Alice: Madness
Returns
Druga odsłona przygód Alicji znanej z prozy Lewisa Carolla.
Tytuł stworzony przez znanego producenta gier, Americana McGee, oferuje jednak
o wiele mroczniejszą wersję całej historii.
Alice: Madness Returns to kontynuacja gry akcji TPP z 2000
roku. Pierwsza odsłona została stworzona przez nieistniejącą już firmę Rogue
Entertainment (znaną z takich produkcji jak Strife i Quake II: Ground Zero). Za
drugą część przygód Alicji odpowiada studio Spicy Horse, założone przez twórcę
gier Americana McGee. Deweloper opracował między innymi dzieło American McGee’s
Grimm.
Gra jest swoistą reinterpretacją prozy Lewisa Carolla,
znanego z serii książek o młodej dziewczynie, która przemierza dziwny,
fantastyczny świat pełen antropomorficznych stworzeń. W wersji stworzonej przez
Americana McGee przygody Alicji ukazane zostały jednak w krzywym, mrocznym
zwierciadle. Gra zachwyca niezwykłą oprawą audiowizualną i powalającym
projektem lokacji.
Alicja, po dziesięciu latach walki ze schizofrenią
katatoniczną wywołaną tragiczną śmiercią rodziców, otrzymuje szansę powrotu do
normalnego życia. Wyjazd do Londynu nie przynosi jednak oczekiwanej ulgi,
ponieważ brak racjonalnego wyjaśnienia tragicznego odejścia rodziców Alicji nie
pozwala jej spać spokojnie. Wydaje się, że najlepszym sposobem na rozwiązanie
tej sprawy jest skorzystanie z usług psychiatry, potrafiącego wprowadzić
człowiek w stan hipnozy. Wizyta u jednego z nich kończy się jednak powrotem do
Krainy Czarów, która pod nieobecność Alicji uległa znacznej degradacji.
Alice:
Madness Returns to trzecioosobowa gra akcji, w której czas spędza się na
eksploracji kolejnych lokacji, a także walce z różnego rodzaju przeciwnikami.
Do dyspozycji Alicji oddanych zostało wiele rodzajów broni, z nożem kuchennym i
śmiercionośnymi kartami na czele. W wyprawie towarzyszą jej postacie znane z
historii o Krainie Czarów. Zabawę dzieli się pomiędzy pokonywanie etapów typowo
platformowych oraz fragmentów, w których gracz skupia się stricte na walce. W
grze nie zabrakło również prostych zagadek logicznych, obecnych w części
pierwszej (np. próba odnalezienia przejścia pośród niezliczonej liczby drzwi).
Powróciły także znane doskonale krainy – zamek Królowej Kier, Dolina Łez, czy
też Forteca Drzwi.
Ponadto Alicja niemal w każdej chwili może przerwać swą
niezwykłą podróż i powrócić do rzeczywistości – konkretnie do gabinetu
psychiatrycznego, mieszczącego się w XIX-wiecznym Londynie. Decydując się na
taki krok otrzymuje możliwość zapisania stanu gry i odzyskania utraconych sił
witalnych. Gabinet psychiatryczny służy tu także za swego rodzaju lobby, z
którego Alicja wyrusza każdorazowo w kolejną wyprawę po Krainie Czarów. Co
ciekawe, wybór lokacji zależy tylko od gracza – główny wątek gry ma bowiem
nieliniowy przebieg.
GRA JEST NOWA, ORYGINALNIE ZAFOLIOWANA
KOSZT WYSYLKI 8zł
WERSJA ANGIELSKA ( 3 x ang)