Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Almanach fotografii. Wydanie X [nowa]

28-01-2012, 7:45
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 105.90 zł     
Użytkownik BestselleryPL
numer aukcji: 2022166221
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 12   
Koniec: 26-01-2012 16:44:45
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Almanach fotografii. Wydanie X

Barbara London, Jim Stone, John Upton

Dane:
  • ISBN:978-83-[zasłonięte]-2778-3
  • liczba stron: 416
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: Helion
  • wymiary: 260 x 273 mm
  • Data wydania: 2[zasłonięte]011-05
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    Myśl o zdjęciu zawsze przed jego zrobieniem i potem. Nigdy w trakcie. Sekretem jest czas. Nie musisz działać szybko. Fotografowany model musi zapomnieć o tobie, a gdy już to się stanie, musisz działać bardzo szybko.
    Henri Cartier-Bresson
    Fotografia nie jest związana z patrzeniem, lecz z czuciem. Jeżeli nie czujesz nic w tym, na co patrzysz, nigdy nie uda Ci się sprawić, aby ludzie patrząc na Twoje zdjęcia, cokolwiek odczuwali.
    Don McCullin

    Fotografia jest pasją, sztuką i rzemiosłem. Czasem staje się obsesją, która szukając twórczego ujścia, zmienia zwyczajne zdjęcia w prawdziwe dzieła sztuki. Ta książka powstała po to, by zwiększyć Twoją wrażliwość wizualną, nadać Twojemu warsztatowi niezbędny szlif i pokazać Ci możliwości, jakie stoją przed głodnym wiedzy pasjonatem, takim jak Ty.

    To prawdziwa biblia w dziedzinie fotografii. Pozwoli Ci ona udoskonalić umiejętności, a przede wszystkim będzie stanowiła źródło niewyczerpanych inspiracji. Niezależnie od tego, co chcesz fotografować, ta książka nauczy Cię wszystkiego, co niezbędne, żeby skutecznie i pewnie poruszać się po świecie nieruchomych obrazów. To idealny przewodnik dla początkujących i idealne źródło informacji dla zaawansowanych fotografów.

    Znajdziesz tu wiadomości na temat konwencjonalnej fotografii analogowej i tej nowszej, cyfrowej. Setki zdjęć wykonanych przez najlepszych światowych fotografów pozwolą Ci zrozumieć, jak w swojej pracy z aparatem wykorzystywać różnego typu pomysły techniczne.
    Nowy, doskonały świat w Twoim obiektywie
    • Aparaty cyfrowe i analogowe: obiektywy, matryce i filmy, naświetlanie, wywoływanie i uzyskiwanie zdjęć z czarno-białych klisz oraz teoria koloru i jej wykorzystanie w praktyce.
    • Cyfrowa ciemnia: obrabianie i drukowanie zdjęć, tworzenie systemu pozwalającego na ich bezpieczne przechowywanie i łatwe wyszukiwanie.
    • Fotografie współczesne i historyczne: pomoc w osiągnięciu technicznej i artystycznej doskonałości.
    • Oglądanie fotografii: kompozycja, tonalność, ostrość i inne elementy wizualne, których poznanie sprawi, że będziesz robić lepsze zdjęcia oraz oglądać prace innych okiem wytrawnego konesera.
    • Historia: poznaj historię fotografii, dzięki czemu będziesz w stanie umieścić współczesne prace - w tym własne - w kontekście historycznym.
    • Ilustrowany dodatek: różne problemy techniczne, ich przyczyny oraz sposoby zapobiegania.



    Wstęp (8)
    1. Początek (11)
    • Aparat fotograficzny (12)
    • Przygotowanie aparatu (13)
    • Ostrość i parametry ekspozycji (14)
    • Pierwsze zdjęcie (16)
    • Co będziesz fotografował? (17)
      • Kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć (17)
      • Fotografowanie ludzi (18)
      • Fotografowanie miejsc (20)

    2. Aparat (23)
    • Podstawowe parametry fotografowania (24)
    • Migawka (26)
      • Migawka a światło (26)
      • Migawka a ruch (28)
      • Wrażenie ruchu na fotografii (30)
    • Przysłona (32)
      • Przysłona a światło (32)
      • Przysłona a głębia ostrości (34)
    • Kombinacje ustawień przysłony i migawki (36)
    • Wybór aparatu (38)
    • Stabilizowanie aparatu (41)
    • Fotograf w pracy: Fotoreporter James Nachtwey (42)

