Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Amortyzator 26 RST DIRT RA biały 28,6x260

02-11-2014, 16:12
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 299 zł     
Użytkownik miastorowerow_pl
numer aukcji: 4666344799
Miejscowość Dębica
Wyświetleń: 55   
Koniec: 02-11-2014 16:12:05

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Marka: Rst
Typ roweru: MTB (górski)
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Amortyzator 26 RST DIRT RA biały 28,6x260

 


Średnica koła: 26"
Przeznaczenie: freestyle
Skok: 80 mm
System amortyzacji: sprężyna
Tłumienie: olejowe (wersja RA)
Regulacje: naprężenie wstępne, tłumienie odbicia 
Rura sterowa: 28,6*260*0 mm, Stalowa
Korona: aluminium
Golenie wewnętrzne:  32 mm, stal
Golenie zewnętrzne: aluminium
Rozstaw goleni: 130 mm
Mocowanie hamulców: tarczowe (post mount)
Zalecany maksymalny rozmiar tarczy: 180 mm
Kolor: biały

Amortyzator pod piastę 100mm


Waga (z rurą ster.): 2,86 kg

 

Cena: 299,00

 

 

 

 

 

Amortyzatory - Specyfikacja

 

Kupując amortyzator trzeba pamiętać o dwóch rzeczach: przeznaczeniu i kompatybilności. Przeznaczenie to nic innego jak skok, tzn. im ostrzej jeździmy i w trudnym terenie, tym większy skok amortyzatora. Kompatybilność to dopasowanie amortyzatora do posiadanych już innych części np. sterów, wielkości koła, ale też do użytkownika i jego masy. Najbardziej popularnym obecnie standardem jest  A-Headset 1 i 1/8”. Rura sterowa w takim widelcu ma średnicę 28,6mm i jest gładka i niegwintowana. W starszych i tańszych rowerach stosowane były stery skręcane, które przy wymianie widelca warto wymienić na  A-Headset.

 

Stosując hamulce szczękowe, trzeba pamiętać o wielkości koła np. 24”, 26”, wymagają one bowiem osadzenia na odpowiedniej wysokości, zależnej od rozmiaru obręczy. Gdy mamy hamulec tarczowy to do widelca np. 28” bez kłopotu możemy zamontować koło z górską (MTB) obręczą i oponą.

 

Amortyzatory mają różne regulacje np.:

-wewnętrzne: do zmian potrzebne są narzędzia lub rozebranie widelca

-zewnętrzne: przy użyciu regulatorów i przycisków bez użycia narzędzi

-zdalne: przy pomocy manetek na kierownicy

 

W amortyzatorach możemy regulować kilka parametrów:

-naprężenie wstępne: ugięcie wstępne czyli to, o ile ugnie się amortyzator, gdy rowerzysta siądzie na rower

-zmianę skoku: w widelcach sprężynowych za pomocą pokrętła, w pneumatycznych przestawienie dźwigni i ściśnięcie amortyzatora

-blokada skoku: za pomocą przełączników lub manetki umieszczonej na kierownicy

-tłumienie kompresji: regulacja prędkości z jaką widelec się ugina i zapobiega niekontrolowanemu dobiciu

-tłumienie powrotu: regulacja prędkości z jaką widelec się rozprostowuje

 

Sztywność widelca w dużej mierze zależy od średnicy goleni, im grubsze tym widelec jest sztywniejszy, co wpływa na większą precyzję sterowania, większą trwałość, lepszą czułość na małe nierówności.

 

 

 

Przeznaczenie widelca

Skok

Trekking, rekreacja

do 80mm

Wyścigi Cross Country, Maratony

80mm

Cross Country, Maratony, Turystyka

80-100mm

All Mountain, Enduro

100-140mm

Dual, Dirt

100-110mm

Freeride

140-170mm

Downhill

powyżej 170mm