Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Aktualne problemy zarządzania organizacjami

19-01-2012, 22:28
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 47 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 2003099288
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 9   
Koniec: 16-01-2012 11:51:19
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)


Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Aktualne problemy zarządzania organizacjami
redakcja naukowa Wiesław Kowalczewski, Wiesław Matwiejczuk

Aktualne problemy zarządzania organizacjami
Dodatkowe informacje

  • ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]25199
  • liczba stron: 384
  • Okładka: miękka
  • Wydawnictwo: Difin
  • Rok wydania: 2009
  • Opis

    W książce przedstawiono przegląd i analizę najważniejszych problemów zarządzania współczesnymi organizacjami biznesowymi i administracyjnymi. Omówiono problemy konkurencyjności i elastyczności w procesie zarządzania, instrumenty wspomagające zarządzanie, klastry jako nową formę organizacji przedsiębiorstw, zarządzanie zasobami ludzkimi, w tym zarządzanie zmianami personalnymi i kapitałem ludzkim oraz zasady, instrumenty i korzyści zarządzania ekologicznego.

    Spis treści:
    Informacja o autorach
    Wstęp
    Część I. Ogólne problemy zarządzania organizacjami
    Rozdział 1. Konkurencja i współpraca między współczesnymi organizacjami
    Wiesław Matwiejczuk
    Wprowadzenie
    1. Ewolucja poglądów w pojmowaniu konkurencji
    2. Globalny i lokalny wymiar konkurencji
    3. Efektywne formy współdziałania organizacji
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 2. Planowanie strategiczne w realizacji wizji organizacji
    Ilona Penc-Pietrzak
    Wprowadzenie
    1. Istota wizji i cele strategiczne
    2. Formułowanie wizji
    3. Realizacja wizji
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 3. Globalna strategia i konkurencja w zarządzaniu przedsiębiorstwem
    Janusz Soboń, Dariusz Soboń
    Wprowadzenie
    1. Globalna strategia w zarządzaniu przedsiębiorstwem
    2. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji
    3. Istota konkurencji w procesie zarządzania przedsiębiorstwem
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 4. Ocena elastyczności struktur organizacyjnych polskich przedsiębiorstw produkcyjnych
    Agnieszka Zakrzewska-Bielawska
    Wprowadzenie
    1. Pojęcie i cechy elastyczności struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa
    2. Elastyczność struktur organizacyjnych w opinii kadry kierowniczej
    polskich przedsiębiorstw produkcyjnych
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 5. Dywersyfikacja działalności jako droga rozwoju przedsiębiorstwa rodzinnego
    Bolesław Budzisz
    Wprowadzenie
    1. Istota dywersyfikacji
    2. Czynniki warunkujące rozwój przedsiębiorstw rodzinnych
    3. Historia powstania i rozwoju przedsiębiorstwa MIZON
    4. Działania dywersyfikacyjne przedsiębiorstwa MIZON
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 6. Zarządzanie zespołem wielokulturowym w organizacji sieciowej
    o zasięgu globalnym
    Agnieszka Pietras, Paweł Pietras
    Wprowadzenie
    1. Funkcjonowanie w sieci wielokulturowych organizacji
    2. Zarządzanie wielokulturowym zespołem ery informacji
    3. Zarządzanie zespołem wirtualnym - analiza przypadku
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Część II. Instrumenty wspomagające zarządzanie przedsiębiorstwem
    Rozdział 1. Zarządzanie wdrażaniem publicznego wsparcia przedsiębiorstw na przykładzie programu pobudzania konkurencyjności przedsiębiorstw
    w województwie mazowieckim
    Bogdan Miedziński
    Wprowadzenie
    1. Identyfikacja stanu istniejącego w zakresie zarządzania wsparciem przedsiębiorstw przez DZIAŁANIE 1.5
    2. Kryteria selekcji projektów
    3. Koszty wsparcia
    4. Procedury
    Podsumowanie
    Rozdział 2. Integracja informacji i klasyfikacja danych jako kluczowe instrumenty generowania wiedzy przedsiębiorstwa
    Tomasz Kochański
    1. Wiedza a informacja
