Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Algorytmy, struktury danych i techniki...

24-01-2012, 5:15
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 31.80 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 2002546891
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 23   
Koniec: 15-01-2012 21:02:59
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)


Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Algorytmy, struktury danych i techniki programowania. Wydanie IV
Piotr Wróblewski

Algorytmy, struktury danych i techniki programowania. Wydanie IV
Dodatkowe informacje

  • ISBN:978-83-[zasłonięte]-2306-8
  • liczba stron: 352
  • Okładka: miękka
  • Wydawnictwo: Helion
  • Wymiary: 158 x 235 mm
  • Data wydania: 2[zasłonięte]009-10
  • Opis

    Podstawowy podręcznik do nauki algorytmiki

    • Przystępne wprowadzenie do algorytmiki
    • Bez zbędnej teorii
    • Gotowe rozwiązania w C++

    Oto kolejne wydanie sprawdzonej i cenionej przez programistów, wykładowców oraz studentów książki, będącej podstawowym podręcznikiem do nauki algorytmiki. W pierwszej kolejności autor zapozna Cię z elementarnymi zagadnieniami z tej dziedziny oraz wyjaśni, skąd bierze się tak szybki postęp w tej dyscyplinie nauki. Podczas dalszej lektury poznasz takie pojęcia, jak rekurencja, analiza złożoności oraz algorytmy sortowania i przeszukiwania czy algorytmy numeryczne. Szybko opanujesz metody optymalizacji algorytmów, sposoby kodowania i kompresji danych oraz elementy algorytmiki grafów. Przedstawione w książce algorytmy zilustrowane zostały przykładowymi kodami źródłowymi w C++ , ułatwiającymi zrozumienie poznawanych zagadnień. Przejrzysta forma, praktyczne przykłady oraz przystępny język sprawiają, że książka ta pozwala szybko, a także bezboleśnie opanować zarówno algorytmy, jak i struktury danych oraz najlepsze techniki programowania.
    • Historia algorytmiki
    • Wykorzystanie rekurencji
    • Analiza złożoności algorytmów
    • Algorytmy sortowania
    • Algorytmy przeszukiwania
    • Przeszukiwanie tekstów
    • Struktury danych i ich implementacja
    • Optymalizacja algorytmów
    • Zaawansowane techniki programowania
    • Wykorzystanie grafów
    • Wprowadzenie do sztucznej inteligencji
    • Kodowanie i kompresja danych
    • Algorytmy numeryczne
    • Poradnik kompilacji i uruchamiania programów (GCC, DevC++, Microsoft Visual C++ Express Edition).
    Szybko i bezboleśnie opanuj wszystkie zagadnienia algorytmiki!

    Spis treści:

    Przedmowa (9)

    Rozdział 1. Zanim wystartujemy (17)
    • Jak to wcześniej bywało, czyli wyjątki z historii maszyn algorytmicznych (18)
    • Jak to się niedawno odbyło, czyli o tym, kto "wymyślił" metodologię programowania (21)
    • Proces koncepcji programów (22)
    • Poziomy abstrakcji opisu i wybór języka (23)
    • Poprawność algorytmów (24)

    Rozdział 2. Rekurencja (27)
    • Definicja rekurencji (27)
    • Ilustracja pojęcia rekurencji (28)
    • Jak wykonują się programy rekurencyjne? (30)
    • Niebezpieczeństwa rekurencji (31)
      • Ciąg Fibonacciego (31)
      • Stack overflow! (33)
    • Pułapek ciąg dalszy (34)
      • Stąd do wieczności (34)
      • Definicja poprawna, ale... (35)
    • Typy programów rekurencyjnych (36)
    • Myślenie rekurencyjne (38)
      • Przykład 1.: Spirala (38)
      • Przykład 2.: Kwadraty "parzyste" (40)
    • Uwagi praktyczne na temat technik rekurencyjnych (41)
    • Zadania (42)
    • Rozwiązania i wskazówki do zadań (44)

