Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Akustyka muzyczna DROBNER

11-03-2012, 13:45
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 55 zł     
Użytkownik beaaa
numer aukcji: 2114259459
Miejscowość Internet
Wyświetleń: 19   
Koniec: 12-03-2012 11:26:00

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha





PWM 1972
400 s., 24 cm
stan dobry

TREŚĆ
Przedmowa............................... 9
I. FIZYCZNE PODSTAWY AKUSTYKI
1. Drganie............................... 11
1,1. Drganie proste (11). 1,2. Drganie złożone (13). 1,3. Drganie tłumione (17). Pytania, zadania i ćwiczenia (17).
2. Fala dźwiękowa .......................... 19
2,1. Powstawanie fal dźwiękowych (19). 2,2. Prędkość fali dźwiękowej (22). Pytania, zadania i ćwiczenia (26).
3. Rozchodzenie się fal dźwiękowych.................. 27
3,1. Odbijanie się i załamywanie fal dźwiękowych (27). 3,2. Uginanie się fal dźwiękowych (32). 3,3. Nakładanie się fal dźwiękowych (33). 3,4. Rezonans
i formanty (36). Pytania, zadania i ćwiczenia (38).
4. Tony................................ 40
4,1. Częstość fali i wysokość tonu (40). 4,2. Amplituda fali, natężenie i poziom natężenia tonu (43). 4,3. Czas trwania i wartość metronomiczna (45). Pytania, zadania i ćwiczenia (47).
5. Dźwięki złożone........................... 48
5,1. Rodzaje dźwięków (48). 5,2. Skład i widmo dźwięku (53). 5,3. Stadia dźwięku (55). 5,4. Analiza dźwięku (59). Pgtania, zadania i ćwiczenia (63).
Literatura uzupełniająca do części I.................... 63
II. FIZJOLOGICZNE PODSTAWY AKUSTYKI
6. Słuch............................... 64
6,1. Budowa ucha (64). 6,2. Działanie ucha (67). 6,3. Słuch relatywny i absolutny (70). 6,4. Prawo Webera-Fechnera i obszar słyszalności (71). Pytania, zadania i ćwiczenia (74).
7. Cechy subiektywne dźwięków..................... 76
7,1. Wysokość słyszalna (76). 7,2. Poziom natężenia słyszalnego i widmo słyszalne (78). 7,3. Głośność (82). 7,4. Słyszenie kierunkowe (84). Pytania, zadania i ćwiczenia (86).
II. Wzajemne oddziaływanie dźwięków.................. 87
8,1. Maskowanie (87). 8,2. Dudnienie i wspołtony kombinacyjne (89). 8,3. Konsonans i dysonans (93). Pytania, zadania i ćwiczenia (95). Literatura uzupełniająca do części II................... 96
III. AKUSTYKA SYSTEMÓW MUZYCZNYCH
9. Systemy nieteroperowane....................... 97
9,1. Systemy empiryczne (97). 9,2. System kwintowy (100). 9,3. System tercjowy (103). Pytania, zadania i ćwiczenia (108).
6 / TREŚĆ
10. Systemy temperowane.......................,
10 1. Mierzenie interwałów (109). 10,2. Systemy nierównomiernie temperowanej 112). 10,3- System równomiernie temperowany dwunastodźwiękowy (113). 10 4. Inne syslemy równomiernie temperowane (115). 10,5. Strefowy charakter słyszenia wysokości (117). 10,6. Współczynniki i rozmiar interwałów (119). Pytania, zadania i ćwiczenia (119).
Literatura uzupełniająca do części III..................
IV. AKUSTYKA I1VSTRUMETÓW MUZYCZNYCH
11. Systematyka instrumentów muzycznych...............
11,1. Budowa instrumentów (123). 11,2. Podział instrumentów (127). Pyla-nia, zadania i ćwiczenia (129).
