Strona analizatora sygnałów systemu wtrysku EDIA-5
System diagnostyczny EDIA-5 to nowatorskie, a wręcz rewolucyjne rozwiązanie szybkiej diagnostyki silników z wtryskiem Common Rail opracowane przez polską firmę Deltatech Electronics i chronione przez Urząd Patentowy. Przy jego pomocy można analizować także przebiegi sterowania pompowtryskiwaczy. System diagnozuje układy z wtryskiwaczami i pompowtryskiwaczami elektromagnetycznymi i piezoelektrycznymi.
Analizator EDIA-5 jest urządzeniem przeznaczonym do szybkiej diagnostyki systemu Common Rail. Podłączony do komputera wyposażonego w port USB umożliwia rejestrację przebiegu zmian prądu czterech wtryskiwaczy oraz sygnału z czujnika wysokiego ciśnienia na szynie.
Dzięki innowacyjnym sondom pomiarowym możliwe jest prześledzenie przebiegu sygnału wtrysku przy minimalnej inwazyjności, bez demontażu wtryskiwaczy i uszkadzania izolacji przewodów.
Pozyskane przebiegi mogą być wykorzystane do bardzo dokładnej diagnostyki i wykrywania niesprawności wtryskiwaczy, czujnika i pompy wysokiego ciśnienia oraz innych podzespołów systemu Common Rail.
W przeciwieństwie do tradycyjnych oscyloskopów, trudnych do zastosowania w praktyce warsztatowej, EDIA-5 oferuje prosty i przyjazny sposób obsługi, bez konieczności skomplikowanej konfiguracji. Zapisane wyniki można przeglądać i porównywać między sobą, co daje dodatkowe możliwości.
EDIA-5 pozwala określić dokładne czasy sygnału wtrysku dla czterech cylindrów jednocześnie oraz obserwować precyzyjnie zmiany ciśnienia w zasobniku spowodowane pracą wtryskiwaczy. Daje to bardzo duże możliwości diagnostyczne. Niewątpliwą zaletą analizatora są jego niewielkie wymiary, prostota użytkowania i bardzo atrakcyjna cena.
Przy pomocy systemu EDIA-5 możemy uzyskać informacje na temat:
- Części elektrycznej systemu wtrysku
- Części hydraulicznej systemu wtrysku
- Ogólnego stanu technicznego silnika
Diagnostyka części elektrycznej systemu wtrysku Common Rail to:
- sprawdzenie stanu cewki wtryskiwacza elektromagnetycznego lub stosu piezoelektrycznego poprzez analizę przebiegu prądu sterowania wtryskiwacza,
- sprawdzenie jakości połączenia (styku) na wtyczce wtryskiwacza poprzez analizę przebiegu prądu sterowania wtryskiwacza,
- sprawdzenie poprawności połączeń wiązki przewodów pomiędzy wtyczką wtryskiwacza, a sterownikiem,
- sprawdzenie ładowania baterii kondensatorów wysokiego napięcia w sterowniku,
- sprawdzenie poprawności parametrów (napięcia, prądu, czasu) sygnałów sterujących wtryskiwaczami generowanymi przez sterownik,
- sprawdzenie czasu dawki rozruchowej przy uruchamianiu silnika,
- sprawdzenie poprawności działania czujnika ciśnienia na szynie.
Diagnostyka części hydraulicznej systemu wtrysku Common Rail:
- sprawdzenie szybkości i sposobu narastania ciśnienia paliwa na szynie co daje informacje o prawidłowym działaniu pompy wysokiego ciśnienia,
- sprawdzenie wartości ciśnienia przy pierwszym otwarciu wtryskiwacza w momencie uruchamiania silnika,
- sprawdzenie poprawności działania poszczególnych wtryskiwaczy w momencie uruchamiania silnika,
- sprawdzenie spadku ciśnienia w czasie podawania dawki rozruchowej w momencie uruchamiania silnika - wydatek pompy na małych obrotach,
- sprawdzenie prawidłowości przejścia od dawki rozruchowej do dawki normalnego biegu jałowego,
- sprawdzenie poprawności dawek biegu jałowego,
- sprawdzenie poprawności dawek przy zwiększaniu obrotów - powiększone dawki,
- sprawdzenie wielkości dawek przy zmniejszaniu obrotów - zmniejszone lub wycięte dawki,
- sprawdzenie wielkości dawki wtrysków wstępnych,
- sprawdzenie wielkości dawek wtrysków zasadniczych,
- sprawdzenie wielkości dawek dotrysków,
- sprawdzenie szybkości zanikania ciśnienia po wyłączeniu silnika,
- sprawdzenie poprawności działania zaworu sterującego ciśnieniem na szynie.
Diagnostyka części mechanicznej silnika:
- sprawdzenie różnicy czasów wtrysku wynikających ze sprawności pracy poszczególnych cylindrów - różnych przyspieszeń kątowych rejestrowanych przez sterownik,
- pośrednie sprawdzenie szczelności poszczególnych cylindrów - pęknięcie głowicy, uszczelka pod głowicą, pierścienie, cylinder, tłok itp.
OPCJE:
- Możliwość dokupienia do analizatora kabla przejściówki dla czujnika wysokiego ciśnienia (system Denso, Bosch, Delphi) w cenie 95 zł + 23% VAT.