|
|
-
"Ale urwał!" Andrzej Bubrowiecki
AUDIOBOOK CD (mp3)
Wydawca: "Złote Myśli"ISBN: [zasłonięte]978-8301-181-2 audiobook CD (mp3) lektor:Hubert Chłopicki
czas: 326 min. wydanie I; Rok 2011
stan - nowycena rynkowa: 31,90 zł
cena promocyjna: 23,93 złprzesyłka: 0 zł
Spis treści:
- Wstęp
- Obszary, w jakich funkcjonujemy
- Obszar duchowy
- Obszar mentalny
- Obszar emocjonalny
- Obszar fizyczny
- Kiedy uczenie się może być problemem
- Rozpoznawanie własnego stylu uczenia się
- Test określający dominujące systemy reprezentacji (hierarchię zmysłów)
- Test określający dominującą półkulę mózgową
- Dominujące style uczenia się
- Warunki środowiskowe, fizyczne i społeczne
- Środowisko sprzyjające uczeniu się
- Teoria inteligencji wielorakiej
- Test określający rodzaje inteligencji
- Charakterystyka poszczególnych rodzajów inteligencji
- Skuteczna strategia uczenia się
- Etap I. Przygotowanie
- Etap II. Lektura właściwa
- Etap III. Kolejne powtórki
- „Flow” — radosny stan uczenia się
- Uczenie się przy muzyce
- Uczenie się „równoległe”
- Jak uczyć się jednocześnie dwóch rzeczy?
- Jak słuchać na wykładach
- Dieta dla uczącego się mózgu
- Uwagi ogólne o diecie
- Codzienne „ładowanie akumulatorów”
- Ochrona umysłu przed złymi emocjami
- Negatywne oddziaływanie mass mediów
- Odpowiednie towarzystwo
- Sztuka wybaczania
- Postawa wdzięczności
- Dlaczego warto rozwijać kreatywność
- „Idea killers”
- Iloraz inteligencji twórczej
- Codzienny trening kreatywności
- Etapy kreatywnego myślenia
- Znaczenie percepcji
- ZWI, czyli Zalety, Wady I to, co interesujące
- Myślenie lateralne
- Zasada pierwsza
- Zasada druga
- Zasada trzecia
- Zasada czwarta
- Zasada piąta
- Wybrane techniki myślenia kreatywnego
- Technika przypadkowego bodźca
- Prywatna burza mózgów
- Technika analogii
- Gospodarowanie czasem
- Ustalanie priorytetów
- Podsumowanie
- Podstawowe zasady dla posiadacza „uczącego się umysłu”
- Bibliografia
Dostępna specjalna wersja dźwiękowa AUDIOBOOK CD
Wersja dźwiękowa (audiobook) została nagrana przez profesjonalnego lektora i zapisana w formacie mp3. Dzięki temu, wystarczy, że kupujesz audiobooka, wgrywasz go na swój odtwarzacz mp3 i od razu:
- możesz słuchac książki gdziekolwiek jesteś
- nie potrzebujesz ani odpowiedniego oświetlenia, ani użycia rąk - możesz np. jechać samochodem i słuchac, ćwiczyć na siłowni i słuchać...
- dzięki wielokrotnemu przesłuchaniu materiału świetnie sobie utrwalisz motywacyjne treści książki i łatwiej wprowadzisz je w życie
- jeśli jesteś słuchowcem - będziesz zaskoczony tym, jak łatwo i przyjemnie przyswaja się wiedze dzięki audiobookowi
Drogi uczniu, drogi studencie, drogi nauczycielu i wykładowco, drogi rodzicu, który pragnie, aby jego dziecko potrafiło się z łatwością uczyć. Przed Wami kompendium wiedzy dotyczące skutecznego UCZENIA SIĘ w szkole i na studiach. Zawiera informacje, których w szkołach na próżno szukać, choć każdego dnia powinno się je przypominać. Takie, których zastosowanie spowoduje u kolegów i koleżanek z grupy następującą reakcję:
Ale urwał!*
* Zdanie te zostało wyłapane z filmiku zamieszczonego na YouTube, w którym kierowcy próbujący pokonać oblodzoną górkę zlatują z niej, stukając w pobliskie samochody. Jeden z kierowców obrywa zderzak innego auta, po czym komentator sytuacji wypowiada się w dość charakterystyczny sposób: „Ale urwał!”. W polskim slangu młodzieżowym oznacza to wyrażenie zachwytu.