    3. Obiektywy (45)
    • Od małego otworu do obiektywu (46)
    • Ogniskowa obiektywu (48)
      • Standardowa ogniskowa (50)
      • Długa ogniskowa (52)
      • Krótka ogniskowa (54)
      • Obiektywy z zoomem (56)
    • Obiektywy do zastosowań specjalnych (57)
    • Ustawianie ostrości (58)
      • Ręczne ostrzenie (58)
      • Autofokus (60)
    • Ostrzenie a głębia ostrości (62)
      • Regulowanie głębi ostrości (64)
      • Ostrzenie strefowe (66)
      • Ostrzenie na odległość hiperfokalną (67)
    • Perspektywa (68)
    • Wskazówki dla kupującego obiektyw (70)
    • Wykorzystaj w pełni swój aparat i obiektyw (71)
    • Fotograf w pracy: Fotoreporterka dokumentalna Mary Ellen Mark (72)

    4. Ekspozycja, matryca i film (75)
    • Podstawowe dane o ekspozycji (76)
      • Ekspozycje równoważne (76)
      • Jak działa światłomierz (77)
      • Wbudowany światłomierz (78)
      • Automatyczne ustawianie ekspozycji (79)
    • Jak mierzyć światło (80)
      • Uśredniony pomiar scen o równomiernym naświetleniu (80)
      • Korzystanie z różnych światłomierzy (81)
      • Pomiar scen o wysokim kontraście (82)
      • Ekspozycja na konkretne tony i bracketing (84)
      • Sceny trudne do zmierzenia (85)
    • Światłoczułość (86)
      • Srebro i piksele (86)
    • Rodzaje filmów i ich zastosowanie (87)
    • Zakres swobody ekspozycji i rozpiętość tonalna (88)
      • Jak bardzo ekspozycje mogą się różnić? (88)
    • Czułość filmu i matrycy (90)
      • Czułość i ISO (90)
      • Ziarno i szum cyfrowy (91)
    • Filtry (92)
      • Filtry polaryzacyjne (94)
    • Poza światłem widzialnym (95)
      • Fotografia w podczerwieni (95)
    • Prawidłowe naświetlanie (96)
    • Fotograf w pracy: Fotograf reklamowy Clint Clemens (98)

    5. Wywoływanie negatywu (101)
    • Jak wywołać czarno-biały film (102)
      • Czego będziesz potrzebował (102)
      • Jak przygotować roztwory i z nich korzystać (103)
      • Zasady bezpieczeństwa z odczynnikami (104)
    • Wywoływanie czarno-białego filmu krok po kroku (106)
    • Wpływ sposobu wywoływania filmu na zdjęcia (112)
    • Ekspozycja i wywoływanie: niedoświetlone, normalne i prześwietlone negatywy (114)

    6. Odbitki w ciemni (117)
    • Czarno-białe odbitki (118)
      • Czego będziesz potrzebował (118)
      • Powiększalnik (120)
      • Rodzaje papierów fotograficznych (122)
    • Wywołanie czarno-białej odbitki krok po kroku (124)
      • Kopia stykowa: cała rolka na raz (124)
      • Ustawianie powiększenia (126)
      • Pasek testowy dla odbitki (128)
      • Odbitka próbna - a następnie ta właściwa (129)
      • Wywołanie czarno-białej odbitki (130)
    • Ocena gęstości i kontrastu odbitki (134)
    • Regulowanie kontrastu (136)
      • Papier o stałej lub zmiennej gradacji (136)
    • Rozjaśnianie i ściemnianie (138)
    • Kadrowanie (140)
    • Wywoływanie archiwizacyjne dla maksymalnej trwałości (141)
    • Podbarwienie i inne efekty tonowania zdjęć (142)

    7. Barwa (145)
    • Barwy: łączenie addytywne i subtraktywne (146)
    • Fotografia barwna: trzy warstwy obrazu (147)
    • Cechy barw (148)
    • Balans kolorów (150)
      • Zmiany barw o różnych porach dnia (150)
      • Zabarwienie (152)
      • Temperatura barw (153)
      • Filtry do korekty barw w fotografii analogowej (154)
    • Wywołanie kolorowej odbitki z negatywu (156)
      • Czego będziesz potrzebował (156)
      • Odbitka testowa (157)
      • Ocena balansu kolorów na odbitce uzyskanej z negatywu (158)
    • Fotograf w pracy: Sport z innego punktu widzenia - Walter Iooss, Jr. (160)

