Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

AGRICOLA PL NAJTANIEJ TANI KURIER SZYBKA WYSYŁKA

18-01-2012, 17:59
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Użytkownik foxsmoker
numer aukcji: 2046210879
Miejscowość Rumia
Wyświetleń: 223   
Koniec: 16-01-2012 20:56:02

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

AGRICOLA
POLSKIE WYDANIE ŚWIETNEJ GRY SYMULACYJNO-STRATEGICZNEJ

Liczba graczy:     1 - 5 osób
Wiek:     od 12 lat
Czas gry:     ok. 120 minut
Wydawca:     Lacerta
Projektant:     Uwe Rosenberg
Pasujące koszulki:     standard european
Wydanie:     polskie
Instrukcja:     polska

 

Przenieśmy się w czasie do roku 1670. Zaraza szalejąca w Europie Środkowej od 1348 roku w końcu została przezwyciężona. Na nowo odżywa cywilizacja. Ludzie coraz częściej odnawiają i rozbudowują swoje domostwa. Łąki przekształca się w użytki rolne, na których uprawia się zboże i warzywa. Głód panujący przez ostatnie lata spowodował, że ludzie jedzą teraz więcej mięsa (nawyk, którego my - ludzie żyjący w dostatku - nie porzuciliśmy do dnia dzisiejszego).

 

Gracze rozpoczynają grę, posiadając dwóch członków rodziny mieszkających w dwuizbowej drewnianej chacie. W każdej rundzie gracz wysyła członków rodziny do pracy (wykonują oni różne akcje). Jeśli gracz uzbiera odpowiednią ilość drewna i trzciny , może rozbudować chatę oraz powiększyć rodzinę. Powiększanie rodziny umożliwia wykonanie większej liczby akcji, ale również wiąże się z koniecznością pozyskiwania większej ilości żywności. Gracz orze pola oraz obsiewa je, aby pozyskać żywność.

 

Rosnące na polach zboże i warzywa są zbierane podczas żniw. W tym samym czasie na świat przychodzą również młode zwierzęta. Aby można było rozwijać hodowlę, potrzebne są ogrodzone pastwiska , na których wypasać się będzie owce, dziki i krowy. Pomocnicy oraz Usprawnienia wspomagają rozwój gospodarstwa. Każda karta daje graczowi konkretne korzyści w grze.

 

Punkty zwycięstwa można otrzymać za przebudowę drewnianej chaty w glinianą oraz za jej późniejszą przebudowę w kamienny dom. Najwięcej punktów zwycięstwa można jednak otrzymać przez przyczynianie się każdego dnia do zwiększenia komfortu życia i powiększenie rodziny.

 

Gracz używa do rozgrywki czternastu spośród 169 różnych kart Pomocników i 149 różnych kart Usprawnień. Gwarantuje to, że każda gra będzie inna. Dodatkowe zasady dotyczące gry w wariancie jednoosobowym oraz rodzinnym (uproszczonym) zapewniają możliwość gry w różnych warunkach oraz z osobami o różnym doświadczeniu.

 

W grze pojawia się bardzo wiele możliwości i dróg do zwycięstwa. Punktowana jest prawie każda działalność - zarówno rozwój rodziny i domu, jak i hodowla zwierząt czy uprawa zbóż i warzyw. Dodatkowo, Agricola świetnie skaluje się od 2 do 5 graczy, a nawet pozwala na rozegranie samodzielnej gry (także w formie "kampanii")!

 


Gra została laureatem konkursu Gra Roku 2009, otrzymując zarówno główną nagrodę (przyznawaną przez kapitułę konkursu) jak i Wyróżnienie Graczy przyznawane w otwartym plebiscycie przez czytelników serwisu Gry-Planszowe.pl.

 

Inne nagrody zebrane przez grę:

 

  • 2009 Gra Graczy - Gamesfanatic.net
  • 2009 Golden_Ace, Special Jury
  • 2008 BoardGameGeek Golden Geek
  • 2008 Spiel des Jahres Winner, Special Prize for Complex Game
  • 2008 J.U.G. Winner, Game of the Year
  • 2008 Deutscher Spiele Preis Winner, Game of the Year
  • 2008 International Gamers Award Winner, General Strategy/Multi-player Game
  • 2008 Hra roku Winner
  • 2008 Spiel der Spiele (Austria) Spiele Hit für Experten
  • 2008 Tric Trac d'or, Winner, Game of the Year
  • 2008 Jda "Juego del Año en España" Winner
  • 2007 Meeples' Choice Award Winner

 

Zawartość pudełka:

  • 9 dwustronnych plansz
  • 138 znaczników zasobów
  • 36 żetonów żywności
  • 54 figurki zwierząt
  • 25 znaczników członków rodziny
  • 75 ogrodzeń
  • 20 obór
  • 24 żetony chat
  • 33 żetony kamiennego domu / zaoranych pól
  • 3 żetony gość / żądanie
  • 9 żetonów mnożenia
  • 1 notes do punktacji
  • 1 instrukcja
  • 1 znacznik gracza startowego
  • 360 kart