Nadaliśmy taki tytuł książce Andrzeja Bubrowieckiego nieprzypadkowo. Po zastosowaniu wskazówek zawartych w publikacji zrobisz takie wrażenie na swoich znajomych, że tylko to określenie będzie cisnęło im się na usta!
Jak skutecznie się uczyć? Jak zapamiętać i w odpowiednim momencie przypomnieć sobie informacje z książek i wykładów?
Podobne pytania zadaje sobie każda ucząca się osoba. Niestety w szkole i na uczelni nie znajdzie się na nie skutecznej odpowiedzi. Jedynie garstka nauczycieli i wykładowców zadaje sobie trud, aby poświęcić czas i przekazać swoim uczniom i studentom najefektywniejsze technik uczenia się – czy to z braku wiedzy, dobrej woli, czy "czasu”.
Uczniów traktuje się jak maszynki do przyswajania wiedzy – mają osiągać dobre rezultaty na sprawdzianie lub kolokwium. Trudność, z jaką zapamiętują tony informacji, to ich sprawa i ich problem. Co jednak najgorsze, wiedza przekazywana jest tak, jakby wszyscy uczyli się w ten sam sposób. Taki pogląd jest nie tylko daleki od rzeczywistości, ale, co gorsza, bardzo krzywdzący.
- KONIEC!
Publikacja Andrzeja Bubrowieckiego pokaże Ci dziesiątki technik umożliwiających przyswajanie wiedzy w skuteczny sposób. Mało tego, dzięki zawartym w książce testom zrozumiesz, jakim typem ucznia jesteś, jaka półkula mózgu u Ciebie dominuje oraz jaki prezentujesz typ inteligencji. Dzięki wynikom testów będziesz wiedział, jaką technikę wybrać, by nauka już nigdy nie sprawiała Ci problemu. Ta książka jest po prostu gotową INSTRUKCJĄ, która od A do Z wytłumaczy Ci, jak najszybciej oraz najskuteczniej zacząć się uczyć.
Dowiedz się m.in., jak tworzyć mapy myśli oraz jak wykorzystywać NLP
-
- Nie wierzysz we własne możliwości. Uważasz, że jesteś głupszy od innych.
- Wielu rzeczy nie rozumiesz, ponieważ treści nauczania są przekazywane niezgodnie z Twoją strategią nauki.
- Musisz się uczyć tego, czego nie lubisz.
- Zwycięża lenistwo i trudno Ci się zmotywować do nauki.
- Zniechęcają Cię ludzie z Twojego środowiska.
- Szybko się denerwujesz, a w czasie różnych sprawdzianów i egzaminów blokuje Cię zbyt duży stres.
- Uczysz się źle w niewłaściwym środowisku.
- Robisz wszystko, aby zająć się czymś innym.
- Nie potrafisz oryginalnie myśleć. Odtwarzasz idee innych ludzi, nie własne.
- Możesz mieć przykre doświadczenia z danym przedmiotem; źle się czułeś w obecności któregoś nauczyciela, zdarzyła Ci się przykra sytuacja, masz inne złe skojarzenia.
- Jesteś przekorny i buntujesz się, gdy słyszysz od ważnych dla Ciebie osób: "musisz", "powinieneś", "tak należy".
- Nie masz możliwości wykorzystania twórczego myślenia, a najczęściej jesteś do niego zniechęcany.