    Rozdział 3. Analiza złożoności algorytmów (49)
    • Definicje i przykłady (50)
      • Jeszcze raz funkcja silnia (53)
      • Zerowanie fragmentu tablicy (57)
      • Wpadamy w pułapkę (58)
      • Różne typy złożoności obliczeniowej (59)
    • Nowe zadanie: uprościć obliczenia! (61)
    • Analiza programów rekurencyjnych (62)
      • Terminologia i definicje (62)
      • Ilustracja metody na przykładzie (63)
      • Rozkład logarytmiczny (64)
      • Zamiana dziedziny równania rekurencyjnego (66)
      • Funkcja Ackermanna, czyli coś dla smakoszy (66)
    • Złożoność obliczeniowa to nie religia! (68)
    • Techniki optymalizacji programów (68)
    • Zadania (69)
    • Rozwiązania i wskazówki do zadań (70)

    Rozdział 4. Algorytmy sortowania (73)
    • Sortowanie przez wstawianie, algorytm klasy O(N2) (74)
    • Sortowanie bąbelkowe, algorytm klasy O(N2) (75)
    • Quicksort, algorytm klasy O(N log N) (77)
    • Heap Sort - sortowanie przez kopcowanie (80)
    • Scalanie zbiorów posortowanych (82)
    • Sortowanie przez scalanie (83)
    • Sortowanie zewnętrzne (84)
    • Uwagi praktyczne (87)

    Rozdział 5. Typy i struktury danych (89)
    • Typy podstawowe i złożone (89)
    • Ciągi znaków i napisy w C++ (90)
    • Abstrakcyjne struktury danych (92)
      • Listy jednokierunkowe (93)
      • Tablicowa implementacja list (115)
      • Stos (119)
      • Kolejki FIFO (123)
      • Sterty i kolejki priorytetowe (125)
      • Drzewa i ich reprezentacje (131)
      • Zbiory (143)
      • Zadania (145)
      • Rozwiązania zadań (146)

    Rozdział 6. Derekursywacja i optymalizacja algorytmów (147)
    • Jak pracuje kompilator? (148)
    • Odrobina formalizmu nie zaszkodzi! (150)
    • Kilka przykładów derekursywacji algorytmów (151)
    • Derekursywacja z wykorzystaniem stosu (154)
      • Eliminacja zmiennych lokalnych (154)
    • Metoda funkcji przeciwnych (156)
    • Klasyczne schematy derekursywacji (158)
      • Schemat typu while (159)
      • Schemat typu if-else (160)
      • Schemat z podwójnym wywołaniem rekurencyjnym (162)
    • Podsumowanie (163)

    Rozdział 7. Algorytmy przeszukiwania (165)
    • Przeszukiwanie liniowe (165)
    • Przeszukiwanie binarne (166)
    • Transformacja kluczowa (hashing) (167)
      • W poszukiwaniu funkcji H (169)
      • Najbardziej znane funkcje H (169)
      • Obsługa konfliktów dostępu (171)
      • Powrót do źródeł (172)
      • Jeszcze raz tablice! (173)
      • Próbkowanie liniowe (173)
      • Podwójne kluczowanie (175)
      • Zastosowania transformacji kluczowej (176)
      • Podsumowanie metod transformacji kluczowej (176)

    Rozdział 8. Przeszukiwanie tekstów (179)
    • Algorytm typu brute-force (179)
    • Nowe algorytmy poszukiwań (181)
      • Algorytm K-M-P (182)
      • Algorytm Boyera i Moore'a (185)
      • Algorytm Rabina i Karpa (187)

    Rozdział 9. Zaawansowane techniki programowania (191)
    • Programowanie typu "dziel i zwyciężaj" (192)
      • Odszukiwanie minimum i maksimum w tablicy liczb (193)
      • Mnożenie macierzy o rozmiarze N(N (195)
      • Mnożenie liczb całkowitych (197)
      • Inne znane algorytmy "dziel i zwyciężaj" (198)
    • Algorytmy "żarłoczne", czyli przekąsić coś nadszedł już czas... (199)
      • Problem plecakowy, czyli niełatwe jest życie turysty piechura (200)
    • Programowanie dynamiczne (202)
      • Ciąg Fibonacciego (203)
      • Równania z wieloma zmiennymi (204)
      • Najdłuższa wspólna podsekwencja (205)
    • Inne techniki programowania (208)
    • Uwagi bibliograficzne (210)

