Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

AKUMULATOR MOTOCYKLOWY UNIBAT CBTX12-BS 12V 180A

14-03-2015, 12:04
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 170 zł     
Użytkownik gpsPartner
numer aukcji: 5085044566
Miejscowość Poznań
Zostało sztuk: 7    Wyświetleń: 9   

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 
 
 
 

 


Akumulator motocyklowy UNIBAT CBTX12-BS        12V 180A 10Ah


Akumulator motocyklowy UNIBAT CBTX12-BS 12V 180A 10Ah

Opis produktu

 

 

Kwasowy akumulator motocyklowy włoskiej firmy Unibat, model CBTX12-BS  

Akumulator motocyklowy BEZOBSŁUGOWY 12 V UNIBAT CBTX12-BS 12V 180A 10Ah

 

  • hermetyczny, całkowicie bezobsługowy
  • działa w każdych warunkach i pod każdym kątem
  • dzięki technologii AGM elektrolit nie wycieka z obudowy
  • idealny do crossów, ścigaczy, skuterów, quadów i ATV

 

Akumulator bezobsługowy z elektrolitem

 

Bezobsługowość rozumieć można jako ograniczenie obsługi do niezbędnego minimum. Tradycyjny, kwasowy akumulator rozruchowy wymaga stałej, minimum comiesięcznej kontroli. Te nowocześniejsze, określane mianem "bezobsługowych", choć praktyczniejsze, zmuszają do ścisłego przestrzegania warunków eksploatacyjnych, inaczej mogą stracić swe walory. Tak zwane baterie bezobsługowe wydają się być pozbawione korków, jednak i tak muszą mieć otwory umożliwiające wymianę gazów. W porównaniu ze swym poprzednikiem, akumulator bezobsługowy wymaga znacznie mniej uwagi, dzięki mniejszym ubytkom elektrolitu (spowodowanym odparowaniem wody z roztworu). Jednak dbałość o to, by płyty były całkowicie zanurzone w elektrolicie, nadal pozostaje podstawowym obowiązkiem użytkownika.

Obsługa akumulatora ograniczona do niezbędnego minimum. Przy prawidłowym użytkowaniu nie wymaga kontroli poziomu elektrolitu i dolewania wody - wewnętrzna cyrkulacja w wyniku której elektrolit nie wyparowuje. Elektrolit po zalaniu akumulatora jest uwięziony w specjalnej macie szklanej - nie ma możliwości jego wylania nawet w przypadku mechanicznego uszkodzenia. Akumulator taki może być użytkowany w pozycji leżącej.

Zamawiając te akumulatory, w zestawie otrzymacie Państwo zabezpieczony cartridge z elektrolitem.

 

Zasady eksploatacji:

 

  • W akumulatorach obsługowych należy regularnie sprawdzać poziom elektrolitu. Minimalny oraz maksymalny poziom elektrolitu oznaczony jest na obudowie. Jeżeli poziom elektrolitu spadnie poniżej minimum, należy do danego ogniwa dolać wody demineralizowanej. Zbyt wysoki poziom elektrolitu może prowadzić do jego wydostania się poprzez otwory odpowietrzające, co może doprowadzić do uszkodzenia lakieru i korozji w pojeździe. NIGDY NIE DOLEWAĆ ELEKTROLITU.*
  • Po uzupełnieniu elektrolitu wodą destylowaną lub demineralizowaną odpowiednie ogniwo należy szczelnie zamknąć korkiem lub nakładką z korkami.
  • Zapewnić odpowiednie napięcie ładowania w pojeździe (mierzone na końcówkach biegunowych akumulatora) na poziomie: 7,0 - 7,2 V dla instalacji 6 V 14,0 - 14,4 V dla instalacji 12 V Nie dotrzymanie w/w wymagań prowadzi do spływu mas czynnych z płyt akumulatorowych, co objawia się zabarwieniem elektrolitu, w kolorze stalowo-szarym lub ciemnobrunatnym.
  • Nie należy dopuszczać do zwarć zewnętrznych akumulatora.
  • Należy okresowo sprawdzać prawidłowe zamocowania akumulatora w pojeździe.
  • W przypadku jazdy miejskiej lub zamontowania w pojeździe dodatkowych odbiorników prądu, należy częściej kontrolować stan naładowania i miarę potrzeby doładować akumulator z zewnętrznego źródła prądu.
  • Jeżeli napięcie spoczynkowe spadnie poniżej 12,5 V (gęstość elektrolitu 1,24kg/l) wówczas akumulator wymaga doładowania. Akumulator rozładowany należy natychmiast naładować, by nie dopuścić do jego zasiarczenia lub zamarznięcia elektrolitu przy eksploatacji w okresie zimowym.
  • Należy sprawdzać drożność otworów wentylacyjnych.
  • Akumulator należy utrzymywać w czystości.

 

Instrukcja uruchomienia akumulatora:

 

  • Otworzyć korki oraz zdjąć zaślepkę z odpowietrznika
  • Zalać akumulator elektrolitem (kwas siarkowy 1,28 g/cm3) do poziomu "Upper Level"(w przypadku akumulatorów bezobsługowych wcisnąć zasobnik z kwasem w otwory wlewowe i kilka razy stuknąć w zasobnik w celu rozpoczęcia procesu zalewania). Nigdy nie dziurawić zasobnika w celu szybszego napełnienia akumulatora!
  • Odczekać co najmniej 30 minut
  • Uzupełnić elektrolit do poziomu "Upper Level"
  • W celu wydłużenia okresu eksploatacji zaleca się wstępne ładowanie akumulatora z zewnętrznego źródła prądu (po zalaniu elektrolitem akumulator jest naładowany w około 80%)
  • Zamknąć szczelnie akumulator przy pomocy dostarczonych korków.
  • Starannie zamontować akumulator w pojeździe.

 

 

DANE TECHNICZNE:

  • Napięcie:12 V
  • Prąd rozruchowy: 180 A
  • Pojemność: 10 Ah
  • Wymiary: 150mm (długość)x 87 mm (szerokość) x 130 mm(wysokość)
  • Waga: 3,5 kg
  • Ilość elektrolitu: 0,60 l
  • Prąd ładowania: 1,0 A
  • Dodatkowe informacje: Bezobsługowy 12V
 
 

GWARANCJA:

  • Okres gwarancji – 24 miesiące.

 

 

 


Akumulator motocyklowy UNIBAT CBTX12-BS 12V 180A 10Ah

Życzymy udanych zakupów!!

 
 
 
 
[DANE_EU][KOD][/KOD][WYS]1[/WYS][TYP]0[/TYP][SKL_ID]0[/SKL_ID][SKL_TXT][/SKL_TXT][WZN]0[/WZN][/DANE_EU]