- Nie masz odpowiednich „narzędzi” do uczenia się.
Przeczytaj opinię na temat tej książki
Jak ja strasznie żałuję, że nie mam wehikułu czasu, w który mogłabym wsiąść i zawieźć sobie tę książkę do czasów, kiedy byłam na studiach! Moje życie wtedy naprawdę byłoby prostsze. Na pewno wybrałabym sobie co najmniej 2,3 metody nauki zaprezentowane przez autora i nie błądziła jak we mgle, szukając najlepszego dla siebie sposobu.
Jakoś wtedy przebrnęłam, ale jestem przekonana, że oddałabym wiele za takie wskazówki i pomoc. Beznadziejne jest to, że nie przejdzie nawet przez myśl nauczycielom, aby przekazać swoim uczniom wiedzę, która jest NAJWAŻNIEJSZA – wiedzę o tym JAK SIĘ SKUTECZNIE UCZYĆ. Za to z uporem maniaka zaśmiecają nam umysły informacjami nieprzydatnymi ;) Tym cenniejsza jest ta książka!
- Marta Chłodnicka
Na pewno słyszałeś o NLP (neurolingwistycznym programowaniu) i o tym, że niektórzy je wykorzystują do szybszej i łatwiejszej nauki. Dowiedz się, czym tak naprawdę jest NLP, w jaki sposób możesz je wykorzystać na swoją korzyść i przetestuj, jak bardzo i Tobie ono pomoże. Poznaj mapy myśli i naucz się je tworzyć, dzięki czemu z łatwością skategoryzujesz i pogrupujesz przyswajaną wiedzę, by od teraz zawsze móc sobie przypomnieć to, czego się nauczyłeś.
Tworzenie map myśli nauczy Cię KREATYWNOŚCI i SYSTEMATYCZNOŚCI. Dowiedz się już teraz, co o kreatywności w szkole pisze autor:
(...) Zależało mi, aby w książce o uczeniu się znalazła się również część poświęcona tematyce kreatywnego myślenia. Systemy edukacyjne niechętnie wchłaniają idee kreatywności, ponieważ istnieje zagrożenie, że da ona wyniki inne od oczekiwanych, a przecież „najważniejsze” jest zdanie egzaminu, czyli wypełnienie wymagań egzaminatorów. Podział na konkretne obszary wiedzy czy przedmioty szkolne i tajemniczy „obszar kreatywnego myślenia” położony jakby „obok” głównego nurtu wiedzy albo wręcz w opozycji do niej, jest bez wątpienia nieuzasadniony i szkodliwy. Kreatywność jest potrzebna tak samo w matematyce, inżynierii, chemii, jak w muzyce, plastyce, tańcu czy każdej dowolnej dziedzinie, w której używamy mózgu i myślenia.
„Ale ja się w ogóle nie nadaję do nauki!”
Wiedz, że ciekawość jest cechą każdego człowieka, a zdolność do nauki – naszą drugą naturą – jak słusznie zauważa Diana Beaver, amerykański psycholog z uniwersytetu w Yale. Niestety wciąż większość z nas ma mniejsze lub większe problemy w szkole i niekoniecznie dobre skojarzenia z edukacją w ogóle. Powodów takiej sytuacji jest bardzo dużo i dotyczą one różnych obszarów funkcjonowania instytucji edukacyjnych, ale jak w wielu innych dziedzinach życia, także i tu w dużej mierze to my sami jesteśmy „głównymi hamulcowymi” naszego rozwoju. Warto więc zdać sobie sprawę z głównych powodów, które tak negatywnie wpływają na nasz stosunek do szkoły i blokują lub uniemożliwiają znaczące postępy w nauce. Przeanalizuj te czynniki i sprawdź, czy także i Ciebie one dotyczą:
BONUS !!! Po dokonaniu wpłaty otrzymasz gratisowo pełną wersję elektroniczną.
|
|
|
|
|