| P O C Z T A I PRZEDPŁATA NA KONTO: *1 książka - priorytet 8,50 zł *2 książki - priorytet 9zł *3 i więcej - priorytet GRATIS ! II PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze): * 1 książka - ekonomiczna - 12,50 zł - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł
K U R I E R (DPD)
I. PRZEDPŁATA NA KONTO: *1 - 3 książek - 14 zł *3 - 10 książek - 18 zł *
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze): * 1- 3 książek 18,00 zł * 3- 10 książek 22,00 zł *
| | | |
47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 6[zasłonięte]092 93
tytułem: nick i nr aukcji
| | | | Jakość życia dziecka z alergią.
Uwarunkowania środowiska rodzinnego Alina Dworak Format: B5 Ilość stron: 160 Oprawa: Miękka Wydanie: 2010 r.
Opis: Książka Alicji Dworak jest dojrzałym studium empirycznym podejmującym problematykę jakości życia dziecka z alergią ze szczególnym zwróceniem uwagi na środowisko rodzinne, które w znaczącym stopniu determinuje tę jakość życia u dzieci. Z dużą aprobatą odnoszę się do druku tej książki i uważam, że jej adresatem powinny być w pierwszym rzędzie rodziny, które mają dzieci z alergią. Książka powinna dotrzeć również do nauczycieli mających w swoich klasach dzieci alergiczne, jak również dla szerokiego grona pielęgniarek podejmujących opiekę nad tą grupą dzieci. Sądzę, że będzie ona przydatna również dla studentów pedagogiki opiekuńczej, jak i studentów nauk o rodzinie, którzy z dzieckiem alergicznym oraz rodziną mającą takie dziecko będą podejmować pracę.
Spis tresci
Wstep ............................................................................................................ 7 Rozdział I. Wybrane koncepcje teoretyczne oraz definicja zdrowia i choroby .......................................................................................... 11 1. Paradygmaty zdrowia w naukach o człowieku ............................. 11 2. Społeczno-srodowiskowe uwarunkowania zdrowia ...................... 18 3. Definicje choroby w swietle literatury przedmiotu ....................... 22 Rozdział II. Choroba przewlekła w perspektywie rozwoju człowieka ......................................................................................... 28 1. Rozwój psychomotoryczny dziecka w młodszym wieku szkolnym ....................................................................................... 28 2. Rozwój dziecka z choroba przewlekła .......................................... 31 Rozdział III. Alergia u dzieci ................................................................. 36 1. Pojecie alergii i atopii .....................................................................36 2. Przebieg najczestszych chorób alergicznych u dzieci ................... 42 3. Jakosc życia w chorobach alergicznych ........................................ 49 Rozdział IV. Metodologia badan .......................................................... 57 1. Założenia metodologiczne badan własnych ...................................57 2. Dobór grupy badawczej i charakterystyka demograficzno-społeczna badanych rodzin .................................. 62 Rozdział V. Srodowisko rodzinne jako wyznacznik jakosci życia dziecka z alergia – analiza wyników badan ............................... 65 1. Status materialny rodziny a zaspokojenie potrzeb egzystencjalnych dziecka ...............................................................65 2. Reakcja rodziny na chorobe dziecka a postawy rodzicielskie ...... 68 3. Realizacja funkcji opiekunczo-zabezpieczajacej rodziny z dzieckiem chorym ...................................................................... 74 4. Specyfika funkcji socjalizacyjnej rodziny z dzieckiem chorym ... 86 5. Styl życia rodziny dziecka z alergia .............................................. 88 6. Dziecko chore w grupie rówiesniczej i w srodowisku szkolnym .... 94 Rozdział VI. Edukacja zdrowotna rodzin dzieci chorych przewlekle ...................................................................... 110 1. Promocja zdrowia – założenia i cele ............................................110 2. Edukacja zdrowotna w promocji zdrowia ................................... 113 3. Edukacja pacjenta i rodziny ........................................................ 117 4. Samopomoc i stowarzyszenia chorych na astmę oskrzelowa i alergie ........................................................................................ 122 Rozdział VII. Wybrane indywidualne przypadki rodzin dzieci alergicznych ....................................................................... 125 Zakonczenie ......................................................................................... 145 Bibliografia .......................................................................................... 151
|