Opis książki: Opierając się na swoich nowatorskich badaniach, socjolog trendów Henrik Vejlgaard prezentuje najważniejsze przesłanki powstawania i popularyzacji trendów. Książka zawiera historie o słynnych, a niekiedy anonimowych twórcach i popularyzatorach trendów, którzy w skali światowej wpływają na zmiany stylu życia. Wśród tych bohaterów są znani biznesmeni, designerzy i artyści. Znajdziemy w niej także fascynujące opisy rozwoju mało znanych trendów, które znakomicie ilustrują cykl życia trendu. Autor bada ten proces na wielu poziomach, starając się przedstawić prawidłowości rządzące modnymi trendami, analizując, kto w przeszłości inicjował trendy, gdzie najczęściej one powstają, w jaki sposób rodzą się i rozrastają. Oferuje nam narzędzia i wiedzę, które możemy zastosować w praktyce, na każdym etapie procesu rozwoju trendu czy mody. Poznawszy ten aspekt ludzkiego zachowania, będziemy mogli lepiej zrozumieć modne trendy i to, jak wpływają one na społeczeństwo, a także nauczymy się przewidywać przyszłe potrzeby konsumentów.
O autorze Podziękowania Wstęp. Od intuicji do wiedzy 1. Nierozwiązana zagadka. Badanie procesów rządzących trendami Ewolucja terminu Zmiany w stylach i gustach Megatrendy Potrzeba stylu Rozpoznawanie trendu Wskazówki, jak rozpoznać trend 2. Obsada. Twórcy i trendsetterzy Młodzi ludzie Projektanci Artyści Ludzie majętni Homoseksualni mężczyźni Sławy (celebryci) Inne subkultury o dużej świadomości stylu Cyrkulacja, obserwacja, naśladownictwo Wskazówki, jak rozpoznać trend 3. Motyw. Psychologia w akcji Sześć postaw wobec trendów Psychologia grupy Odrobinę różnorodności proszę Pomiary Trendsetterzy na całe życie? Wskazówki, jak rozpoznać trend 4. Miejsce akcji. Gdzie rodzą się światowe trendy Los Angeles San Francisco Nowy Jork Paryż Londyn Mediolan Tokio Modne dzielnice Od "lokalnie" do "globalnie" Via Nowy Jork Via Mediolan Via Los Angeles Wskazówki, jak rozpoznać trend 5. Splątane wątki. Analiza rzeczywistych trendów Dżinsy Łyżworolki Motocykle iPod firmy Apple Być czy nie być obserwowanym Wskazówki, jak rozpoznać trend 6. Zbliża się punkt kulminacyjny. Określenie ostatecznych przesłanek . Ci, którzy kupują: konsumenci trendów Tempo procesu rozwoju trendu Modny mainstream? Kapanie i kipienie Więcej niż jedna formuła zmian Liderzy opinii Wskazówki, jak rozpoznać trend 7. Lekkie rozczarowanie. Wskazówki dla biznesu Jak często powinien pojawiać się nowy styl? Branża kształtująca trendy Intuicja czy analiza? Wskazówki, jak rozpoznać trend Epilog. Przyszłość trendów Indeks
|