Witam serdecznie !!!
Jeśli nie szukają Państwo "igiełki", "perełki" czy 10-letniego samochodu "jak nowy" to zapraszam do zapoznania się z moją ofertą.
Nadszedł czas zmian, czas rozstania się z Alfą którą posiadam od 5 lat. Przez ten czas mogę powiedzieć, że dobrze się poznaliśmy. Od samego początku jej użytkowania prowadziłem dziennik napraw, modyfikacji etc. który na bieżąco publikowałem na forum alfaholicy.org ( pozdrawiam ! ) - tym samym, nie jest to dziennik napisany wczoraj a prowadzony od XII-2009r.
Poniżej link do strony z dziennikiem oraz sam dziennik (na samym dole - trochę się tego nazbierało).
http://www.forum.alfaholicy.org/nasze_belle/24615-moja_bella_156_1_9jtd_sportwagon-9.html
Alfa naprawiana była w dwóch punktach ( mam praktycznie wszystkie rachunki )
Galeria zdjęć
(kliknij, aby powiększyć)
Serwis IRBIS we Wrocławiu na ulicy Paprotnej
Samemu :) - co mogłem i potrafiłem naprawić...
Jeśli chodzi o modyfikacje jakie wprowadziłem ( spokojnie, nie chodzi tu o spojlery, diody etc. ) to:
Zaślepiłem zawór EGR - w silnikach JTD 8V można założyć całkowitą zaślepkę - tak też zrobiłem
Zakupiłem kompletne fotele, kanapę, boczki ze skóry ( fotele MOMO )
Przełożyłem śruby mocujące górne wahacze w ten sposób, że w tej chwili łeb śruby nie haczy o sprężynę gdy chcemy ją wyciągnąć wymieniając górny wahacz - w tej chwili wymiana górnego wahacza zajmuje max. 1 godzinę.
Cały dolot wykonany jest z nierdzewki - któregoś dnia strzeliła mi oryginalna gumowa rura - wtedy postanowiłem kupić zestaw dedykowany oraz niezbędne akcesoria. Trwałe i ładnie wygląda :)
W miejscu świateł przeciwmgielnych zamontowałem światła dzienne - działają automatycznie jednak pozostawiłem możliwość dodatkowego włączenia ich również przy włączonych światłach mijania.
Coś o samej Alfie - historia
Bella wyjechała z fabryki w XII-2003 lecz jej pierwsza rejestracja nastąpiła w IV/2004 za zachodnią granicą. W Polsce pojawiła się w X-2008. Do kraju trafiła lekko uszkodzona - uszkodzony był tylny zderzak i delikatnie klapa. W Polsce jestem drugim właścicielem - Alfę kupiłem w XII-2009r. W 08-2011 Alfa została delikatnie puknięta w tył. Staliśmy w korku, ja ruszyłem po chwili przyhamowałem a Pan z tyłu się zagapił - wszystko jest opisane w dzienniku. To tyle jeśli chodzi o historie wypadkowe. Zarówno poprzedni właściciel jak i ja nie paliliśmy w samochodzie.
Wyposażenie:
Silnik 1,9 JTD 8V 115KM/275Nm
elektryczne i podgrzewane lusterka,
centralny zamek - pilot - kluczyk scyzoryk
2 klucze - jeden z pilotem
multikierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
regulowana wysokość fotela kierowcy i pasażera,
podłokietnik przód i tył,
składana i dzielona tylna kanapa - otwór na narty,
tylna klapa otwierana z pilota,
białe zegary z czerwonym podświetleniem,
4 poduszki plus 2 kurtyny,
16" alufelgi z oponami Dębica Presto - kupione jako nowe w 04/2013
15" felgi stalowe z oponami zimowymi Dunlop
Radio Alpine (CD/MP3 - USB)
CB Radio + antena (Uniden + President)
Jak pokazuje dziennik, Alfa jest mocno doinwestowana, nawet w ostatnim czasie tuż przed wyjazdem nad morze wymieniłem wahacze i koło pasowe wału choć już wtedy mocno myślałem nad sprzedażą Alfy.
Niestety nie wszystko jest tak słodkie...Alfa ma też wady:
- delikatnie uszkodzony tylny zderzak - Żona cofała w garażu podziemnym i nie zauważyła barierki.
- odprysk na prawym progu - wynik normalnego użytkowania.
- trzeba się zająć maską - obok znaczka AR zrobił się bąbel.
