Antykwariat Internetowy In Nomine
25-363 Kielce, ul. Wesoła 51/613
telefon: 605-[zasłonięte]-305
e-mail: [zasłonięte]@innomine.pl
Wpłaty prosimy dokonywać na konto:
NET System Igor Białogoński
25-363 Kielce, ul. Wesoła 51/613
86 1500 [zasłonięte] 1[zasłonięte]4581406 [zasłonięte] 550700
Bank Zachodni WBK S.A. 5 O/Kielce
- List polecony ekonom.: 10,20 zł
- List polecony prioryt.: 13,60 zł
- Paczka ekonomiczna: 11,70 zł
- Paczka priorytetowa: 13,60 zł
- koperta ochronna ("bąbelkowa")
- Przez PayU
- Przelew na konto (przedpłata)
- Przed złożeniem oferty prosimy o szczegółowe zapoznanie się z:
- Regulaminem aukcji dostępnym na stronie O nas;
- pełnym opisem oferowanych przedmiotów wraz z ich rzeczywistymi zdjęciami.
- Nie wycofujemy ofert na 24 godziny przed końcem aukcji, nie kończymy aukcji przed czasem.
- Po zakończeniu aukcji prosimy o potwierdzenie zamówienia z podaniem swojego nicka, numeru aukcji, rodzaju przesyłki oraz potwierdzeniem adresu do wysyłki - koniecznie jeśli adres będzie inny niż ten z profilu użytkownika.
- Koszt przesyłki jest zawsze podawany w treści aukcji.
- Oferowane przedmioty wysyłamy najczęściej w ciągu 24 godzin (w dni robocze) od zaksięgowania pełnej należności, łącznie z kosztami wysyłki.
- Zachęcamy do zakupu kilku przedmiotów jednocześnie - koszt wysyłki jest zależny od ich łącznej wagi - szczegóły na stronie O nas.
Witamy na naszej aukcji.
Przed przystąpieniem do licytacji prosimy zapoznać się z jej zasadami na stronie O nas.
Przedmiotem aukcji jest nowa książka:
Sztuka renesansu
Autorzy: Alfred Ligocki
Strony: 288; Format: 15,0 x 21,0 cm
Waga: 654 g.
ISBN: brak
Wydanie: I (1973); Nakład: 20268 szt.
Wydawca: Wiedza Powszechna (Warszawa)
Oprawa: twarda z obwolutą
Stan książki: dobry
Stan okładki: dobry, obwoluta pożółkła, przetarta na krawędziach, zabrudzona, posiada niewielkie ślady przetarć i zagięć oraz ślady kilku zadrapań, małych plam i innych zabrudzeń, nieznacznie przetarta na krawędzi grzbietu.
Stan kartek: kilka kartek posiada małe ślady drobnych zabrudzeń, pozostałe czyste, białe. W książce znajduje się blisko 100 dobrej jakości zdjęć i reprodukcji cz.b. oraz kilkanaście rysunków i planów cz.b.
Okładka tekturowa pokryta płótnem, praktycznie bez wad.
Od autora
"Zamknięcie w ramach tej niewielkiej książki całokształtu problemów sztuki renesansu w Europie, ze szczególnym uwzględnieniem Polski, jest zadaniem niewykonalnym. Chyba, że autor ograniczy się do nudnego rejestru faktów i dat.
Dlatego też musiałem się zdecydować na dotkliwe eliminacje i znaczne ograniczenie problematyki. Rodzaj i zakres tych eliminacji i ograniczeń określają dwa zjawiska, jakie chciałbym w renesansie w ogóle, a w jego sztukach plastycznych w szczególności, jak najdobitniej podkreślić.
Pierwsze z nich - to pokazanie renesansu jako pasjonującej przygody duchowej ludzkości, przygody, której skutki wciąż jeszcze trwają. Renesans w większym stopniu niż antyk grecko-rzymski, za którego odnowiciela się uważał, pozbawił człowieka transcendentnej nadbudowy określonej przez religię i postawił go - samotnego i uzbrojonego jedynie w rozum - naprzeciw rzeczywistości.