12. Idiofony i membranofony......................
12,1. Sztabki leżące (129). 12,2. Rury i pręty wiszące (132). 12,3. Języczki (133). 12,4. Płyty (135). 12,5. Membrany (140). Pytania, zadania i ćwiczenia (143).
13. Chordofony.............................
13,1. Drgania struny (144). 13,2. Fortepian (148). 13,3. Instrumenty szarpane (154). 13,4. Instrumenty smyczkowe (155). 13,5. Flażolety (161). Pytania, zadania i ćwiczenia (165).
li. Aerofony..............................
14,1. Drganie słupa powietrza (166). 14,2. Incytacja drgań piszczałki (172).
14,3. Zmiana wysokości dźwięku piszczałki (174). 14,4. Instrumenty dęte
drewniane (179). 14,5. Organy (182). 14,6. Instrumenty dęte blaszane (187).
Pytania, zadania i ćwiczenia (189). Literatura uzupełniająca do części IV...................
V. AKUSTYKA GŁOSU ŚPIEWACZEGO
15. Oddech i mowa ..........................
15,1. Budowa narządu głosu (191). 15,2. Oddychanie statyczne (193). 15,3. Mowa (194). Pytania, zadania i ćwiczenia (201).
16. Śpiew...............................
16,1. Oddech śpiewaczy (202). 16,2. Fonacja śpiewacza (203). 16,3. Rejestry i rodzaje głosów (205). 16,4. Tryl, t.vemolacja, wibracja (207). Pytania, zadania i ćwiczenia (208).
Literatura uzupełniająca do części V....................'
VI. PRZETWORNIKI ELEKTROAKUSTYCZNE
17. Podstawowe wiadomości z elektrotechniki...............'
17,1. Prąd elektryczny (209). 17,2. Obwód elektryczny (211). 17,3. Przetworniki (215). Pytania, zadania i ćwiczenia (215).
18. Mikrofony.............................■-
18,1. Cechy mikrofonów (216). 18,2. Rodzaje mikrofonów (219). 18,3. Mikrofony oporowe (220). 18,4. Mikrofony pojemnościowe (222). 18,5. Mikrofony dynamiczne (224). 18,6. Mikrofony krystaliczne (227). 18,7. Zestawy mikrofonowe (228). 18,8. Rozmieszczenie mikrofonów (229), 18,9. Stereofoniczny zespól mikrofonowy (232). Pytania, zadania i ćwiczenia (233).
1». Głośniki.............................. -■
19,1. Cechy głośników (234). 19,2. Rodzaje głośników (236). 19,3. Słuchawka elektromagnetyczna (237). 19,4. Głośniki dynamiczne otwarte (239). 10,5. Od-
i
Timse / 7
grody i obudowy głośników otwartych (241). 19,6. Głośniki dynamiczne tubowe (243). 19,7. Zestawy głośnikowe (245). 19,8. Rozmieszczenie głośników (247). Pytania, zadania i ćwiczenia (248). Literatura uzupełniająca do części VI................... 249
VII. ELEKTRONICZNE WZMACNIANIE, FORMOWANIE I GENEROWANIE DŹWIĘKÓW
20. Wzmacniacze............................250
20,1. Lampy elektronowe (250). 20,2. Wzmacniacz lampowy (254). 20,3. Półprzewodniki (258). 20,4. Prostowniki i tranzystory (260). 20,5. Wzmocnienie lokalne i ambiofonia (262). 20,6. Wzmocnienie dźwięków instrumentów muzycznych (264). Pytania, zadania i ćwiczenia (266).
21. Elektroniczne formowanie dźwięków..................267
21,1. Regulacja natężenia dźwięku (267). 21,2. Przekształcanie barwy dźwięku (269). 21,3. Reżyseria muzyczna (272). Pytania, zadania i ćwiczenia (276).
