniki i elegancji, pytając: "Do you like it?". Mając w głowie przerobiony niedawno szkolny kurs angielskiego szukasz na gwałt właściwego słowa i wreszcie desperacko odpowiadasz: "Yes!", budząc u rozmówcy rozczarowanie. A dlaczego nie "Terrific!", "Fantastic!", "Great!" czy "Wonderful!"?
Takich sytuacji jest naprawdę wiele. Chciałbyś ich uniknąć?
Witasz się z kimś nieznajomym i przypomina Ci się sztampowe "Good morning", jak gdyby w języku angielskim nie istniały "How do you do", "How are you" czy "Pleased to meet you". Żegnasz kogoś na dworcu i mówisz "Goodbye", choć możesz powiedzieć "Safe journey", "Bon voyage" albo "Goodbye and good luck". Jak sądzisz, co zrobi większe wrażenie?
Albo...
Odbierasz w firmie telefon od zagranicznego rozmówcy i nagle zdajesz sobie sprawę, że nie znasz podstawowych formułek typowych dla rozmów telefonicznych – trudno przecież powiedzieć: „Who are you?” zamiast „Who's calling, please” albo: „Wait!” zamiast „Hold the line, please, I'm putting you through”.
Gdy ktoś wyświadczy Ci grzeczność lub coś podaruje, suche: „Thank you” to często o wiele za mało – powiedz raczej: „Thank you very much indeed”, „That's extremely kind of you” czy „You are very obliging”. Od razu zyskasz większą sympatię rozmówcy.
Oto właśnie los absolwenta szkolnego kursu języka obcego, w trakcie którego poznał podstawy gramatyki i zbiorek półtora tysiąca czy góra dwóch tysięcy słów.
Co powinieneś wiedzieć, aby język angielski i komunikacja w nim nie sprawiały Ci problemu?
Sama szkoła nie wystarczy. Szkolne kursy, z konieczności ograniczone do dwóch lekcji tygodniowo, dają zaledwie skromne podstawy, które od biedy wystarczą do tego, aby pokazać drogę cudzoziemcowi albo nie zgubić się z kretesem w obcym mieście. Do prowadzenia normalnej rozmowy nie wystarczają w żadnej mierze. Tym bardziej że typowe formuły konwersacyjne ograniczają się w nich do absolutnego minimum.
Niezbędnym warunkiem opanowania języka na poziomie komunikatywnym jest oczywiście znajomość słownictwa. Choć zaledwie dwa tysiące słów stanowi 90 procent przeciętnego tekstu, to właśnie te pozostałe 10 procent decyduje o tym, że co chwilę zastanawiasz się, jak przekazać rozmówcy to, co w danej chwili chcesz powiedzieć. Minimum wydaje się być 5 tysięcy, a swobodę daje dopiero 8-10 tysięcy znanych na wyrywki słówek.
Ale tak jak słowa są najważniejszym surowcem mowy, tak obecność formuł decyduje o tym, czy potoczna rozmowa jest sztampowa i pozbawiona jakichkolwiek emocji, czy też pełna ekspresji i swady.
1000 formuł konwersacyjnych, czyli jak nie stracić języka w gębie.
Książka „Angielskie formuły konwersacyjne” to właśnie praca, która wychodzi naprzeciw tym potrzebom. Zebrano w nim ok. 1000 typowych formuł, których aktywne opanowanie pozwoli Ci rozmawiać dużo swobodniej i bardziej wyraziście, a nierzadko także grzeczniej.
Twoja znajomość angielskiego zyska na tym ogromnie, bo wyrazisz swoje opinie, przekonania czy odczucia precyzyjnie – język prosty i pozbawiony tych subtelności jest bowiem jak kartofel ociosany w kostkę w wojskowej kantynie.
„W przeciwieństwie do typowych rozmówek, jakich wiele można dostać w księgarniach, praca koncentruje się zatem nie na tematycznie zorganizowanym słownictwie, lecz na funkcjach językowych”.