    8. Organizowanie cyfrowej ciemni (163)
    • Sprzęt i oprogramowanie (164)
      • Ogólny przegląd (164)
      • Rejestrowanie szczegółów: rozdzielczość i głębia bitowa (165)
    • Fotografie to pliki (166)
      • Formaty plików (166)
    • Zarządzanie barwą (168)
    • Kanały (170)
      • Kolorowe czy czarno-białe? (170)
    • Histogram (172)
      • Anatomia zdjęcia cyfrowego (172)
      • Trzy histogramy kolorów (173)
    • Importowanie zdjęć (174)
      • Przegrywanie z aparatu lub skanowanie (174)
      • Jak wykonać skan (175)
    • System pracy (176)
    • Wielozadaniowe programy do edycji zdjęć (177)
    • Fotograf w pracy: Cyfrowe opowieści Pedro Meyera (178)

    9. Edytowanie zdjęć (181)
    • Wstęp do obróbki cyfrowej (182)
      • Wybór oprogramowania (182)
      • Przestrzeń robocza i narzędzia (183)
    • System pracy podczas edycji zdjęcia (184)
      • Proces edycji krok po kroku (184)
    • Regulacja barw i jasności (186)
      • Różne podejścia (186)
      • Poziomy (187)
      • Krzywe (188)
    • Poprawianie całości lub części obrazu (190)
      • Narzędzia do zaznaczania (190)
      • Warstwy (191)
    • Inne narzędzia edycyjne (192)
      • Wysoka rozpiętość tonalna (HDR) (192)
      • Filtry efektów specjalnych (193)
      • Wyostrzanie (194)
      • Retuszowanie (195)
    • Fotomontaż (196)
    • Fotograf w pracy: RetouchShoppe - Scalese i Villarreal (198)

    10. Drukowanie (201)
    • Drukarki i drukowanie (202)
      • Wybór drukarki (202)
      • Sterowniki i RIP (203)
      • Profile i "wydruk próbny" na ekranie (próba kolorów) (204)
      • Rodzaje papieru i tuszów (205)
    • Inne opcje wydruku (206)
      • Fotografie panoramiczne (206)
      • Drukowanie w czerni i bieli (208)
    • Prezentacja zdjęć (210)
      • Internet - galeria i źródło informacji (210)
    • Etyka: jak daleko możesz się posunąć? (211)

    11. Organizowanie pracy i przechowywanie zdjęć (213)
    • Przechowywanie zdjęć (214)
      • Rozmiar ma znaczenie (214)
    • Metadane: informacje o plikach (215)
    • Programy do katalogowania (216)
    • Archiwizowanie zdjęć cyfrowych (217)
    • Archiwizowanie filmów, odbitek i wydruków (218)

    12. Wykańczanie i eksponowanie zdjęć (221)
    • Usuwanie drobnych skaz za pomocą korekty punktowej (222)
    • Oprawianie zdjęć (223)
      • Czego będziesz potrzebował (223)
      • Klejenie na ciepło (224)
      • Wycinanie passe-partout (226)
      • Oprawianie i szklenie (227)

    13. Światło (229)
    • Kierunek padania światła (230)
    • Stopień rozproszenia: od ostrego do miękkiego światła (232)
    • Światło zastane - plener (234)
    • Światło zastane - wnętrza (235)
    • Sztuczne oświetlenie (236)
      • Lampy i sprzęt oświetleniowy (236)
      • Cechy sztucznego oświetlenia (237)
    • Światło główne, czyli dominujące (238)
    • Światło wypełniające: rozjaśnianie cieni (240)
    • W błysku flesza (242)
      • Rodzaje lamp błyskowych i ich funkcje (243)
      • Podstawowe techniki posługiwania się fleszem (244)
      • Ręczne ustawianie ekspozycji z błyskiem (246)
      • Automatyczne ustawianie ekspozycji z błyskiem (247)
      • Błysk dopełniający, czyli rozjaśnienie cieni (248)
      • Regulowanie jasności tła (250)
    • Proste oświetlenie portretu (252)
    • Oświetlanie portretu za pomocą kilku lamp (254)
    • Oświetlanie obiektów o bogatej teksturze (256)
    • Oświetlanie błyszczących obiektów (257)
    • Oświetlanie przejrzystych obiektów (258)
    • Stosowanie lampy błyskowej (259)
    • Fotograf w pracy: Lois Greenfield i jej fotografie tańca (260)