22. Elektroniczne generowanie dźwięków.................277
22,1. Generatory drgań prostych (277). 22,2. Generatory drgań złożonych (280). 22,3. Elektrofony jednogłosowe (280). 22,4. Elektrofony wielogłosowe (282). 22,5. Muzyka elektroniczna i konkretna (285). Pytania, zadania i ćwiczenia (289).
23. Aparatura pomiarowa........................290
23.1. Pomiar amplitudy fali dźwiękowej i poziomu natężenia dźwięku (290).
23.2. Pomiar częstości fali dźwiękowej i wysokości dźwięku (292). 23,3. Badanie składu dźwięku (294). Pytania, zadania i ćwiczenia (299).
Literatura uzupełniająca do części VII...................300
VIII. PRZENOSZENIE I UTRWALANIE DŹWIĘKU
24. Radiofonia.............................301
24,1. Rozgłośnia (301). 24,2. Modulacja amplitudy (302). 24,3. Modulacja częstości (305). 24,4. Rozchodzenie się fali radiowej (307). 24,5. Odbiornik radiowy (308). 24,6. Radiofonia przewodowa (309). Pytania, zadania i ćwiczenia (310).
25. Utrwalanie dźwięku na płycie....................311
25,1. Systemy Edisona i Berlinera (311). 25,2. Nagranie elektromagnetyczne (313). 25,3. Produkcja płyt gramofonowych (317). 25,4. Gramofon i adapter (319). Pytania, zadania i ćwiczenia (321).
26. Utrwalanie dźwięku na taśmie magnetycznej.............322
26,1. Magnetofon stacyjny (322). 26,2. Magnetofon walizkowy (325). 26,3. Cechy zapisu magnetycznego (328). Pytania, zadania i ćwiczenia (330).
27. Utrwalanie dźwięku na taśmie filmowej................331
27,1. Zapis amplitudowy i natężeniowy (331). 27,2. Synchronizacja dźwięku
i obrazu (335). 27,3. Projektor (336). 27,4. Film stereofoniczny (338). 27,5. Dźwięk w telewizji (339). Pytania, zadania i ćwiczenia (340). Literatura uzupełniająca do części VIII..................341
IX. AKUSTYKA WNĘTRZ
28. Warunki akustyczne w salach.....................342
28,1. Pochłanianie dźwięków (342). 28,2. Dogłos i pogłos (344). 28,3. Optymalny czas pogłosu (347). 28,4. Ukształtowanie sal koncertowych i operowych (348). 28,5. Badanie warunków akustycznych w salach (351). 28,6. Izolacja akustyczna sal (355). Pytania, zadania i ćwiczenia (356).
8 / TREŚĆ
29. Sale i studia............................357
29,1. Sale koncertowe (357). 29,2. Sale operowe (362). 29,3. Ocena akustycznych właściwości sal koncertowych i operowych (367). 29,4. Studia radiowe (369). 29,5. Komora bezpogłosowa (375). Pytania, zadania i ćwiczenia
(376).