- do wymiany folie na słupkach oraz na progach (mam folie)
- tylna wycieraczka żyje własnym życiem... (mam drugą ale nie jestem pewien czy jest sprawna)
Reasumując
Szanuję Państwa i swój czas, mam nadzieję, że rzetelnie opisałem sprzedawane auto jeśli jednak mają Państwo jakieś pytania, coś jest niezrozumiałe, proszę pisać na @ lub dzwonić 510 [zasłonięte] 070 . Oczywiście jeśli Państwo zechcą mogę przesłać dodatkowe zdjęcia. Alfa do obejrzenia we Wrocławiu po uprzednim umówieniu się.
Na miejscu posiadam program i specjalny przewód umożliwiający podłączenie Alfy do komputera - można sprawdzić wszystko od temp. na zew. do ciśnienia turbiny czy wtryskiwanego paliwa. Oczywiście możemy odwiedzić również dowolny serwis samochodowy.
Poniżej Galeria - dużo zdjęć.
ALFA
WNĘTRZE
DZIENNIK NAPRAW I MODYFIKACJI
Alfa kupiona 19.12.2009r przebieg 115500km * 30-01-2010 [zasłonięte] 000km linki hamulca ręcznego ~ 100,- ----------------------------------------------------- * 08-04-2010 [zasłonięte] 200km 4 wahacze z przodu + łączniki stab. , 4 wahacze poprzeczne z tyłu, klocki tył, geometria ~ 1700,- "IRBIS" - "vema" ----------------------------------------------------- * 05-05-2010 [zasłonięte] 500km rozrząd - pasek GATES, rolki INA, pompa RAUVILLE, olej Mobil 3000X1 5W40 + filtr ~ 600,- * 07-05-2010 121800km filtr powietrza ~ 50,- wyczyszczony kolektor dolotowy, zaślepienie EGRa. * 23-05-2010 [zasłonięte] 300km filtry kabinowe ~ 45,- ----------------------------------------------------- * 28-06-2010 [zasłonięte] 200km tarcze hamulcowe przód - MIKODA, klocki TRW, płyn Tutella DOT-4 ~ 400,- pomalowane na złoto zaciski ----------------------------------------------------- * 18-09-2010 128300km - nowe amortyzatory tylne Monroe, sprężyny D&D, poduszki, osłony, miseczki... jednym słowem całe kolumny ~ 1000,- * 23-09-2010 128500km - wymiana tylnych łączników stabilizatora Vema ~ 60,- ------------------------------------------------------- * 16-10-2010 [zasłonięte] 700km - wymiana termostatu VERNET i płynu chłodniczego Prestone ~ 350,- - wymiana filtra paliwa BOSCH ~ 40,- ------------------------------------------------------- * 13-11-2010 [zasłonięte] 000km - regeneracja przedniego stabilizatora ~ 300,- "Irbis" * 23-11-2010 [zasłonięte] 600km - wymiana czujnika położenia wału korbowego Bosch ~ 240,- "Irbis" ------------------------------------------------------- * 27-12-2010 132800km - wymiana oleju i filtra - Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 ~ 200,- ------------------------------------------------------- * 09-04-2011 [zasłonięte] 600km - wymiana tapicerki na skórzaną MOMO ~ 350, - czyszczenie przepływomierza ------------------------------------------------------- * 06-06-2011 na liczniku pokazało się 140000km * 15-06-2011 niespodzianka w drodze z pracy do domu - przednia szyba oberwała kamykiem
* 20-06-2011 140400km - profesjonalny serwis klimatyzacji "PAW-TOM" Wrocław ul. Buforowa - kupon Groupon 70,- + 20,- = 90,- * 22-06-2011 140400km - naprawa szyby przedniej - AUTO GLASS - 120,- * 26-06-2011 [zasłonięte] 500km - wymiana filtrów kabinowych - 40,-
--------------------------------------------------------- * 09-07-2011 [zasłonięte] 850km - wielkie sprzątanie oraz wymiana filtra powietrza ~ 40,- * 11-07-2011 140900km - wymiana sprzęgła (kpl.) , uszczelniacza i wysprzęglika - 1370,- "Irbis" --------------------------------------------------------- * 18-08-2011 [zasłonięte] 500km - pewien Pan z BMW się zagapił... nie ma tragedii
* 24-08-2011 [zasłonięte] 600km - przegląd techniczny bez najmniejszego "ale" --------------------------------------------------------- * 17-09-2011 [zasłonięte] 500km - wymiana koła pasowego wału korbowego IMPERGOM, napinacza DAYCO i paska wielorowkowego CONTITECH - 390,- * 30-09-2011 [zasłonięte] 600km - doprowadzenie tyłu do porządku - lakierowanie klapy tylnej i zderzaka (Auto-Rumin) - części + lakierowanie ~ 2000,- --------------------------------------------------------
