Ze świecą trzeba szukać gracza, który nie słyszał o Alone in the Dark.
Jest to seria gier, która dzięki innowacyjnym pomysłom i wciągającej fabule odniosła ogromny sukces i znalazła fanów na całym świecie.
Przed nami kolejna część tej wspaniałej sagi.
Po raz kolejny samotnym w ciemności jest, znany z poprzednich części, detektyw Edward Carnby.
Jeden z najbardziej rozpoznawalnych bohaterów uniwersum gier znów stawi czoła złu i przy okazji rozwiąże tajemnicę swojej długowieczności, ponieważ poprzednie części miały miejsce około stu lat przed fabułą najnowszego dziecka ekipy z Eden Studios.
Wygląda na to, że autorom znudziły się już standardowe koncepcje nawiedzonych domów i opuszczonych miasteczek.
Tym razem postanowili wykorzystać symbol Nowego Jorku ? Central Park ? jego okolice i labirynt podziemnych korytarzy.
Największą zaletą jest zdumiewająco interaktywny świat otaczający bohatera.
Wszystkie elementy otoczenia zachowują się tak, jak ich odpowiedniki w prawdziwym świecie.
Ranni zostawiają krwawe ślady na ziemi, strzał w metalowe drzwi wygina je, a krzesło można rozbić i użyć każdej z nóg osobno.
Technologia Havok 4.5 pozwala graczowi na improwizację w stopniu do tej pory nieosiągalnym.
Doskonałym przykładem wykorzystania otoczenia jest użycie ognia, z którego programiści z Eden są szczególnie dumni.
Wszystkie przedmioty podatne na płomienie można podpalić i w ten sposób przeprawić się przez zamknięte drzwi, czy oświetlić sobie drogę płonącym krzesłem.
Oczywiście z ogniem nie ma żartów i łatwo można wpaść w pułapkę podpalając jeden mebel za dużo. Momentów takich jak te jest mnóstwo i tylko od pomysłowości gracza zależy w jaki sposób i z jakim skutkiem poradzi sobie w trudnych sytuacjach. A tych nie brakuje w świecie pełnym krwiożerczych zombie.
Programiści dołożyli wszelkich starań aby przeciwnicy nie byli tylko statystami.
Każdy z występujących tutaj potworów wykorzystuje szeroki wachlarz zmysłów, dzięki którym znalezienie bohatera nie sprawia im problemu.
Mając do dyspozycji wzrok, słuch i węch będą tropić Edwarda aż do końca.
Klimat gry świetnie podkreśla oprawa dźwiękowa, zarówno dźwięki otoczenia, jak i muzyka.
Szczególnie okazale prezentują się chóralne pieśni towarzyszące rozgrywce.
Gra dzięki wciągającej fabule i fantastycznej oprawie wizualnej wyznacza nowe standardy w kategorii komputerowych horrorów.
Wymagania sprzętowe:
System: Windows XP/Vista (32/64 bit);
Procesor: Intel Pentium D 2.6 GHz lub Athlon X2 +3800 (Zalecany Intel Pentium Core 2 2.2 GHz);
Pamięć: 1 GB RAM dla Windows XP i 2 GB RAM dla Windows Vista (Zalecane 2GB RAM);
Dysk twardy: 8,5 GB wolnej przestrzeni na dysku;
Napęd: DVD-ROM 4X lub szybszy (obsługujący format double layer);
Karta Grafi czna: - PCI EXPRESS: 256 MB (zalecane 512 MB) ze sprzętowym wsparciem technologii Pixel Shader 3.0 - NVIDIA GeForce 7800 GTX, ATI Radeon X1650 XT lub szybsza (zalecane NVIDIA GeForce 8800