Literatura uzupełniająca do części IX................... 377
Literatura uzupełniająca ogólna...................... 377
Zestawienie symboli na schematach.................... 378
Zestawienie wielkości fizycznych i ich jednostek............... 379
Odpowiedzi na pytania......................... 381
Rozwiązania zadań........................... 384
Indeks................................. 391


Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i ObrazkiINDEKS Absorpcja 342-343 Acetat 315 Adapter 319-320 — elektromagnetyczny 319 — krystaliczny 319 — stereofoniczny 319-320 ADP 227 Aerofony 124, 128, 166-189 Agarkow Oleg 159 Akson 67 Akustyka 9 — muzyczna 9 Alikwot 49 Altówka 155, 160-161 Ambiofonia 263-264 Amper 210 Amperomierz 290 Amplifikator 126-128 Amplifikatornia 302 Amplituda drgania tłumionego 17 — fali dźwiękowej 21, 40, 43 — ruchu harmonicznego 12-13 Analiza dźwięku 59 — Fouriera 59, 61-63 Analizator heterodynowy 62, 296 — pasmowy 62, 297 — rezonansowy 62, 297 — tercjowy przebiegów czaso­wych 298 Ananiew N. 282 Anoda 251 Antena nadawcza 301 — odbiorcza 308 Aparat telefoniczny 239 Apołome 102 Appoggio 203 Archytas z Tarentu 103 Arundo donax 180, 181 Arystoksenos z Tarentu 103, 113 Arystoteles ze Stagiry 23 Asynehronizm 375 Atakowanie dźwięku 205 Atelier filmowe 374 Atomy 209 Audiogram 74-75 Audiometr 74 Audycja chóralna 230 — kameralna 230 — orkiestrowa 230 — słowna 229 — solowa 230 Backhaus Hermann 56, 158 Banjo 143 Bartholomew W. 203 Barwa dźwięku 55 Bas akustyczny 92 Bateria siatki 253 — żarzenia 250 Bśkesy Georg 68, 69 Bel 44 Belka 156 Bell Aleksander Graham 44, 237-238 Bell Aleksander MeWille 194 Bellermann Heinrich 110 Beranek Leo 367-369 Berliner Emil 221, 312, 314, 319 Bernoulli Daniel 130, 144, 166 Bezwładność 12 Bębenek baskijski 142-143 Bębny 142 Bifara 35, 186 Bimorf 227 Blake Francis221 Blaszka podstawna 66 Błędnik 64-67 Błona bębenkowa 64 —- podstawna 66 — Reissnera 66 Boer R. de zob. Vermeulen de Boer R. Boetius Severinus 19 Braunmuhl H. 118 Bródka wargi 183 Buchman 154 Cały ton duży 107 — — mały 107 Cent 110 Cewka elektryczna 213, 224- Ćwierćton 117 -225 Cli arak tery styka głośnika czę- slościowa 235 .—- — dwustronna 235 „ __ jednostronna 235 _ _ napięciowa 235 ._____przestrzenna 235 — mikrofonu bezkierunkowa. 218 — — częstościowa 217 .-------dwukierunkowa 218 — — jednokierunkowa 219 -------natężeniowa 217 -------nerkowa 219 -------ósemkowa 218 -------przestrzenna 217 — wzmacniacza częstościowa 25ó — ■— napięciowa 254-255 Chladni Ernest 19, 24, 135 Chordofony 124, 128, 144-165 Chroma 107 Chrypienie 255 Chrząstka pierścieniowata 191 — tarczowata 191 Ciała kolankowate 67 Cień akustyczny 33 Ciepło brzmienia 367-368 Claviset 266 Clifford William 61 Curie Jacąues 227 C urie Pierre 227 Cykl na sekundę 13 Czara dźwiękowa 170, 188-189 Czas dogłosu 344 — pogłosu 345-346 — — optymalny 