Alexander - gra zaliczana do gatunku action role-playing, zrealizowana przez nieznane ukraińskie studio Meridian 93. Tematem przewodnim tej produkcji są osiągnięcia jednego z najsłynniejszych dowódców i przywódców w historii ludzkości, tytułowego Aleksandra. Pomimo tego, iż wydanie tego tytułu niemal idealnie zbiegło się z premierą Hollywoodzkiej superprodukcji pt. Alexander, to nie ma on z nią nic wspólnego. To niezależna produkcja, nie posiadająca oficjalnej licencji wytwórni Warner Bros.
W Alexander: The Heroes Hour mamy możliwość wcielenia się w postać samego Aleksandra Wielkiego, a także w jego najbliższych kompanów i podążenia śladem ich największych podbojów. Spotykamy różne antyczne nacje, między innymi Greków, Egipcjan, Persów oraz Macedończyków. Na kampanię jednoosobową składa się szereg misji. W każdej musimy wykonać postawione na początku zadanie. Może to być zarówno uczestnictwo w wielkiej bitwie, jak i wykonanie subtelniejszych celów, typu rekonesans, uwolnienie więźniów itp. Na początku każdego etapu gracz ma możliwość skompletowania drużyny oraz wyposażenia jej w odpowiednią broń, pancerze, substancje leczące itp. Po zakończeniu sukcesem danego zadania otrzymujemy pewną ilość punktów, które możemy spożytkować na rozwinięcie specjalnych zdolności i atrybutów prowadzonych bohaterów (jak np.: shield hit, all-round blows, multiple punches, jump attack). Wspomniane wcześniej wyposażenie zbieramy na polu walki. Jeżeli jakiś przedmiot jest użyteczny to dajemy go wojownikowi, jeżeli zaś nie, to możemy go zwyczajnie sprzedać.
Gra została wyposażona w specjalny tryb „arena”, w którym nie musimy się przejmować wątkiem fabularnym, tylko bezpośrednio przejść do nieskrępowanej walki. Warto dodać, że prócz zwykłych, podrzędnych żołnierzy przeciwnych frakcji, w czasie rozgrywki stawimy również czoło jednostkom specjalnym, typu: rydwan, czy słoń bojowy.
Alexander: The Heroes Hour wykorzystuje w pełni trójwymiarowy engine graficzny. Akcję obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby, możemy regulować kąt patrzenia i obracać kamerę dookoła własnej osi.
Autorzy zaopatrzyli tą produkcję w specjalny generator misji, dzięki któremu możemy znaczenie przedłużyć czas obcowania z nią.