Alfa Romeo 145 1.4 TS FL
Rok: 1998
Pojemność: 1.4
Moc: 103 KM
Kultowy samochód o znakomitych własnościach jezdnych.
Zamontowana instalacja gazowa PRINS - najlepsza na rynku. Koszt jej zakupu, to 4200 zł !
Jestem teoretycznie 3 właścicielem (w praktyce drugim). Kupiony w Polskim salonie przez studentkę. Niestety Warszawa nie oszczędziła tego samochodu i z zewnątrz nie wygląda zbyt pięknie.
Miałem za cel odbudować ten samochód do stanu fabrycznego, ale potrzeba posiadania większego auta przeszkodziła temu.
Jeździ świetnie i uzależnia. Biegi wchodzą idealnie. Bardzo dobrze trzyma się na zakrętach i ma bardzo dobrze fotele.
W ciągu 2 lat wymieniłem w nim:
- tłumik 11.2011
- termostat 11.2011
- Silniczek krokowy 11.2011
- Regeneracja gazu (zestaw naprawczy, filtry gazu ciekłego i lotnego)
- Pompka sprzęgła 3.2012
- Wysprzęglik 3.2012
- tarcza sprzęgła 3.2012
- maglownica 3.2012
- Wahacze 4.2012
- uszczelka pomiędzy skrzynią biegów, a silnikiem 4.2012
- Szyba przednia 7.2012
- Całkowicie zregenerowane hamulce tylne 2.2013
- Kompletny remont silnika (planowanie głowicy) 7.2013
- rozrząd kompletny 7.2013
- sonda lambda 12.2013
- Akumulator 12.20.13
I wiele drobiazgów, których obecnie nie pamiętam.
W sumie przez dwa lata zainwestowałem ok 10 000 zł
Samochód w ciągłej eksploatacji. Ostatnio coś mu się pogorszyło i falują obroty na biegu jałowym (potrafią zejść do 500 po czym 1100 i stabilizują się na 900 obr/min). Komputer wskazuje uszkodzenie czujnika przepływu powietrza, czujnika mieszanki (pewnie wynikający z uszkodzenia tego pierwszego)
Czujnik przepływu rzeczywiście jest uszkodzony (odpadły blaszki).
Do naprawy:
- Czujnik przepływu powietrza
- ściąga na lewo (możliwe, że to przez opony zimowe, ale nie gwarantuje)
- pompa wspomagania - buczy. Zakupiłem sprawną używaną, którą dodaję do samochodu
Mniej ważne:
- Klakson nie działa - styki zabrudzone.
- wycieraczka tylna - naprawiłem silniczek, ale ułamał się jeden z pinów. Do zrobienia, dla przeciętnego majsterkowicza.
- świeci się poduszka powietrzna - moja wina, bo przy wymianie podświetlenia zapomniałem o odłączeniu akumulatora.
- Wymiana błotników, zderzaka i grilla (są dobre, ale pogniecione)
- nie można zamknąć drzwi od strony kierowcy za pomocą kluczyka, tylko od pasażera - pewnie siłownik w centralnym zamku
- świece i kable - za ok 20 tyś km
Radio Denver (najlepsze z najtańszych) i głośniki Alpine.
Przegląd ważny do lipca 2014
Ubezpieczenie ważne do kwietnia 2014
Przy włożonym wkładzie finansowym uważam, że cena jest bardzo atrakcyjna i wynosi tyle, co ostatni remont silnika.
Oczywiście są samochody w lepszym stanie wizualnym, ale nie zagwarantują wam, że po kilku miesiącach nie będzie trzeba wymienić rozrządu lub innych kosztownych części. W tym samochodzie już mało co jest do wymiany :)
W razie zainteresowania proszę o kontakt telefoniczny 508 [zasłonięte] 623
Samochód można oglądać w Jankowie Przygodzkim.