347-348 — — w studio 372 Czas trwania 40, 45-47 Czelesta 131 Częstość drgania 13-16 — fali dźwiękowej 23, 40, 42 —• główna formantu 38 — pozorna 42 Częstotliwość — zob. częstość Czoło fali 27-29 Czułość mikrofonu 216-217 o92 Dabing 335-33C Dadson 80 Davis HalUncll 77, 82 Decybel 44 Deemfaza 306 Dendryt 67 Dewiacja stereofoniczna "233 Diapazon 41 Didymos z Aleksandrii 103, 105 Diesis 107 Dioda 251, 261 Dionizjuszz Halikarnasu 'M Długość fali 22-23 Doglos 344 Dolina fali 22, 35-36 Domieszka akceptorowa 260 — donorowa 260 Dopasowanie elektryczne 212 Doppler Christian 42 Drganie 11-17 — malej częstości 303 — okresowe 15 — piłowe 61 — proste 13-16 — prostokątne 61 — składowe 13-16 — tłumione 17 — trójkątne 61 — wielkiej częstości 303 — wypadkowe 13-16 —■ zanikające 17 — złożone 13-16 Drobiny 209 Drobner Mieczysław 9, 61, 118, 159-160, 353 Drzwi w studio 370-371 Dudnienie 34-35, 89-90, 180 Dusza 157 Dyfuzor 242, 244 Dynamika 217, 235 Dysonans 93-95 Dzielnik częstości 271 Dziób ISO Dzióbek 180 Dziura 260 Dzwonki 131 Dzwony orkiestrowe 132 — wieżowe 138-139 Dźwięk 20, 40, 52 — prosty 40, 52 — quasi-stacjonarny 58 — stacjonarny 52, 58 -— wielorodny 52 — złożony 49, 52 Echo 346, 369 magnetyczne 330 Edison Tomasz 250, 311, 314 Efekt binauralny 84-85 — chóralny 272 — Kerra 334 — kopiowania 330 Efekt wyłą< Ekran ^Jośr EIpU Elel I ue kabli 214 [zasłonięte]-269 'i-d 261 280-285 — .;--IB° itaeoras z Samos 93. 100, 101, 103, 109, H4 >lejbek 336, 339 >łaszcz dzwonu 138 Myta dbająca 124, 127, 135--140 — dzwonu 13tJ Plyln 276 132 "23. !'■". p — spoduin skrzypiec 157 — iviorBohuln skr«ypioe. 1GG Płyty priimorimowo 31-1-310 -------tlhijfojrrające 315 __ ^- mikrorowkowe 315 __ — norm ni no rowkowe 314 — — produkcja 317-318 __ — stereofoniczne 316 ------supmlhipojrrające 316 — porowate i perforowano 373 Pochłanianie dźwięku 312-343 — iniicnnn 373 Pochłaniacze, 375 Pocieranie struny 1-18 pottlogi ukształtowanie 350 Podstawek skrzypcowy 156 Podział instrumentów 127 Pogłos 345-346 — sztuczny 247 Pojemność kondensatora 222- -223 Popów Aleksander 304 Postsyncliron 335 Potencjometr 212-213, 256, 267 Poulsen Valdeinnr 322 Poziom czułości mikrofonu 217 — intensywności dźwięku 43--45 — natężenia dźwięku 43-45 ------słyszalnego 80 — szumów własnych 219, 235--236 — skuteczności głośnika 235 Pozostałość zapisu magnety­cznego 329 Półprzewodniki 258-260 Półton chromatyczny 107 — diatoniczny 106 — temperowany 115 Prawo odbicia 28-29 — psychofizyczne 40 43 71--72. 