Główne punkty spisu treści: 2. Algorytmy komputerowe 2.1. Definicja algorytmu2.2. Formy zapisu algorytmu2.3. Złożoność obliczeniowa2.4. Konstruowanie algorytmów2.5. Porównywanie algorytmów2.6. Ocena złożoności algorytmu2.7. Przedstawienie algorytmu w komputerze2.8. Pomiar czasu wykonywania algorytmu 3. Konstrukcje języków programowania 3.1. Dane i informacja3.2. Typy danych3.3. Typy liczbowe3.4. Typy znakowe3.5. Typy okrojone3.6. Typy wyliczeniowe3.7. Typy logiczne3.8. Typy czasowe3.9. Wskaźniki3.10. Referencje3.11. Tablice3.12. Typy plikowe3.13. Unie3.14. Klasy programowe3.15. Interfejsy programowe3.16. Struktury3.17. Tablice dynamiczne3.18. Rzutowanie (konwersja) typów 4. Konstrukcje programowe 4.1. Struktury dowiązane (ze wskaźnikami4.2. Listy4.3. Operacje na listach4.4. Stos4.5. Kolejka4.6. Drzewa4.7. Struktury dla baz danych 5. Reprezentacja danych 5.1. Dane liczbowe5.2. Dane specjalne5.3. Dane tekstowe5.4. Dane logiczne5.5. Czas5.6. Wyliczenia5.7. Reprezentacje zbiorów danych5.8. Kodowanie mieszające (ang. hash coding5.9. Reprezentacje grafów5.10. Reprezentacje drzew5.11. Reprezentacje sieci 6. Algorytmy obliczeniowe................................................... ............................................ 6.1. Algorytmy kombinatoryki......................................... ............................................... 6.2. Algorytmy operacji na macierzach............................... ......................................... 6.3. Algorytmy przekształcenia liczb.................................... ....................................... 6.4. Obliczenie największego wspólnego podzielnika......................................... ........ 6.5. Znajdowanie najmniejszego lub największego elementu..................................... . 7. Algorytmy sortowania 7.1. Proste wstawianie7.2. Wstawianie połówkowe7.3. Proste wybieranie7.4. Prosta zamiana7.5. Sortowanie bąbelkowe7.6. Sortowanie mieszane7.7. Sortowanie metodą Shella7.8. Sortowanie kopcowe (sortowanie w stogu7.9. Sortowanie przez podział (sortowanie „szybkie”)7.10. Sortowanie rzędowe (pozycyjne7.11. Sortowanie przez scalanie7.12. Sortowanie plików 8. Algorytmy wyszukiwania................................. ............................................................ 8.1. Wyszukiwanie w tablicy elementu o podanej wartości..................... ................... 8.2. Dopasowywanie wzorca............................................................................... ...... 9. Algorytmy z drzewiastą strukturą (z nawrotami)................................. ....................... 9.1. Algorytm ustawiania 8 hetmanów............................................... .......................... 9.2. Algorytm znalezienia drogi skoczka szachowego............................. ................... |