WITAMY NA NASZEJ AUKCJI
AKUMULATOR ŻELOWY
ECO ENERGY 6V 14Ah
Akumulatory żelowe stosuje się zarówno do pracy w reżimie cyklicznym (akumulatory małej i średniej pojemności do mobilnej elektroniki), trakcyjnym (wózki golfowe, inwalidzkie, maszyny czyszczące, wózki widłowe) oraz zastosowania stacjonarne (akumulatorownie, UPS), sprzężonym z instalacjami solarnymi. Wadą akumulatorów żelowych w stosunku do AGM są relatywnie mniejsze moce podczas rozładowania dużymi prądami powyżej C/3. Z tego powodu akumulatory żelowe nie są na ogół stosowane do zastosowań wysokomocowych ani w bardzo niskich temperaturach.
Technologia AGM
Nowoczesne akumulatory powinny charakteryzować się wydłużonym okresem eksploatacji i całkowitą bezobsługowością, ale również wysokim prądem rozruchowym i odpornością na wpływ wysokiej temperatury panującej w komorze silnika, jak również na niską temperaturę panującą w zimie.
Dlatego coraz większą popularnością cieszą się akumulatory bezobsługowe wykonane w technologii AGM, których cały elektrolit skupiony jest w separatorach (matach) wykonanych ze specjalnego włókna szklanego, umieszczonych pomiędzy ołowiowymi płytami akumulatora. Włókno to charakteryzuje się bardzo dużą porowatością i chłonnością.
Akumulator AGM jest więc odporny na wycieki, wstrząsy i wibracje, doskonale sprawdza się nawet w najcięższych warunkach, a dzięki wzmocnionej konstrukcji dobrze znosi częste cykle ładowania i rozładowania.
System uszczelnienia akumulatora AGM zawiera jednokierunkowy zawór ciśnieniowy zwany VRLA (valve regulated lead acid). Otwiera się przy nadmiernym wzroście ciśnienia nagromadzonych gazów (zjawisko to może nastąpić np. podczas przeładowywania akumulatora) i bezpiecznie odprowadza powstały gaz na zewnątrz, zapobiegając rozsadzeniu hermetycznej obudowy.
Dzięki technologii AGM akumulator ma też bardzo niski opór wewnętrzny, a tym samym skraca się czas reakcji pomiędzy masą czynną płyty a elektrolitem, co w przypadku ładowania akumulatora w skrajnie niskiej temperaturze albo w warunkach miejskich (częste rozruchy i krótkie odcinki jazdy) pozwala uzyskać znacznie lepsze parametry magazynowania energii.
Wpływ temperatur zewnętrznych
Niskie temperatury nie sprzyjają zachowaniu nominalnych parametrów akumulatorów. W pełni sprawny akumulator, który w temperaturze +25°C ma 100% pojemności elektrycznej, w temperaturze 0°C będzie miał jej tylko 80%, a przy mrozie -25°C już zaledwie 60%. Jeżeli akumulator jest już częściowo rozładowany, to przy niskich temperaturach jego pojemność elektryczna będzie jeszcze mniejsza.
Podobnie jest z prądem rozruchu, którego wartość obniża się również wraz ze spadkiem temperatury. Podaje się, że przy -18°C zdolność rozruchowa akumulatora wynosi 50% wartości uzyskiwanej przy 20°C. Jednocześnie podczas niskich temperatur rośnie zapotrzebowanie silnika na moc rozruchową.
Prawidłowe użytkowanie
Akumulator wymaga stałego utrzymywania w czystości. W czasie jego mycia lub czyszczenia nie wolno dopuścić, aby jakiekolwiek środki i płyny dostały się do wnętrza akumulatora.
Akumulatory bezobsługowe ładuje się na takich samych zasadach, jak akumulatory obsługowe, jeśli ich napięcie spoczynkowe jest mniejsze niż 12,5 V.
Napięcie: 6V Pojemność: 14Ah Wymiary - długość: 149mm - szerokość: 49mm - wysokość: 94mm - całkowita wysokość (z terminalami): 100mm Waga: 1,742 kg
DOSTĘPNE INNE MODELE NP: 12V 12AH , 12V 10AH , 12V 4AH , 6V 12AH 6V 4AH , 6V 1,3AH , 12V 1,3AH , 6V 7,2AH 12V 0,8AH .........
Zastosowanie akumulatorów żelowych
- idealny do systemów alarmowych, UPS-ów
- kasy fiskalnej
- przyczep kempingowych
- jachtów, łodzi, motorówek
- wózków inwalidzkich, skuterów
- pojazdach takich jak motocykle, quady, zabawki itp.
- alarmach przeciwpożarowych jako zasilanie zapasowe
- systemach radiofonicznych
WYSTAWIAMY F-VAT TOWAR NOWY
Zobacz nasze pozostałe aukcje:
|
|