100 — Webera-Fechneru 40, 43 71-72, 109 — Younga pierwsze 146-147 — — drugie 147, 161 — ^ułamania 30 Pr^d anodowy 251 — elektryczny 210 — kasowania 324 — mikrofonowy ucha 69 ~ podkładu 325 — spoczynkowy uch« 70 ślimakowy ucha 69 ~- Wrzenia 251 liroufcni 375 fali dźwiękowej 23-26 wa 11 132 Pręty utwierdzone 133-134 Profil piszczałki 170-172 Projektor filmowy 336-337 Prostownik 2F>1 — półprzewodnikowy 261 Protony 209 Próg czasu trwania dźwięk" 77 — rejestrowy 206 __ roinicy poziomu nulov.i*uia 79 __ _- wysokości 76 — słyszalności 72-73 Pryncypal 183-184 — skrzypcowy 184 Przedęcie 175 Przedsionek ucha wowiiolrzne- go 65 Przegroda ślimaku 66 Przekaźnik 307 Przemiennik 233 Przesterowanie głośniku 235 — lumpy 253 — mikrofonu 217 Przestrzeli rezonansowa 191- -192 Przetworniki 215 — elektromagnetyczne 264 — instrumentów muzycznych 264 Przetwornik krystaliczny 264 — pojemnościowy 264 Przewodniki elektryczne 25S Przewód słuchowy 64 — ślimakowy 66 Przyrząd falowy 27 Pseudostereofonia 247 Ptolomeusz (Claudius Ptolo- maeus) 103 Pudło rezonansowe 128, 157 Puzon 187-189 Radiofonia 301-310 — przewodowa 309-310 Radiostacja 302 Radiowęzeł 309-310 Rakowski Andrzej 52, 56, 150 Rameau Jean Philippe 50 Rainis Bartolomeo de Pareia 104 Rayleigh John 19 Regulator barwy 256-257, 269 Rejestrator poziomu 292 Rejestr głowowy 205 — mieszany 205-206 — piersiowy 205-206 Rezonans 36-3$ — swobodny 37, 39 — wymuszony 38, 39 Rezonator 127-128, 131, 133 — Helinhollza 59 Reżyser muzyczny 273 IW.ysoria niuaydiiisi 273 276 liiccati Ginrden.. 130, 138 166 nitiRgror H. 230 rtiomann Hugo 50, 117 Himaki-Korsakow A W 83 Robinson 80 Rozgałęzi oni r końcowe 67 Rozgłośnia radiowa 301-30'J Rozmiar interwału lii, ug_ -121 Rozmieszczenie głośników 247- -248 — mikrofonów 229-232 Rozplanowanie sali 350 Rozpraszacz 242, 244 Rozsypał A. 52 Roztrąb piszczałki 135, 185 Rożek angielski 179, 181 Bóg 187-189 Równowaga elementów 369 — mechaniczna gazu 19 Różnica potencjałów 210 Ruch drgający 11-17 — harmoniczny prosty 12 — jednostajny 11 — — po kole U — okresowy 59 — składowy 59 — wahadłowy 12 Rudakow J.A. 203 Rura drgająca 123-124, 127, 129, 132 — Kundta 39 Rylec 315 Rżewkin S.N. 203 Sabinę W.C. 345 Sakshorny 187-188 Saksofony 179, 181 Sale giganty 361-362 — kinowe 375 — koncertowe 357-362 —- operowe 362-367 Samogłoski 194-197 Sarusofony 179, 182 Satow Takeo 351 Sauveur Joseph 50 Savart Feliks 15S Schlick Arnold 112 Schody bębenka 65 — przedsionka 65 Schottky Walther 224 Seashore Carl E. 118, 159 Seashore II. 203 Serce dzwonu 138 Seria szarpnięć 120 -- uderzeń 126 Shore John 41 SI układ 10 Siatka ekranująca 054 — osłonna 254 — przeciwemisyjna 254 — sterująca 252 lrautimimti 281 Traiilwcin Kricdricli 281 Trąbka 187-189 — Eustachiiisza 65 Tremolacja 207 Trcmulant 35, 131, 186 Triangel 132 Trioda 253-254 Trójdiiwiek durowy 103 Trójkąt 132 Tryl 207 Tuba 187 — kierunkowa głośnika 242 — stożkowa głośnika 244 — wykładnicza głośnika 244 Turbulencja 172-173 Twierdzenie Fouriera 59 Ucho 64-70 — środkowe 64-65 — wewnętrzne 64-67 — zewnętrzne 64 Uderzenie 125-126, 148 Uginanie się fali dźwiękowej 32-33 Układ SI 10 Ultradźwięki 20-21, 40, 52, 72 Unda maris 186 Ustnik 180, 187-188 Vermeulen de Boer R 86, 352 Vicentino