    2. Istota i formy integracji informacyjnej
    3. Klasyfikacja danych
    4. Rodzaje analizy danych
    5. Odkrywanie wiedzy z baz danych za pomocą metod sztucznej inteligencji
    Bibliografia
    Rozdział 3. Podejście procesowe i strategia postpowo-nadążna
    Wacław Szymonik
    Wprowadzenie
    1. Hermeneutyka i procesy ergotransformacyjne, jako podstawowe wyznaczniki strategii postępowo-nadążnej
    2. Innowacyjne przesłanki efektywnej typologii i funkcjonowania procesów
    3. Związki wertykalno-horyzontalne w procesie ergotransformacyjnym i efektywne kryteria rozwoju
    4. Czasowo-informacyjne przesłanki rozumowania i typologii biegu procesów
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 4. Analiza finansowa jako narzędzie wspomagające zarządzanie firmą
    Barbara Wojsznis
    Wprowadzenie
    1. Podstawowe aspekty analizy ekonomicznej
    2. Analiza wstępna sprawozdań finansowych
    3. Analiza szczegółowa sprawozdań finansowych
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 5. Patologie outsourcingu w teorii i praktyce gospodarczej
    Marek Matejuk
    Wprowadzenie
    1. Zasadnicze cele i możliwości wykorzystania outourcingu
    2. Wybrane patologie outourcingu
    3. Metodyka badań i charakterystyka respondentów
    4. Trudności w wyznaczaniu korzyści outourcingu jako przykład patologii w sektorze MSP
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 6. CAF (The Common Assessment Frenework) jako narzędzie doskonalenia organizacji publicznych
    Jacek Marek Radwan
    Wprowadzenie
    1. Podstawowe zasady zarządzania jakością
    2. Koncepcja modelu CAF
    3. Struktura modelu CAF
    4. Samoocena organizacji publicznych z wykorzystaniem CAF
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Część III. Klastry jako nowa forma organizacji przedsiębiorstw
    Rozdział 1. Przywództwo w klastrach na przykładzie wybranych inicjatyw klastrowych w województwie podlaskim
    Anna Wasiluk
    Wprowadzenie
    1. Współczesne przywództwo
    2. Cechy przywódców w świetle przeprowadzonych badań
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 2. Działania na rzecz rozwoju klastra spożywczego w województwie podlaskim
    Andrzej Daniluk
    Wprowadzenie
    1. Przemysł spożywczy w województwie podlaskim
    2. Rozwój klastra spożywczego w świetle przeprowadzonych badań
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 3. Klastry w polityce regionalnej na przykładadzie województwa lubelskiego
    Matylda Bojar
    Wprowadzenie
    1. Znaczenie gospodarki klastrów
    2. Działania na rzecz rozwoju struktur klastrów w regionie lubelskim
    3. Klastry województwa lubelskiego
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 4. Znaczenie grup producenckich w rozwoju klasteringu na obszarach wiejskich w regionie lubelskim
    Wiktor Bojar
    Wprowadzenie
    1. Uwarunkowania rozwoju klastrów
    2. Analiza przypadków
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Część IV. Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji
    Rozdział 1. Zarządzanie operacyjne zmianami personalnymi w organizacji
    Elżbieta Jędrych
    Wprowadzenie
    1. Fazy zarządzania zmianami personalnymi na poziomie operacyjnym
    2. Przeszkody w procesie wdrażania zmian na poziomie operacyjnym
    3. Role kierunków liniowych we wdrażaniu zmian personalnych na poziomie operacyjnym
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 2. Rozwój kapitału intelektualnego - aspekt procesowy
    Barbara Buraczyńska, Klaudiusz Lenik, Wacław Szymonik
    Wprowadzenie
    1. Kapitał intelektualny i jego wartościowy wzrost
    2. Potrzeba ciągłego rozwoju kapitału intelektualnego
    3. Rozwój procesu i pożądany wzrost kapitału intelektualnego
    4. Powiązanie rozwoju kapitału intelektualnego z miernikami wartości
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 3. Problemy w zarządzaniu kapitałem ludzkim
    Magdalena Joanna Parzych
    Wprowadzenie
    1. Znaczenie kapitału ludzkiego w organizacji
    2. Czynniki i uwarunkowania rozwoju kapitału ludzkiego