    Rozdział 10. Elementy algorytmiki grafów (211)
    • Definicje i pojęcia podstawowe (212)
    • Cykle w grafach (214)
    • Sposoby reprezentacji grafów (217)
      • Reprezentacja tablicowa (217)
      • Słowniki węzłów (218)
      • Listy kontra zbiory (219)
    • Podstawowe operacje na grafach (220)
      • Suma grafów (220)
      • Kompozycja grafów (220)
      • Potęga grafu (220)
    • Algorytm Roy-Warshalla (221)
    • Algorytm Floyda-Warshalla (224)
    • Algorytm Dijkstry (227)
    • Algorytm Bellmana-Forda (228)
    • Drzewo rozpinające minimalne (228)
      • Algorytm Kruskala (229)
      • Algorytm Prima (230)
    • Przeszukiwanie grafów (230)
      • Strategia "w głąb" (przeszukiwanie zstępujące) (231)
      • Strategia "wszerz" (232)
      • Inne strategie przeszukiwania (234)
    • Problem właściwego doboru (235)
    • Podsumowanie (239)
    • Zadania (239)

    Rozdział 11. Algorytmy numeryczne (241)
    • Poszukiwanie miejsc zerowych funkcji (241)
    • Iteracyjne obliczanie wartości funkcji (243)
    • Interpolacja funkcji metodą Lagrange'a (244)
    • Różniczkowanie funkcji (245)
    • Całkowanie funkcji metodą Simpsona (247)
    • Rozwiązywanie układów równań liniowych metodą Gaussa (248)
    • Uwagi końcowe (251)

    Rozdział 12. Czy komputery mogą myśleć? (253)
    • Przegląd obszarów zainteresowań Sztucznej Inteligencji (254)
      • Systemy eksperckie (255)
      • Sieci neuronowe (256)
    • Reprezentacja problemów (257)
      • Ćwiczenie 1. (258)
    • Gry dwuosobowe i drzewa gier (259)
    • Algorytm mini-max (260)

    Rozdział 13. Kodowanie i kompresja danych (265)
    • Kodowanie danych i arytmetyka dużych liczb (267)
      • Kodowanie symetryczne (267)
      • Kodowanie asymetryczne (268)
      • Metody prymitywne (274)
      • Łamanie szyfrów (275)
    • Techniki kompresji danych (275)
      • Kompresja poprzez modelowanie matematyczne (277)
      • Kompresja metodą RLE (278)
      • Kompresja danych metodą Huffmana (279)
      • Kodowanie LZW (283)
      • Idea kodowania słownikowego na przykładach (284)
      • Opis formatu GIF (286)

    Rozdział 14. Zadania różne (289)
    • Teksty zadań (289)
    • Rozwiązania (291)

    Dodatek A: Poznaj C++ w pięć minut! (295)
    • Elementy języka C++ na przykładach (295)
      • Pierwszy program (295)
      • Dyrektywa #include (296)
    • Podprogramy (296)
      • Procedury (296)
      • Funkcje (297)
    • Operacje arytmetyczne (298)
      • Operacje logiczne (298)
      • Wskaźniki i zmienne dynamiczne (299)
    • Referencje (300)
    • Typy złożone (300)
      • Tablice (300)
      • Rekordy (301)
      • Instrukcja switch (301)
    • Iteracje (302)
    • Struktury rekurencyjne (303)
    • Parametry programu main() (303)
    • Operacje na plikach w C++ (303)
    • Programowanie obiektowe w C++ (304)
      • Terminologia (304)
      • Obiekty na przykładzie (305)
      • Składowe statyczne klas (308)
      • Metody stałe klas (308)
      • Dziedziczenie własności (308)
    • Kod warunkowy w C++ (311)

    Dodatek B: Systemy obliczeniowe w pigułce (313)
    • Kilka definicji (313)
    • System dwójkowy (313)
      • Operacje arytmetyczne na liczbach dwójkowych (315)
      • Operacje logiczne na liczbach dwójkowych (315)
    • System ósemkowy (317)
    • System szesnastkowy (317)
    • Zmienne w pamięci komputera (317)
    • Kodowanie znaków (318)

    Dodatek C: Kompilowanie programów przykładowych (321)
    • Zawartość archiwum ZIP na ftp (321)
    • Darmowe kompilatory C++ (321)
    • Kompilacja i uruchamianie (322)
      • GCC (322)
      • Visual C++ Express Edition (323)
      • Dev C++ (327)

    Literatura (329)

    Spis tabel (331)

    Spis ilustracji (333)

    Skorowidz (339)
    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa