Witam,
Mam do sprzedania AR 166 2.4 JTD z 2000r. Auto kupione w polskim salonie i tu też było cały czas użytkowane. W 2000r jego właścicielem był prezes bardzo dużej firmy logistycznej w łodzi. W 2005 roku została sprzedana i wziął ją jej „opiekun” ( kolega z pracy ) który jeździł nią do 2010 r a od którego ja ją kupiłem. Także ma pewną przeszłość, komplet dokumentów i 3 kluczyki. ( jeden zniszczony ale jest )
Auto stoi na 17 calowych felgach z oponami 225/45/r17 oczywiście oryginalne AR. Na zimę mam szesnastki z AEZ z oponami. (Fotki jak wyglądają na aucie w galerii). Oczywiście dodaję je do auta.
Od tego momentu ja się nią opiekowałem wszelkie problemy i inne były omawiane z kolegami wariatami na ogólnopolskim forum.
Tutaj link do mojego profilu – http://www.forum.alfaholicy.org/uzytkownik/12658.html
można w nim przeczytać posty i przejrzeć praktycznie historię auta co się z nim działo przez te 2 lata itd. Nie mam nic do ukrycia.
Autko przy zakupie miało 239 tys. km teram ma 278 tyś km prawdziwego przebiegu. Auto jest bardzo zadbane. Wszystko co się z nim działo zawsze robiłem sam i to kompleksowo. W czasie jego eksploatacji zrobiłem :
-wymiana nagrzewnicy/silnika wentylatora nawiewu
- rozrusznika / alternatora ( stare mam jakby ktoś chciał zobaczyć )
- kompletny rozrząd przy 260 tys ( rolka napinająca, prowadząca , pompa wody pasek ) oraz na pasku urządzeń pomocniczych został wymienione koło pasowe / tłumik drgań / rolka prowadząca i rolka mimośrodowa napinająca pasek jak i oczywiście sam pasek.
- Z tyłu kompletne zawieszenie tzn : tuleje wahacza dolnego ( poliuretany ) tuleje pływające w zwrotnicy, łącznik pionowy , łącznik stabilizatora, gumy stabilizatora i wahacz górny poprzeczny tzn „banan” , amortyzatory
- na dniach wymieniłem łożysko w lewym przednim kole i lewą kompletną półoś z przegubami plus wymiana osłon na przegubach wew. i zew. z obu stron.( starą półoś mam jakby ktoś chciał zobaczyć ) Do tego doszła jeszcze górna rura łącząca intercooler z kolektorem dolotowym. Wymieniłem też wszystkie poduszki zawieszenia silnika i łapy silnika.
- akumulator.
- siłowniki podnoszenia szyby od kierowcy
- tylne hamulce kompletnie nowe – zregenerowane zaciski ( rozebrane do pierwszej podkładki i wymienione wszystkie uszczelki i o ringi ) nowe tarcze i klocki i płyn mają może 5 tys. km.
To tyle co pamiętam a pewnie coś jeszcze było.
Z miłych dodatków to w środku zamontowałem ładniejsza gałkę lewarka i dałem nowa pokrywę podłokietnika oryginał RICAMBI Alfa Romeo. W związku z dość sporą opornością seryjnego zintegrowanego komputera i radia dołożyłem wyjście liniowe AUX. W skrócie - podłączasz komórkę przez złącza” Jack” przełączasz radio na kasety i w głośnikach masz muzykę z tel. ( FOTY NIŻEJ) Najlepsze jest to ze Tel. traktuje to jak zestaw słuchawkowy i w czasie połączenia można normalnie rozmawiać trzymając tel na kolanach. W dalszych podróżach albo przerwach miałem na szybie zamontowany uchwyt na tel przenośmy modem WiFI i na komórce leciały filmy albo youtube a głos leciał z głośników.
Żeby nie być gołosłownym zamieszczam linków kilka instrukcji / manuali z przeprowadzonych napraw.
Rozrząd ( instrukcja na przykładzie innego auta)
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/72[zasłonięte]-147_wymiana_rozrzadu_1_9_jtd_8v.html
Wymiana poduszek zawieszenia silnika
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/71[zasłonięte]-166_wymiana_poduszki_skrzyni_tylnej_silnika_2_4_jtd.html
regeneracja ramienia wycieraczki
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/65[zasłonięte]-166_regeneracja_ramienia_wycieraczki.html
linki ręcznego i inne
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/59[zasłonięte]-166_demontaz_tunelu_srodkowego_linki_recznego.html
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/59108-odpowietrzanie_sprzegla_2_4_jtd.html
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/54[zasłonięte]-166_demontaz_tylnej_polki_krok_po_kroku.html
Oczywiście nie robiłem z wszystkiego co robię instrukcji ponieważ jest to czasochłonne i znacznie spowalnia prace. Na niektóre powinienem mieć rachunki ale nie trzymałem ich bo nie planowałem sprzedaży auta i udowadniania co jest a co nie zrobione.
I teraz pytanie dlaczego sprzedaję ??
Z dwóch powodów. Pierwszy to moja narzeczona która jest zazdrosna o auto heh ;) a drugi to okazja ponieważ za płotem ( dosłownie) mój wujek sprzedaje swoją alfę 159 z 2008 roku przy której również ja praktycznie wszystko robiłem i sprzeda mi ja w bardzo korzystnej cenie ( możemy przejść z placu na plac bo stoi dosłownie 20 m dalej w garażu )
CO trzeba zrobić bo według powszechnej opinie nikt zadbanego auta nie sprzedaje
-Wymienić olej bo zbliża się wymiana ( auto jeździ na syntetycznym oleju Liqu Moly 5W40 z API CF ) ( olej w skrzyni nowy również LQ)
-linki ręcznego bo ja je tylko reanimowałem i ręczny działa ale to nie jest to.
- z przodu z lewej strony trzeba wymienić tulejkę przednią dolnego wahacza bo przy okazji oględzin łożyska wyszło że ma luzy. Co prawda nie stuka jeszcze ale podobno są .
- dla estetów proponuje pomalować przedni zderzak bo jak go kupiłem miał dziurę po haku ( ktoś cofał i wbił ta kulkę robiąc dziurę - załatana) już za mojej kadencji na rogach ktoś mi go przyhaczył przez co lakier jest popękany ( jak ktoś będzie chciał to mogę mu to pomalować bo trochę się na tym znam ale jakoś nigdy nie miałem czasu postawić auta i się za to zabrać ) ( foty niżej )
Ogólnie auto trzeba obejrzeć i się przejechać.
VIN - ZAR936[zasłonięte][zasłonięte]000510
Przegląd - 10.04.2013r OC - 09.2012
Więcej zdjęć mogę na http://www.forum.alfaholicy.org/samochody/74913-alfa_romeo_166_2_4_jtd_2000_r_krajowa.html
W razie pytań proszę dzwonić: 603[zasłonięte]099 bądź pisać
Pozdrawiam
Paweł
EDIT: W dniach 14 - 15.06.2012r ( czwartek piątek ) będę we Wrocławiu jakby ktoś miał bliżej a chciał obejrzeć auto.