SWR-1522 / SWR-1542 - Rysunek uproszczony z ważniejszymi wymiarami Download Amplifier Matching Chart Download Subwoofer Enclosures Chart
Technologia HAMR
Technologia HAMR należy do grupy najnowszych i najbardziej wyrafinowanych systemów budowy głośników Alpine, która umożliwiła osiągnięcie ponadprzeciętnej mocy, silnych basów, niższej temperatury pracy i zadziwiającej skuteczności. Dzięki najwyższej jakości dobranym materiałom i opatentowanej konstrukcji subwoofery te zachwycają swoją nadzwyczajną mocą, pierwszorzędną jakością dźwięku i dużą trwałością użytkową.
Zawieszenie Multi Roll o dużym skoku (opatentowane)
W wielu konstrukcjach rezygnuje się z części membrany na korzyść szerokiego zawieszenia lub też z jakości dźwięku na korzyść wysokiego zawieszenia. Nasze zawieszenia Multi-Roll o dużym skoku nie wymagają takich kompromisów, a mimo to zapewniają pierwszorzędną liniowość. W ten sposób spełniono obydwa wymagania, jak większa powierzchnia membrany dla wyższego poziomu ciśnienia akustycznego i większy liniowy skok dla doskonałej jakości dźwięku.
Membrana z masy celulozowej wzmocniona kevlarem
Masa celulozowa wzmocniona kevlarem umożliwia wykonanie bardzo lekkiej, parabolicznej membrany, która zachowuje swój kształt nawet przy energicznych ruchach. Ponieważ membrana ta jest znacznie stabilniejsza i zapewnia krótki czas reakcji, uzyskano wyjątkowo precyzyjne odtwarzanie dźwięku i basy, które zadziwiają swoją dynamiką.
Ukryte zaciski wtykowe
By zapewnić szybki, prosty i czysty montaż, wszystkie kable subwoofera typu R umieszczono z jednej strony. Zworki umożliwiają połączenie równoległe lub szeregowe. Zaciski wtykowe nadają się także do kabli głośnikowych o dużym przekroju.
Całkowicie nowa konstrukcja typu R
Po gruntownej przebudowie subwoofery typu R w porównaniu z modelami sprzed roku odznaczają się ni mniej ni więcej tylko o 40 % większą mocą. Ponadto zastosowano w nich technologię i konstrukcję z górnej półki serii typu X, co znakomicie wpłynęło na jakość dźwięku.
Technika chłodzenia HAMR
Chłodzenie w konstrukcji subwooferów stanowi poważne wyzwanie, ponieważ przegrzanie cewki drgającej prowadzi do uszkodzenia głośnika niskotonowego. Subwoofery typu R wykorzystują wiele opatentowanych sposobów chłodzenia. Wciągane chłodne, świeże powietrze wchodzi w kontakt ze wszystkimi przewodzącymi ciepło elementami, zapewniając ich doskonałe chłodzenie.
Przepływ powietrza chłodzącego
W konstrukcji tej zastosowano wiele różnych sposobów chłodzenia, z których niektóre opatentowano. Wszystko to w celu zapewnienia jak najlepszej wentylacji grzejących się elementów. Na rysunku pokazano, jak jest wypychane gorące i wciągane chłodne powietrze.
System chłodzenia
Oprócz innowacyjnej techniki chłodzenia w subwooferach typu R zastosowano specjalne materiały dla redukcji ilości wydzielającego się ciepła (np. odporna na wysokie temperatury czterowarstwowa cewka drgająca z mosiądzu i wytrzymały korpus BSP). Na rysunku pokazano, dokąd jest odprowadzane ciepło dla zapewnienia jak najlepszego chłodzenia.