Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

American Modernism: Graphic Design, 1920 to 1960

08-03-2012, 0:12
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 79 zł     
Użytkownik www_bookoff_pl
numer aukcji: 2106953866
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 7   
Koniec: 08-03-2012 18:50:52
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF | UL. ŁUCKA 14 | 00-845 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KOM. 503 [zasłonięte] 126

American Modernism: Graphic Design, 1920 to 1960


Dane książki
ISBN 978-[zasłonięte][zasłonięte]00981
Oprawa Oprawa miękka
Ilość stron 192
Wydawnictwo Yale University Press
Język Angielski

Cena: 79.00 PLN (wystawiamy faktury vat)

W celu obejrzenia książek zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:

Księgarnia Bookoff przy ul. Łuckiej 14 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62 lub 503 [zasłonięte] 126

Księgarnia czynna jest w godzinach:
Pon-Pt, godz. 11-19
Sob, godz. 12-16

Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze oraz urbanistyce.
Tel. 512 [zasłonięte] 208


Książka do wglądu w Księgarni Muzeum Bookoff.

This insightful book is the first to present a comprehensive survey of the Modernist movement as it emerged in America between 1920 and 1960 in various graphic media. It identifies and examines great works in advertising, information design, identity, magazine design, print, dimensional design, and posters that by mid-century had defined American graphic design. R. Roger Remington begins by discussing the emergence of Modernism and its major historical influences, including European avant-garde art movements, technology, geopolitical issues, popular culture, educational innovations such as the Bauhaus, architecture, industrial design, and photography. The heart of the book brings together the key works of mid-century Modernism, presenting them chronologically from the 1930s to the 1950s. The final section shows the impact of and reactions to these Modernist influences as graphic design in America matured into the 1960s and beyond. Handsomely designed and illustrated, American Modernism is destined to become a classic text in the study of design and visual culture.

Author Biography: R. Roger Remington is professor of graphic design at Rochester Institute of Technology. His previous books include Nine Pioneers in American Graphic Design (1992) and Lester Beall: Trailblazer of American Graphic Design (1996).