Air-Rush jest należącą do segmentu value grą zręcznościową. Całość najbardziej przypomina futurystyczne wyścigi uzbrojonych poduszkowców antygrawitacyjnych. Produkt wyróżnia się jednak ciekawym światem przedstawionym – nie ścigamy się po industrialowych trasach i gigantycznych techno-metropoliach, lecz po terenach rodem z okresu pierwotnego – np. dżunglach czy pustyniach.
Same pojazdy także nie przypominają klasycznych bolidów z WipeOut czy RollCage. Twórcy nie skrywają swojego podziwu dla pojazdów i konstrukcji samochodowych z lat trzydziestych ubiegłego wieku, tak więc zarówno ogólny wygląd zewnętrzny, jak i wskaźniki czy liczniki przywodzą na myśl maszyny w stylu retro (z wyłączeniem napędu antygrawitacyjnego oczywiście). Na potrzeby tak karkołomnego rozwiązania ludzie z InterActive Vision wymyślili stosowną fabułkę, która w pewnym stopniu wyjaśnia oryginalność stworzonego przez nich świata.
Mamy jednak do czynienia z dynamiczną grą wyścigową, nie warto więc przywiązywać większej uwagi do takich detali. Skupiając się na faktach: do wyboru sześć unikalnych, latających pojazdów, każdy kierowany przez innego pilota. Każda osobistość posiada oczywiście różne umiejętności oraz prezencję, nadając bezlitosnej rywalizacji nieco smaczku. Na trasie raczej nie warto respektować zasad fair-play – ścigające się maszyny mogą korzystać z różnego rodzaju uzbrojenia (trzy bronie do wyboru), pozwalającego na skuteczne uprzykrzanie życia rywalom. Akcję obserwujemy za pośrednictwem jednego z trzech możliwych ustawień kamery, zaś batalie o zwycięstwo prowadzimy na trzech rozległych torach, każdy umiejscowiony w innej strefie klimatycznej. Całość uzupełniają realistyczny model fizyczny oraz rozbudowana warstwa dźwiękowa, oferująca przyjemny podkład muzyczny oraz dopracowane sample.