AKUMULATOR ŻELOWY
ECO ENERGY 12V 0,8Ah
Akumulatory żelowe stosuje się zarówno do pracy w reżimie cyklicznym (akumulatory małej i średniej pojemności do mobilnej elektroniki), trakcyjnym (wózki golfowe, inwalidzkie,
maszyny czyszczące, wózki widłowe) oraz zastosowania stacjonarne (akumulatorownie,
UPS), sprzężonym z instalacjami solarnymi.Wadą akumulatorów żelowych w stosunku do AGM są relatywnie mniejsze moce podczas rozładowania dużymi prądami powyżej C/3. Z tego
powodu akumulatory żelowe nie są na ogół stosowane do zastosowań wysokomocowych ani w
bardzo niskich temperaturach.
Technologia AGM
Nowoczesne akumulatory powinny charakteryzować się wydłużonym okresem eksploatacji i całkowitą bezobsługowością, ale również wysokim prądem rozruchowym i odpornością na
wpływ wysokiej temperatury panującej w komorze silnika, jak również na niską temperaturę
panującą w zimie.
Dlatego coraz większą popularnością cieszą się akumulatory bezobsługowe wykonane w
technologii AGM, których cały elektrolit skupiony jest w separatorach (matach) wykonanych
ze specjalnego włókna szklanego, umieszczonych pomiędzy ołowiowymi płytami akumulatora. Włókno to charakteryzuje się bardzo dużą porowatością i chłonnością.
Akumulator AGM jest więc odporny na wycieki, wstrząsy i wibracje, doskonale sprawdza się nawet w najcięższych warunkach, a dzięki wzmocnionej konstrukcji dobrze znosi częste cykle ładowania i rozładowania.
System uszczelnienia akumulatora AGM zawiera jednokierunkowy zawór ciśnieniowy zwany
VRLA (valve regulated lead acid). Otwiera się przy nadmiernym wzroście ciśnienia
nagromadzonych gazów (zjawisko to może nastąpić np. podczas przeładowywania akumulatora) i bezpiecznie odprowadza powstały gaz na zewnątrz, zapobiegając rozsadzeniu
hermetycznej obudowy.
Dzięki technologii AGM akumulator ma też bardzo niski opór wewnętrzny, a tym samym skraca się czas reakcji pomiędzy masą czynną płyty a elektrolitem, co w przypadku ładowania akumulatora w skrajnie niskiej temperaturze albo w warunkach miejskich (częste rozruchy i krótkie odcinki jazdy) pozwala uzyskać znacznie lepsze parametry magazynowania energii.
Wpływ temperatur zewnętrznych
Niskie temperatury nie sprzyjają zachowaniu nominalnych parametrów akumulatorów. W pełni sprawny akumulator, który w temperaturze +25°C ma 100% pojemności elektrycznej, w
temperaturze 0°C będzie miał jej tylko 80%, a przy mrozie -25°C już zaledwie 60%. Jeżeli
akumulator jest już częściowo rozładowany, to przy niskich temperaturach jego pojemność elektryczna będzie jeszcze mniejsza.
Podobnie jest z prądem rozruchu, którego wartość obniża się również wraz ze spadkiem temperatury. Podaje się, że przy -18°C zdolność rozruchowa akumulatora wynosi 50% wartości uzyskiwanej przy 20°C. Jednocześnie podczas niskich temperatur rośnie zapotrzebowanie silnika na moc rozruchową.
Prawidłowe użytkowanie
Akumulator wymaga stałego utrzymywania w czystości. W czasie jego mycia lub czyszczenia
nie wolno dopuścić, aby jakiekolwiek środki i płyny dostały się do wnętrza akumulatora.
Akumulatory bezobsługowe ładuje się na takich samych zasadach, jak akumulatory obsługowe, jeśli ich napięcie spoczynkowe jest mniejsze niż 12,5 V.
Napięcie: 12V Pojemność: 0.8Ah Wymiary - długość: 96mm - szerokość:25mm - wysokość:62mm - całkowita wysokość (z terminalami):62mm Waga: 0,355 kg |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
WYSTAWIAMY F-VAT TOWAR NOWY
|