Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ANATOL ŁUNACZARSKI - AKSJOLOGICZNY WYMIAR ESTETYKI

29-12-2014, 19:24
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 8 zł     
Użytkownik net-mart
numer aukcji: 4915925893
Miejscowość Opole
Wyświetleń: 1   
Koniec: 29-12-2014 19:25:22

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

"ANATOL ŁUNACZARSKI - AKSJOLOGICZNY WYMIAR ESTETYKI", A.MACIEJEWSKA-JAMROZIAKOWA; UAM, POZNAŃ 1989; nakład : 380; stan : plus db : pieczątki ; przesyłka polecona : 9,30 zł.



SPIS TREŚCI :

CZEŚĆ PIERWSZA
FILOZOFICZNY I KULTUROWY KONTEKST ESTETYKI ŁUNACZARSKIEGO

Rozdział I. Modernistyczne uwarunkowania estetyki Łunaczarskiego . 5
1. Najważniejsze wątki orientacji modernistycznej ............. 11
2. Funkcjonalna charakterystyka sztuki........................ 17
3. Modernistyczne toposy estetyczne: indywidualizm, tragizm życia, patologia artysty............ 25

Rozdział II. Pozytywistyczny paradygmat nauki i norm postępowania badawczego...... 50
1. Twórczość estetyczna Łunaczarskiego a reguły „klasycznego" pozytywizmu.................... 51
2. Rola filozofii empiriokrytycznej ........................... 56

Rozdział III. Łunaczarski - krytyk i estetyk marksistowski ....... 73
1. Filozoficzne podstawy sztuki wywiedzione z działalności ludowego komisarza oświaty - jego sporów i polemik artystycznych................................................ 73
2. Dyskusje wokół prawomocności metody formalistycznej i socjologicznej w estetyce....... 96
3. Podstawy marksistowskiej krytyki artystycznej .............. 107
4. Aksjologiczne ukierunkowanie marksistowskiej estetyki i krytyki artystycznej............. 113


CZEŚĆ DRUGA
SZTUKA, JEJ WARTOŚCI I ZASADY WARTOŚCIOWANIA

Rozdział I. Elementy, ontologii sztuki.............. 121
1. Sztuka w aspekcie społeczno-historycznym i przedmiotowo-artystycznym....... 121
2. Zagadnienia formy artystycznej............................. 134
3. Sztuka elementarna i sztuka ideologiczna................... 138

Rozdział II. Obiektywistyczna i nienaturalistyczna koncepcja wartości estetycznej................................... 144
1. Opisowa koncepcja wartości estetycznej - aksjologiczne konsekwencje relacji pojęć „sztuka" i życie"......146
2. Teoretyczny status wartości estetycznej.................... 175


Rozdział III. Zaaady wartościowania sztuki....................... 196
1. Przeciw relatywizmowi aksjologicznemu - spór z Plechanowem o „powinności" sztuki.....196
2. Uniwersalność syntetycznej wartości etyczno-estetycznej „piękno i pełnia życia".................................... 207

Anatol Lunatcharsky. The axiological dimension of aesthetics (Summary) ...................... 223