Mata butylowa do wygłuszania samochodów i maszyn
Alubutyl 2mm
firmy
Mata z gumy butylowej wyprodukowana w Europie na bazie doświadczeń w sprzedaży i montażu materiałów wygłuszających firm Standartplast - StP, GMS oraz Dynamat.
grubość 2 mm
1 sztuka = 100 x 50 cm = 33 zł
2 sztuki = 200 x 50 cm
3 sztuki = 300 x 50 cm
4 sztuki = 400 x 50 cm
5 sztuk = 500 x 50 cm
6 sztuk = 600 x 50 cm
7 sztuk = 700 x 50 cm
1 m2 = 2 sztuki
Plusy mat butylowych:
- nie wymagają podgrzewania
- nie pękają
- dużo większa elastyczność wpływa na jeszcze lepszy efekt wyciszenia
- działają antykorozyjnie - często pod pęknięte maty bitumiczne podchodzi woda
- większa powierzchnia maty - w 1 kawałku nawet do 7 m.
15 lat gwarancji na trwałość masy butylowej
Mata wyciszająca wykonana z czystego butylu o grubości 2 mm i niskiej wadze, posiada podwyższoną gęstość i zapewnia najwyższe parametry tłumiące przy tak niskiej masie. Doskonale się klei i układa w trudno dostępnych miejscach takich jak tłoczone metalowe profile na podłodze, bagażniku czy masce, ale także rewelacyjnie układa się na plastikowych boczkach drzwi oraz znajduje zastosowanie w budownictwie i przemyśle.
Mata butylowa - Alubutyl BITMAT łatwo poddaje się rozciąganiu i formowaniu zachowując najwyższe parametry tłumiące dzięki czystej masie butylowej - cena jest porównywalna z matami bitumicznymi, natomiast tłumienie i komfort przy klejeniu oraz niska masa zdecydowanie deklasują twarde, grube i ciężkie maty bitumiczne.
Jak wygłuszyć auto?
Najpierw naklejamy matę butylową na każdy element metalowy, odwzorowując ją do kształtu blachy. Druga warstwa to gumowa pianka wodoodporna - pianka kauczukowa 6 lub 9 mm z klejem.
Dlaczego kilka warstw?
Mata butylowa usztywnia karoserię, tworzy barierę dla hałasu, likwiduję rezonans, dudnienie i buczenie. Pianka kauczukowa izoluję od szumów i wody.
Różnice pomiędzy matami bitumicznymi a butylowymi:
- nie wymagają podgrzewania - maty bitumiczne koniecznie trzeba podgrzewać opalarką
- nie pękają - mata bitumiczna to asfalt, czyli potrafi kruszyć się i pękać - znamy to z naszych dróg:)
- dużo większa elastyczność wpływa na jeszcze lepszy efekt wyciszenia
- działają antykorozyjnie - często pod pęknięte maty bitumiczne podchodzi woda
- większa powierzchnia maty - w 1 kawałku nawet do 10 m
- nie są to taśmy dekarskie, które mogą być stosowane tylko na zewnątrz
Mata nie posiada napisów ani logotypów, dzięki czemu ma estetyczny wygląd. Mata butylowa posiada także doskonałe właściwości izolacji termicznej.
Zastosowanie mat głuszących:
Do wygłuszania rezonansów niskich częstotliwości elementów metalowych, drzwi, podłogi, bagażnika, nadkoli oraz przegrody czołowej. Najlepsze efekty uzyskać można stosując alubutyl w połączeniu z piankami kauczukowymi tworząc dwuwarstwową barierę akustyczną na wibrację oraz szumy.
Zobacz jak montować maty wyciszające:
-
Powierzchnię należy oczyścić i odtłuścić
-
Wyciąć odpowiedni kawałek maty
-
Zerwać folię zabezpieczającą klej i przycisnąć do wygłuszanej powierzchni (zapytaj o rolkę dociskową - często gratis dodajemy)
Przykładowa ilość mat potrzebna do wygłuszenia samochodu:
- Drzwi - 14-16 sztuk
- Podłoga od 28 do 35 sztuk
- Dach od 12 do 18 sztuk
- Bagażnik z nadkolami - 20 do 24 sztuk
AluButyl 2mm jest elastyczny oraz posiada optymalną sztywność aluminium do pochłaniania wibracji.
Zamontowaliśmy już ponad 700 m2 i nie ma problemów z klejem przy niskich temperaturach.
Zastosowanie:
-
Wyciszanie samochodów osobowych, dostawczych oraz ciężarowych
-
Maszyny przemysłowe: agregaty, kompresory, sprężarki, wentylatory, klimatyzatory.
-
Łodzie i jachty
- Komory silników
- Wygłuszanie pomieszczeń
Napisz do nas - doradzamy w zastosowaniu i wyborze !
Mata butylowa w połączeniu z piankami gumowymi tworzą najskuteczniejszy laminat wygłuszający