Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

AIR Kontroler TERMOMETR SILNIKA - EGT+CHT+FUEL

15-06-2012, 19:43
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 465 zł     
Użytkownik skp5b
numer aukcji: 2330684479
Miejscowość Błonie
Wyświetleń: 36   
Koniec: 17-05-2012 17:54:39

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


Urządzenie zaprojektowano z myślą o ułatwieniu kontroli silnika w urządzeniach narażonych na chwilowe udary termiczne mogące uszkodzić jednostkę napędową. Ponadto kontroler informuje o wilgotności powietrza, mającej duży wpływ na moc napędu i nośność skrzydła w urządzeniach latających.

EGT (ang. Exhaust Gas Temperature) – temperatura spalin wylotowych. Sonda montowana w miejscu wylotu spalin, aby mierzyć rzeczywistą temperaturę gazów wylotowych. Mocowany jest zwykle na początku wydechu, w określonej odległości od tłoka (najczęściej 6-10 cm od tłoka). Oparty na czujniku temperatury (termopara typu K, rzadziej J).

CHT (ang. Cylinder Head Temperature) – temperatura głowicy. Mierzy się ją mniej inwazyjną metodą niż EGT – najczęściej za pomocą specjalnie przygotowanego czujnika pod świece, gdyż tam głowica jest najcieńsza i najbliżej obszaru generującego ciepło w silniku.

Oba sposoby pomiarów się uzupełniają. CHT jest pomiarem o większej bezwładności niż EGT (głowica silnika nagrzewa się wolniej, niż termopara zanurzona w strumieniu gazów wylotowych). Oba pomiary CHT i EGT są funkcją nastawów gaźnika (dysz, pokręteł) i obciążenia silnika.

CHT i EGT będą wskazywać wysokie odczyty (silnik wyregulowany gaźnikiem na osiąganie nieznacznie poniżej maksymalnych obrotów) w przypadku odpowiedniej mieszanki paliwowo-powietrznej (ciut na stronę bogatszą w paliwo) przy dobrze dobranym śmigle (odpowiednim dla danego silnika jego obciążeniu).

Odczyt EGT będzie wysoki, a CHT niski w przypadku niedociążenia silnika (śmigło zbyt lekkie aerodynamicznie i silnik z łatwością osiąga obroty większe niż te, do których został zaprojektowany). W takim przypadku EGT będzie zawsze za wysokie, ratowaniem się poprzez wzbogacanie mieszanki nie rozwiąże problemów. Rozwiązaniu powinna towarzyszyć zmiana śmigła na cięższe aerodynamicznie, aby dociążyć silnik.

EGT poniżej normy, a CHT wahające się od temp normalnych do bardzo wysokich w przypadku silnika, który nie może utrzymać maksymalnych obrotów to oznaka przeciążenia silnika śmigłem. Również wzbogacanie mieszanki nie powinno być końcowym rozwiązaniem, należy założyć lżejsze aerodynamicznie śmigło.

Jeżeli EGT wzrosło z niewiadomych powodów (nie było zmieniane śmigło, nie było regulacji gaźnika), silnik wymaga nastaw gaźnika, które są poza normą – bardzo bogata w paliwo mieszanka – jest to oznaką nieszczelności silnika, który bierze „lewe” powietrze, przez co mieszanka w silniku stała się bardziej uboższa. Należy sprawdzić łączenia gaźnika z silnikiem oraz sam silnik na ewentualne nieszczelności. Powodem może być również zapchana instalacja paliwowa gaźnika (filtry, kanaliki).

Zakresy pomiarowe

Obroty silnika – 300 – 15.000

Temperatura głowicy silnika - CHT – -20oC – +230oC

Temperatura spalin - EGT – do 900oC

Poziom paliwa w zbiorniku - 0 - 100%

Temperatura otoczenia - -20 - +50oC

Wilgotność względna powietrza – 10 – 90%

Napięcie baterii – 5,5V – 16V

Licznik motogodzin – 1 sek – 99godz.59min

Licznik motogodzin sumaryczny – stały (kasowalny) 1min - 999godz.59min

Zakresy alarmowe:

Alarm przekroczenia zadanych obrotów (regulowany - 3000 – 14900obr/min)

Alarm przekroczenia zadanej temperatury CHT (regulowany 90 – 230oC) i EGT max 950oC

Alarm niskiego - zadanego - poziomu paliwa!

Alarm stanu baterii – min 5,5V.

Menu w języku polskim, angielskim lub francuskim

W zestawie: Kontroler; kompletne okablowanie, dwa czujniki temperatury (CHT i EGT); dodatkowe ledy alarmowe na manetkę; opaski zaciskowe do zamocowania; przejściówka zasilania; szczegółowa instrukcja/gwarancja.

SPRZEDAJĘ WERSJĘ URZĄDZENIA:

S-MAX

W zestawie otrzymujesz:

Kontroler, kompletne okablowanie, czujnik CHT, czujnik EGT, dodatkowe Ledy na manetkę, opaski zaciskowe, ładowarkę sieciową 230/12V, akumulator wewnętrzny, ładowarkę samochodową do gniazda zapalniczki 12V, szczegółową instrukcję/gwarancję, śrubę mocującą dla sondy EGT wykonaną w całości z żaroodpornego materiału (widoczna na zdjęciu wraz z sądą).

UWAGA! Czujnik poziomu paliwa nie jest zawarty w cenie.



kliknij aby powiększyćGaleria zdjęć








Zobacz nasze pozostałe aukcje: Panelealle

Strona "o mnie"Wszystkie aukcje

Paneleallegalerie sprzedaży





AIR Kontroler TERMOMETR SILNIKA - EGT+CHT+FUEL