Dodatkowe informacje
ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]52664liczba stron: 268Okładka: twardaWydawnictwo: wolters kluwer polskaWymiary: 140 x 200 mmRok wydania: 2008 Opis
Opierając się na swoich nowatorskich badaniach, socjolog trendów Henrik Vejlgaard prezentuje najważniejsze przesłanki powstawania i popularyzacji trendów. Książka zawiera historie o słynnych, a niekiedy anonimowych twórcach i popularyzatorach trendów, którzy w skali światowej wpływają na zmiany stylu życia. Wśród tych bohaterów są znani biznesmeni, designerzy i artyści. Znajdziemy w niej także fascynujące opisy rozwoju mało znanych trendów, które znakomicie ilustrują cykl życia trendu. Autor bada ten proces na wielu poziomach, starając się przedstawić prawidłowości rządzące modnymi trendami, analizując, kto w przeszłości inicjował trendy, gdzie najczęściej one powstają, w jaki sposób rodzą się i rozrastają. Oferuje nam narzędzia i wiedzę, które możemy zastosować w praktyce, na każdym etapie procesu rozwoju trendu czy mody. Poznawszy ten aspekt ludzkiego zachowania, będziemy mogli lepiej zrozumieć modne trendy i to, jak wpływają one na społeczeństwo, a także nauczymy się przewidywać przyszłe potrzeby konsumentów.
Spis treści:
O autorze
Podziękowania
Wstęp. Od intuicji do wiedzy
1. Nierozwiązana zagadka. Badanie procesów rządzących trendami
Ewolucja terminu
Zmiany w stylach i gustach
Megatrendy
Potrzeba stylu
Rozpoznawanie trendu
Wskazówki, jak rozpoznać trend
2. Obsada. Twórcy i trendsetterzy
Młodzi ludzie
Projektanci
Artyści
Ludzie majętni
Homoseksualni mężczyźni
Sławy (celebryci)
Inne subkultury o dużej świadomości stylu
Cyrkulacja, obserwacja, naśladownictwo
Wskazówki, jak rozpoznać trend
3. Motyw. Psychologia w akcji
Sześć postaw wobec trendów
Psychologia grupy
Odrobinę różnorodności proszę
Pomiary
Trendsetterzy na całe życie?
Wskazówki, jak rozpoznać trend
4. Miejsce akcji. Gdzie rodzą się światowe trendy
Los Angeles
San Francisco
Nowy Jork
Paryż
Londyn
Mediolan
Tokio
Modne dzielnice
Od "lokalnie" do "globalnie"
Via Nowy Jork
Via Mediolan
Via Los Angeles
Wskazówki, jak rozpoznać trend
5. Splątane wątki. Analiza rzeczywistych trendów
Dżinsy
Łyżworolki
Motocykle
iPod firmy Apple
Być czy nie być obserwowanym
Wskazówki, jak rozpoznać trend
6. Zbliża się punkt kulminacyjny. Określenie ostatecznych przesłanek .
Ci, którzy kupują: konsumenci trendów
Tempo procesu rozwoju trendu
Modny mainstream?
Kapanie i kipienie
Więcej niż jedna formuła zmian
Liderzy opinii
Wskazówki, jak rozpoznać trend
7. Lekkie rozczarowanie. Wskazówki dla biznesu
Jak często powinien pojawiać się nowy styl?
Branża kształtująca trendy
Intuicja czy analiza?
Wskazówki, jak rozpoznać trend
Epilog. Przyszłość trendów
Indeks