Nicola 117 Virling O. 266 Visible Speech 62, 194, 298-299 Vitruvius zob. Witruwiusz Vox coelestis 35, 186 Vox humana 35, 186 Waelzman Erick 90 Wagner Ryszard 366 Waltornia 187-189 Warga piszczałki 172, 180, 182 Wartość metronomiczna 46 Wat 211 Wdech 193, 202 Web er Edward 19 Weber Ernst Heinrich 71-72 Weber Wilhelm 19 Wehnelt A. 250 Wejście liniowe 274 Wentyl kompensacyjny 179 — obrotowy 177-17$ ~ sprężynowy 177-178 — tłoczkowy 178 Werckmeister Andreas 113-Węzel fali 22 ~- — stojącej 36 Wibracja 35, 58, 159, 186, 207 " sztuczna 272 131 123 Widełki strojowe 41, 133 Widma samogłosek 196-197 ~- spółgłosek 199-200 Widmo ciągłe 53-54 — dźwięku 53-54 — hałasu 54-55 — mieszor 3 54 — prążki — słyszalne 81 Wieczko piszczałki 135 Wieloton 49-52 — harmoniczny 49, 52 — nieharmoniczny 51, 52 Wieniec dzwonu 138 Więzadła głosowe 191-193 — rzekome 192 Wikscemski A. 332-333 Wilcza kwinta 112 Wilkins John 194 Winckel Fritz 57 Winkel Dietrich 46 Wiolonczela 155, 161 Witruwiusz (Marcus Vitru- vius Polio) 21, 348 Wkładka mikrofonowa 221 Wolt 210 Woltomierz 290 —■ lampowy 291 Wzgórki dolne 67 Współczynnik chrypienia 255 — liczbowy 109, 119-121 —■ logarytmiczny 110 — pochłaniania 342-344, 346 — tłumienia 17 — załamania 30, 31 ■— zniekształceń nielinearnych 236 Współton 49, 52 — kombinacyjny 90-92, 139 Wybrzmiewanie strun 153 Wychylenie 12, 13-16 Wycięcie prądu 255 Wydech 193-194, 202-203 Wysokośeiomierz stroboskopo­wy 293 Wysokość tonu 40 — słyszalna 77 — subiektywna 78 Wzmacniacz lampowy 251-257 — transmisyjny 274 — tranzystorowy 262 — wstępny 224 Wzmocnienie lokalne 262 Wzorzec częstości 40-41 Wzór Eyringa 346 — Newtona 22, 23 — Subinc'a 346 Young Thnniiis lii, I Ul, 11<) Zagęszczenie zmienni? rowków 316 Zagłuszanie 87-89 Zakłócenia 369 Zakres dynamiczny 217, 235 — słyszalności 40, 72 Zakresy głosów 206 Załamanie fali dźwiękowej 28- -31 Zapis magnetyczny 322-328 — — czterościeżkowy 327 -------dwuścieżkowy 326-327 -------stereofoniczny 327-328 — mechaniczny 311, 313, 316--317 — — wboczny 313, 316-317 -------wgłębny 313, 316-317 — optyczny 331-334 — — amplitudowy 332-333 — — bezszumowy 333 ------- gęstościowy 333 -------natężeniowy 33.3 -------powierzchniowy 332- -333 —■ — przeciwsobny 333 -------puszpulowy 333 -------symetryczny 333 -------wielośladowy 333 Zapisy wacz elektromagnety­czny 313 Zarlino Gioseffo 104, 108, 113 Zasada Huygensa 27, 28, 29 Zasilacz sieciowy 224 Zasób poziomu natężenia fizjo­logiczny 79 -------— fizyczny 79 — wysokości fizjologiczny 77 — — fizyczny 77 — — muzyczny 97 Zawodowski Witold 195 Zdudnianie 294 Zespół mikrofonów stereofoni­czny 232-233 Zestaw głośnikowy 245-247 — mikrofonowy 228-229 Zjawisko Dopplera 42 — dźwiękowe 52 Złącze p-n 260-261 Zmęczenie ucha 89 Zmiana pozorna wysokości 42 Zniekształcenia nielinearne 236 Zwicker E. 80 Zi-ódla napięcia elektrycznegc 211 Żele 136-137