Ludzie renesansu uznawali to za akt wyzwolenia, nie zdając sobie sprawy, jak ciężkim brzemieniem ta samowystarczalna samotność człowieka wobec wszechświata zaciąży na jego egzystencji, w miarę jak z postępem wiedzy o nim - również zainicjowanej przez renesans - świat ten stanie się coraz bardziej nieludzki, przekraczając możliwości ogarnięcia jego struktury przez ludzką wyobraźnię, a nawet słowo. (...)
Otóż te elementy przygody intelektualnej chciałbym w swej książce szczególnie podkreślić. Nie chciałbym tworzyć podręcznika, który by ex cathedra opisywał rzekomo jedynie istotne i niezmienne własności renesansu, ale proponując własną, zgodną z przyjętą przez większość uczonych wersję owych własności, ukazać również poglądy odmienne, niejednokrotnie osobliwe, jak próby odkrywania cech renesansu np. w późnogotyckiej architekturze Niemiec w XV w. czy poglądy głoszące, że renesans jest tylko szczególną postacią późnego średniowiecza. (...)
Drugie zjawisko, które wpłynęło na dobór problematyki książki, dotyczy już samej sztuki. Jest nim zachowanie aktualności niektórych renesansowych koncepcji i rozwiązań w poszczególnych dziedzinach sztuki: w architekturze i plastyce. Zależnie od tego, ile z tych koncepcji i rozwiązań zachowało po dziś dzień swą żywotność, zająłem się jednymi dziedzinami obszerniej, ograniczając się w innych do niezbędnego minimum informacji. Stąd np. pozorna dysproporcja między potraktowaniem architektury i malarstwa. (...)
Malarstwo renesansowe pozostało najbardziej aktywnym uczestnikiem wielkiej dyskusji nad nowym kształtem sztuki współczesnej; dyskusja ta przybiera ostatnio szczególnie dramatyczny charakter. Dlatego też właśnie malarstwu poświęciłem najwięcej uwagi. (...)"
Spis treści
♦ Od autora
I. CO TO JEST RENESANS?
♦ Kłopoty z początkiem i końcem
♦ Najważniejsze cechy renesansowego przewrotu
♦ Społeczno-ekonomiczne przesłanki renesansu
II. WIEK XV - INTELEKTUALNA PENETRACJA ŚWIATA
♦ Włochy: intelekt i synteza
--» Prefiguracje i zapowiedzi
--» Architektura
--» Rzeźba
--» Malarstwo
♦ Niderlandy: intuicja i intymność
--» Malarstwo
III. WIEK XVI - KU KLASYCZNEJ HARMONII
♦ Renesans klasyczny we Włoszech
--» Architektura
--» Plastyka
♦ Kontrreformacja i manieryzm
--» Architektura kontrreformacji
--» Plastyka manieryzmu
♦ Renesans poza granicami Włoch
--» Niderlandy
--» Niemcy
--» Francja
--» Hiszpania
IV. RENESANS W POLSCE
♦ Kiełkowanie włoskiego zasiewu: 1[zasłonięte]500-15
--» Architektura
--» Plastyka
♦ Ekspansja terytorialna renesansu: 1[zasłonięte]550-16
--» Architektura
--» Plastyka
♦ Schyłek renesansu i prowincjonalizacja sztuki polskiej: 1[zasłonięte]600-16
♦ Bibliografia
♦ Indeks
♦ Spis ilustracji
Zapraszamy do udziału w licytacji!
Zdjęcia:
|
Antykwariat Internetowy In Nomine jest prowadzony przez firmę NET System Igor Białogoński
25-363 Kielce, ul. Wesoła 51/613, NIP: 657 [zasłonięte]115-24, REGON: 260 [zasłonięte]547
Kontakt - tel. 605 [zasłonięte] 305, e-mail: [zasłonięte]@innomine.pl
|