Amortyzator 26 RST DIRT RA biały 28,6x260
Średnica koła: 26" Przeznaczenie: freestyle Skok: 80 mm System amortyzacji: sprężyna Tłumienie: olejowe (wersja RA) Regulacje: naprężenie wstępne, tłumienie odbicia Rura sterowa: 28,6*260*0 mm, Stalowa Korona: aluminium Golenie wewnętrzne: 32 mm, stal Golenie zewnętrzne: aluminium Rozstaw goleni: 130 mm Mocowanie hamulców: tarczowe (post mount) Zalecany maksymalny rozmiar tarczy: 180 mm Kolor: biały
Amortyzator pod piastę 100mm
Waga (z rurą ster.): 2,86 kg
Cena: 299,00 zł
![](http://ikartrans.pl/allegro/miasto-rowerow/3B0D7B2A-AB90-4357-BD2A-F15110CBFBCD.JPEG)
![](http://ikartrans.pl/allegro/miasto-rowerow/3826F04B-709F-47D6-826E-EE644<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>376A.JPEG)
![](http://ikartrans.pl/allegro/miasto-rowerow/4C9218D8-8E45-4C86-B336-013C38C549F5.JPEG)
![](http://ikartrans.pl/allegro/miasto-rowerow/3138F75E-D0F9-4E90-B22F-B7221F68DBE1.JPEG)
![](http://ikartrans.pl/allegro/miasto-rowerow/5C080F93-AFEC-40CF-B98F-A8E15AB7332D.JPEG)
![](http://ikartrans.pl/allegro/miasto-rowerow/9CFC3B32-A7F9-455F-8256-E<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>91122CEF8.JPEG)
Amortyzatory - Specyfikacja
Kupując amortyzator trzeba pamiętać o dwóch rzeczach: przeznaczeniu i kompatybilności. Przeznaczenie to nic innego jak skok, tzn. im ostrzej jeździmy i w trudnym terenie, tym większy skok amortyzatora. Kompatybilność to dopasowanie amortyzatora do posiadanych już innych części np. sterów, wielkości koła, ale też do użytkownika i jego masy. Najbardziej popularnym obecnie standardem jest A-Headset 1 i 1/8”. Rura sterowa w takim widelcu ma średnicę 28,6mm i jest gładka i niegwintowana. W starszych i tańszych rowerach stosowane były stery skręcane, które przy wymianie widelca warto wymienić na A-Headset.
Stosując hamulce szczękowe, trzeba pamiętać o wielkości koła np. 24”, 26”, wymagają one bowiem osadzenia na odpowiedniej wysokości, zależnej od rozmiaru obręczy. Gdy mamy hamulec tarczowy to do widelca np. 28” bez kłopotu możemy zamontować koło z górską (MTB) obręczą i oponą.
Amortyzatory mają różne regulacje np.:
-wewnętrzne: do zmian potrzebne są narzędzia lub rozebranie widelca
-zewnętrzne: przy użyciu regulatorów i przycisków bez użycia narzędzi
-zdalne: przy pomocy manetek na kierownicy
W amortyzatorach możemy regulować kilka parametrów:
-naprężenie wstępne: ugięcie wstępne czyli to, o ile ugnie się amortyzator, gdy rowerzysta siądzie na rower
-zmianę skoku: w widelcach sprężynowych za pomocą pokrętła, w pneumatycznych przestawienie dźwigni i ściśnięcie amortyzatora
-blokada skoku: za pomocą przełączników lub manetki umieszczonej na kierownicy
-tłumienie kompresji: regulacja prędkości z jaką widelec się ugina i zapobiega niekontrolowanemu dobiciu
-tłumienie powrotu: regulacja prędkości z jaką widelec się rozprostowuje
Sztywność widelca w dużej mierze zależy od średnicy goleni, im grubsze tym widelec jest sztywniejszy, co wpływa na większą precyzję sterowania, większą trwałość, lepszą czułość na małe nierówności.
Przeznaczenie widelca |
Skok |
Trekking, rekreacja |
do 80mm |
Wyścigi Cross Country, Maratony |
80mm |
Cross Country, Maratony, Turystyka |
80-100mm |
All Mountain, Enduro |
100-140mm |
Dual, Dirt |
100-110mm |
Freeride |
140-170mm |
Downhill |
powyżej 170mm |
|