Formuły w ebooku „Angielskie formuły konwersacyjne” zostały przedstawione w sposób uporządkowany, podzielone na kategorie odpowiadające rozmaitym funkcjom językowym, jak powitania, pożegnania, podziękowania, przeprosiny, zgoda, wątpliwość, złość i wiele innych. To niezwykle istotne z edukacyjnego punktu widzenia, gdyż znacznie łatwiej zapamiętujemy skojarzone ze sobą pojęcia niż oderwane od siebie słowa czy frazy.
Zobacz, w jak praktyczne kategorie zostały uporządkowane formuły konwersacyjne:
- Formy zwracania się, dzięki którym będziesz wiedział, jak prawidłowo zwracać się do swojego rozmówcy w zależności od jego stanowiska, funkcji czy pozycji społecznej.
- Przyciąganie uwagi.
- Informacje, czyli jak uzyskać informacje od kogoś, zapytać go o coś, co nas interesuje.
- Wiedza, niewiedza, czyli w jaki sposób odpowiadać na pytania (gdy zna się odpowiedź lub nie).
- Powitania, przedstawianie się, pożegnania. Absolutnie niezbędne!
- Gratulacje i życzenia.
- Zaproszenia i oferty, czyli jak zaproponować coś drugiej osobie, zaprosić ją na kawę, zaoferować współpracę itp.
- Opinie, czyli jak dowiedzieć się, co druga osoba sądzi o czymś.
- Sympatie i antypatie, czyli jak wyrazić, że się coś/kogoś lubi lub nie lubi.
Powyższa lista to nawet nie połowa tematów, odnośnie których znajdziesz gotowe formuły konwersacyjne w ebooku „Angielskie formuły konwersacyjne”. Resztę tematów możesz znaleźć w spisie treści.
Wystarczy, że popracujesz z tą książką intensywnie przez dwa, trzy miesiące, a zyskasz więcej, niż jesteś skłonny przypuszczać. Na podstawie materiałów zawartych w książeczce możesz sporządzić (na swój własny użytek) bazę SuperMemo, która bardzo ułatwi zapamiętanie wszystkich formuł – darmowy e-book o bezpłatnej wersji „SuperMemo 98” dołączany jest do każdego zamówienia publikacji „Angielskie formuły konwersacyjne”.
Pamiętaj, że wystarczy zaledwie 15-20 minut dziennie, aby po paru miesiącach błysnąć przed nauczycielami i znajomymi dużo lepszą znajomością angielskiego, a u Anglosasów zacząć wzbudzać uznanie zamiast politowania.
Specjalny BONUS 1:
Do każdego zakupu dołączamy za darmo ebook „SuperMemo 98”, dzięki któremu dowiesz się, jak za darmo skorzystać z niezwykle skutecznego programu wspomagającego naukę!
Specjalny BONUS 2:
W związku z dużym zainteresowaniem tą publikacją książka została bonusowo poszerzona o specjalny dodatek zawierający kilkaset tzw. „wyrażeń czasu”.
Za jedyne 14,98 zł zł możesz naprawdę sprawić, że język angielski nie będzie Ci już sprawiał kłopotów. Najlepiej zamów od razu, wypełniając poniższy formularz.
Zdecyduj i wprowadź Nową Jakość do swojego życia
|
|
|
- Wstęp
- Formy zwracania się
- Przyciąganie uwagi
- Informacje
- Wiedza, niewiedza
- Powitania
- Pożegnania
- Przedstawianie
- Gratulacje i życzenia
- Zaproszenia, oferty
- Podziękowania
- Prośby
- Przeprosiny
- Zgoda, akceptacja, aprobata
- Niezgoda, protest, dezaprobata
- Wątpliwość, wahanie, niewiara
- Zdziwienie, zaskoczenie
- Zachęta, ponaglenie
- Współczucie, żal, solidarność
- Rady, sugestie
- Opinie
- Ostrzeżenia
- Groźby, upomnienia, wyrzuty
- Złość, irytacja, oburzenie
- Rozczarowanie
- Sympatie i antypatie
- Preferencje
- Obojętność
- Rozmowy telefoniczne
|
|