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 4. Kształtowanie karier pracowniczych w sektorze MSP
    Anna Walecka
    Wprowadzenie
    1. Istota kariery zawodowej
    2. Kształtowanie kariery zawodowej
    3. Wyniki badań prowadzonych w wybranym przedsiębiorstwie sektora MSP
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 5. Employer Branding - nowy trend na rynku pracy
    Jarosław Piotr Lendzion
    Wprowadzenie
    1. Istota Emloyer Branding
    2. Proces budowania marki pracodawcy
    Bibliografia
    Rozdział 6. Czynniki motywujące do pracy w opinii lekarzy pracujących w Polsce
    i w Stanach Zjednoczonych - wyniki badań
    Joanna Jończyk
    Wprowadzenie
    1. Specyfika profesji lekarskiej
    2. Charakterystyka badań empirycznych
    3. Wyniki badań empirycznych
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 7. Role i zachowania migrantów zarobkowych w Polsce (na przykładzie migrantów z Ukrainy)
    Dariusz Klimek
    Wprowadzenie
    1. Struktura migracji na świecie i w Polsce
    2. Role migrantów na polskim rynku pracy
    3. Zachowania migrantów
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Część V. Ekologia w zarządzaniu
    Rozdział 1. Zarządzanie ekologiczne w organizacji
    Jacek J. Nowak
    Wprowadzenie
    1. Przesłanki zarządzania ekologicznego
    2. W kierunku adekwatnego znaczenia pojęcia "zarządzania ekologicznego"
    3. Uwagi o podstawowych obszarach zarządzania ekologicznego
    4. Instrumenty zarządzania ekologicznego w organizacji
    5. Najważniejsze obszary i kierunki działań w zarządzaniu ekologicznym
    6. Korzyści związane z zarządzaniem ekologicznym
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 2. Instrumenty wspomagające działalność przyjazną środowisku
    w przedsiębiorstwie
    Jacek Witkowski
    Wprowadzenie
    1. Przedsiębiorczość a rozwój zrównoważony
    2. ISO 14001 jako norma zarządzania środowiskowego
    3. Ekozarządzanie i audyt środowiskowy (EMAS)
    4. Innowacyjność ekologiczna
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 3. Proekologiczna społeczna odpowiedzialność jako źródło wartości przedsiębiorstw
    Anna Żelazna-Blicharz
    Wprowadzenie
    1. Społeczna odpowiedzialność jako źródło wartości przedsiębiorstw
    2. Nowe funkcje współczesnej filantropii
    3. Pomiar efektywności działalności prośrodowiskowej przedsiębiorstw
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 4. Korzyści ekonomiczne z łączenia oczyszczania ścieków z produkcją paliw odnawialnych
    Janusz Jerzy
    Wprowadzenie
    1. Struktura organizacyjna zakładu
    2. Charakterystyka ekonomiczna procesów dla określonej wielkości zakładu
    3. Analiza ekonomiczna zakładu
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Część VI. Inne problemy praktyki zarządzania
    Rozdział 1. Czas jako kapitał
    Krystyna Kubik
    Wprowadzenie
    1. Kategorie czasu i ich podział
    2. Ekonomiczne wykorzystanie czasu
    3. Etapy zarządzania czasem
    4. Pożeracze czasu
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 2. Elastyczność oferty małego przedsiębiorstwa handlowego na przykładzie branży budowlanej
    Barbara Buraczyńska
    Wprowadzenie
    1. Elastyczna oferta handlowa
    2. Asortyment i jakość produktów
    3. Ceny i zasady ich kształtowania
    4. Płatności i promocje
    5. Usługi dodatkowe
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 3. Nowoczesne narzędzia zarządzania służbą zdrowia
    Magdalena Czerwińska
    Wprowadzenie
    1. Narzędzia e-zdrowia w wybranych dokumentach prawnych
    2. Efekty wdrażania narzędzi e-zdrowia oraz problemy związane z ich wyceną
    3. Zastosowania nowoczesnych narzędzi zarządzania w zakresie e-zdrowia
    w Polsce na tle krajów UE
    Podsumowanie
    Bibliografia
    Rozdział 4. Specyfika zarządzania kryzysowego bankiem
    Piotr Masiukiewicz
    Wprowadzenie
    1. Specyfika w sferze regulacji
    2. Regulacje cenowe w instytucjach kredytowych
    3. Specyfika w sferze realnej
    4. Bariery pozyskania zasobów
    Podsumowanie
    Bibliografia
    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa