Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

American Beauty - Aesthetics and Innovation

04-03-2012, 18:24
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 149 zł     
Użytkownik www_bookoff_pl
numer aukcji: 2098933827
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 8   
Koniec: 04-03-2012 18:27:07
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF | UL. ŁUCKA 14 | 00-845 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KOM. 503 [zasłonięte] 126

American Beauty - Aesthetics and Innovation in Fashion


Dane książki
ISBN 978-[zasłonięte][zasłonięte]01553
Oprawa Oprawa twarda
Ilość stron 192
Wydawnictwo Yale University Press
Język Angielski

Cena: 149.00 PLN (wystawiamy faktury vat)

W celu obejrzenia książek zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:

Księgarnia Bookoff przy ul. Łuckiej 14 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62 lub 503 [zasłonięte] 126

Księgarnia czynna jest w godzinach:
Pon-Pt, godz. 11-19
Sob, godz. 12-16

Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze oraz urbanistyce.
Tel. 512 [zasłonięte] 208

This beautifully illustrated book is the first to examine the relationship between innovation and aesthetics as expressed by American couturiers and fashion designers from the late 1910s to the present day. The book, which accompanies a major exhibition at The Museum at the Fashion Institute of Technology, New York, reveals that great design and great style were consistent elements in the work of American’s best fashion designers.

Patricia Mears introduces many great forgotten figures, as well as many familiar names: work by lesser-known figures such as Jessie Franklin Turner, Ronaldus Shamask, and Charles Kleibecker is discussed alongside pieces by more celebrated creators, such as Halston and Charles James; work by designers of the past is juxtaposed with that of present-day designers such as Rick Owens, Yeolee Teng, and Maria Comejo. James’s grand and structurally imposing gowns from the 1950s appear alongside contemporary Infantas by Ralph Rucci; the section on draping juxtaposes 1930s gowns by Elizabeth Hawes and Valentina with more contemporary garments by Jean Yu and Isabel Toledo; clothing cut into pure geometric shapes like circles, triangles, and rectangles is illustrated by World War I–era teagowns by Jessie Franklin Turner, Claire McCardell’s mid-century rompers garments, and modern sportswear by Yeohlee and Shamask.

While the United States may be best known worldwide for its casual mass-marketed garments, Mears demonstrates that artistry, innovation, and flawless construction are the true marks of American fashion.

Patricia Mears is deputy director of The Museum at the Fashion Institute of Technology. She is the author ofMadame Grès: Sphinx of Fashion and coauthor of Ralph Rucci: The Art of Weightlessness.