Akceptacja nowych produktów żywnościowych i jej uwarunkowania
Jeżewska-Zychowicz Marzena, Jeznach Maria, Kosicka-Gębska Małgorzata
wydawnictwo: Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]58340
data wydania: 2012
stron: 160
format: B5, oprawa miękka
|
SPIS TREŚCI
Wstęp ... 5
I. Innowacje i innowacyjność na rynku żywnościowym ... 8
1. Istota innowacji i innowacyjności ... 8
2. Klasyfikacja innowacji ... 11
3. Czynniki determinujące innowacyjność i wprowadzanie innowacji ... 13
3.1. Uwarunkowania związane z funkcjonowaniem gospodarki i przedsiębiorstw ... 14
3.2. Wpływ konsumenta na powstawanie produktów innowacyjnych ... 16
4. Etapy procesu innowacyjnego ... 19
5. Wybrane metody mierzenia innowacyjności przedsiębiorstw ... 19
6. Innowacyjność polskiej gospodarki i przedsiębiorstw na tle innych krajów europejskich ... 21
II. Uwarunkowania akceptacji nowych produktów żywnościowych ... 28
1. Czynniki związane z produktem ... 292. Społeczne zaufanie i normy ... 32
3. Cechy osoby adoptującej innowację ... 35
3.1. Zmienne psychologiczne ... 35
3.2. Zmienne demograficzno-społeczne ... 37
3.3. Zmienne psycho-społeczne ... 38
III. Konsument wobec produktów żywnościowych o obniżonej zawartości składników ... 411. Poglądy konsumentów dotyczące obniżania zawartości składników ... 43
2. Gotowość do spożywania żywności o obniżonej zawartości składników i jej uwarunkowania ... 47
3. Wybrane uwarunkowania postępowania konsumenta na rynku żywności o obniżonej zawartości składników ... 53
4. Postawy względem żywności light a poglądy i zachowania konsumentów ... 62
5. Akceptacja żywności o obniżonej zawartości tłuszczu, cukru i soli ... 67
IV. Konsument wobec produktów żywnościowych wzbogaconych w składniki ... 71
1. Poglądy konsumentów dotyczące wzbogacania żywności ... 74
2. Gotowość do spożywania żywości wzbogaconej ... 77
3. Wybrane uwarunkowania postępowania konsumenta na rynku żywności wzbogaconej ... 81
V. Modyfikacje genetyczne żywności a jej akceptacja ... 89
VI. Wpływ technologii wytwarzania na akceptację innowacyjnego produktu ... 105
VII. Segmentacja i typologia konsumentów na rynku żywności ... 116
1. Segmentacja rynku ... 116
2. Typologia konsumentów ... 117
3. Typologie konsumentów na rynku żywności ... 122
VIII. Akceptacja innowacyjnych produktów żywnościowych z uwzględnieniem segmentacji konsumentów ... 128
Podsumowanie ... 141
Literatura ... 145
Summary ... 160
|