* 07-10-2011 [zasłonięte] 900km - wymiana oleju i filtra - Motul 8100 5W30 ~ 200,-
-------------------------------------------------------- * 18-02-2012 puknęło 150kkm - zeszła się z tym wymiana rury Turbo-IC - oryginał ~ 320,- - oraz planowana wymiana świec żarowych DENSO ~ 150,-
-------------------------------------------------------- *23-03-2012 151460km - regeneracja maglownicy, ustawienie zbieżności, wymiana płynu wspomagania TUTELLA GI/A ~ 1100,- "Irbis" -------------------------------------------------------- *02-04-2012 [zasłonięte] 800km - wymiana łożyska przód lewa strona - SNR ~ 450,- "Irbis"
-------------------------------------------------------- *24-05-2012 [zasłonięte] 800km - wymiana wahacza górnego lewego - testujemy Fast'a - zobaczymy ile to warte ~ 100,- -------------------------------------------------------- *16-06-2012 [zasłonięte] 600km - wymiana wahacza górnego prawego - Fast ~ 100,- -------------------------------------------------------- *17-07-2012 [zasłonięte] 300km - filtr powietrza i oleju (55), olej MOTUL 5W30 X8100 XClean+ (165) , tarcze hamulcowe tył BREMBO (200) + klocki (60) ~ 480,-
-------------------------------------------------------- *22-09-2012 - pokazało się 160 000 km
-------------------------------------------------------- *04-10-2012 [zasłonięte] 800km - poprawki lakiernicze ( odpryski na masce, ubytki na progach, lekkie zarysowania na drzwiach etc.) - 1800,- było:
jest:
----------------------------------------------------------------------------------- *19-02-2013 [zasłonięte] 600km wymiana oleju MOTUL X8100 5W40 Xclean+ + filtr ~ 190,- linki hamulca ręcznego - 150,- *29-02-2013 [zasłonięte] 100km - wymiana sprzęgiełka alternatora, paska wielorowkowego, przy okazji kontrola alternatora (uzwojenie, szczotki, regulator napięcia) ~ 500,-
----------------------------------------------------------------------------------- *03-04-2013 [zasłonięte] 500km - kontrola ukł. zawieszenia - ustawienie zbieżności ~ 80PLN *20-04-2013 [zasłonięte] 200km - komplet opon letnich Dębica Presto 205/55/R16 ~ 850PLN ----------------------------------------------------------------------------------- *01-06-2013 172000km – wymiana tłumika końcowego oraz regeneracja tylnego stabilizatora plus wymiana łącznika lewego ( poprzedni został uszkodzony przy demontażu ) ~ 240PLN *11-06-2013 [zasłonięte] 200km - wymiana łącznika elastycznego ( plecionki ) układu wydechowego ~ 150PLN
------------------------------------------------------------------------------------ *01-10-2013 [zasłonięte] 600km - wymiana oleju Motul X8100 5W40 Xclean + filtr ~ 200,- ------------------------------------------------------------------------------------ *23-11-2013 - puknęło 180K km !!!
------------------------------------------------------------------------------------ *15-03-2014 [zasłonięte] 000km - wymiana górnych wahaczy - ponownie FAST, poprzednie wytrzymały prawie 2 lata ok.30000km ~ 200,- *24-03-2014 [zasłonięte] 300km - wymiana chłodnicy NISSENS ~ 600,- (Irbis) ------------------------------------------------------------------------------------ *02-05-2014 [zasłonięte] 000km - wymiana rozrządu - komplet SKF + Gates ~ 600,- *28-05-2014 [zasłonięte] 900km - wymiana oleju, filtra oleju oraz filtra powietrza (Motul 8100 X-Clean 5W40) ~ 270,-
------------------------------------------------------------------------------------ *05-08-2014 - puknęło 190 000 km
*08-08-2014 190050km - wymiana dolnych wahaczy, koła pasowego wału korbowego, wymiana łączników dolnego układu dolotowego - Turbo-IC ( poprzednie były za krótkie ) ~ 500,- (Irbis) *13-08-2014 [zasłonięte] 100km - wymiana górnego / prawego wahacza VEMA, ustawienie zbieżności ~ 300,- (Irbis)
*14-08-2014 [zasłonięte] 130km - przegląd - wszystko ok