    14. Wykraczanie poza fotografię (263)
    • Skalowanie (264)
      • Bardzo małe i bardzo duże fotografie (264)
    • Zdjęcia zwielokrotnione (266)
      • Im więcej, tym lepiej (266)
    • Stworzone w celu sfotografowania (268)
    • Fotografia jako obiekt przestrzenny (270)
    • Korzystanie z projekcji (272)
    • Tworzenie książki (273)
    • Szlachetne techniki wywoływania zdjęć (274)
      • Cyjanotypia (274)
      • Platynotypia i palladotypia (275)
      • Guma arabska, czyli technika chromianowa (276)
      • Efekt Sabatiera: częściowo pozytyw, częściowo negatyw (277)
      • Fotogram: zdjęcie bez aparatu (278)
    • Fotografia otworkowa (280)
    • Jak zrobić fotografię makro (282)
      • Ekspozycja w zbliżeniach (283)
    • Techniki kopiowania (284)

    15. Aparat wielkoformatowy (287)
    • Wnętrze aparatu wielkoformatowego (288)
    • Ruchy elementów aparatu wielkoformatowego (290)
      • Podnoszenie i obniżanie (290)
      • Przesuwanie (292)
      • Pokłony (294)
      • Obroty (296)
    • Kontrolowanie obrazu w aparacie wielkoformatowym (298)
      • Kontrolowanie płaszczyzny ostrości (299)
      • Kontrolowanie perspektywy (300)
    • Przydatne wyposażenie (302)
    • Od czego zacząć i co robić dalej (303)
    • Zakładanie i wywoływanie błony ciętej (304)

    16. System strefowy (307)
    • Skale systemu strefowego (308)
    • Korzystanie ze skali referencyjnej przy pomiarze światła (310)
      • Wybór strefy dla danego tonu i sprawdzanie, gdzie znajdą się inne tony (310)
    • Kontrolowanie kontrastu w trakcie wywoływania (312)
    • Podsumowanie (314)
      • Film w rolce i film barwny (315)

    17. Oglądanie fotografii (317)
    • Podstawowe decyzje (318)
      • Zawartość (318)
      • Kadrowanie obiektu (320)
      • Tło (322)
    • Podstawy kompozycji (324)
      • Punkt i linia (324)
      • Kształt i wzór (326)
      • Akcent i równowaga (328)
    • Dodatkowe możliwości (330)
      • Kontrast ostrości i rozmycia (330)
      • Kontrast światła i ciemności (332)
      • Pozycjonowanie obiektu w kadrze (334)
      • Perspektywa i punkt widzenia (336)
    • Jak oglądać i omawiać fotografie (338)
    • Prezentacja prac w redakcjach, agencjach i innych tego typu miejscach (340)

    18. Historia fotografii (343)
    • Wynalezienie fotografii (344)
    • Dagerotyp: "kreślenie na srebrnej płytce" (345)
    • Kalotyp: obraz na papierze (346)
    • Mokry kolodion: wyraźny i reprodukowalny (347)
    • Żelatynowa emulsja i film w rolce: fotografia dla każdego (348)
    • Fotografia kolorowa (349)
    • Wczesne portrety (350)
    • Wczesna fotografia podróżnicza (352)
    • Wczesna fotografia wojenna (353)
    • Czas i ruch na pierwszych fotografiach (354)
    • Fotografia jako dokument (355)
    • Fotografia i zmiany społeczne (356)
    • Fotografia reporterska (358)
    • Fotografia jako sztuka w XIX wieku (362)
    • Piktorializm i secesja w fotografii (363)
    • Bezpośrednie zdjęcie z aparatu jako dzieło sztuki (364)
    • Poszukiwanie nowej wizji (365)
    • Fotografia jako sztuka w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX wieku (366)
    • Fotografia jako sztuka w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych XX wieku (368)
    • Fotografia cyfrowa staje się podstawowym nośnikiem (370)
    • Galeria fotografii współczesnej (372)
    • Popularne problemy (388)
    • Słowniczek (399)
    • Bibliografia (405)
    • Prawa autorskie (409)
    • Skorowidz (410)

      Zobacz nasze pozostałe aukcje

      Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

      Zapraszamy serdecznie.