Agricola
gra planszowa ekonomiczna
Przenieśmy się w czasie do roku 1670. Zaraza szalejąca w Europie Środkowej od 1348 roku w końcu została przezwyciężona. Na nowo odżywa cywilizacja. Ludzie coraz częściej odnawiają i rozbudowują swoje domostwa. Łąki przekształca się w użytki rolne, na których uprawia się zboże i warzywa. Głód panujący przez ostatnie lata spowodował, że ludzie jedzą teraz więcej mięsa (nawyk, którego my - ludzie żyjący w dostatku - nie porzuciliśmy do dnia dzisiejszego).
Gracze rozpoczynają grę, posiadając dwóch członków rodziny mieszkających w dwuizbowej drewnianej chacie. W każdej rundzie gracz wysyła członków rodziny do pracy (wykonują oni różne akcje). Jeśli gracz uzbiera odpowiednią ilość drewna i trzciny, może rozbudować chatę oraz powiększyć rodzinę. Powiększanie rodziny umożliwia wykonanie większej liczby akcji, ale również wiąże się z koniecznością pozyskiwania większej ilości żywności. Gracz orze pola oraz obsiewa je, aby pozyskać żywność.
Rosnące na polach zboże i warzywa są zbierane podczas żniw. W tym samym czasie na świat przychodzą również młode zwierzęta. Aby można było rozwijać hodowlę, potrzebne są ogrodzone pastwiska, na których wypasać się będzie owce, dziki i krowy. Pomocnicy oraz Usprawnienia wspomagają rozwój gospodarstwa. Każda karta daje graczowi konkretne korzyści w grze.
Punkty zwycięstwa można otrzymać za przebudowę drewnianej chaty w glinianą oraz za jej późniejszą przebudowę w kamienny dom. Najwięcej punktów zwycięstwa można jednak otrzymać przez przyczynianie się każdego dnia do zwiększenia komfortu życia i powiększenie rodziny.
Gracz używa do rozgrywki czternastu spośród 169 różnych kart Pomocników i 149 różnych kart Usprawnień. Gwarantuje to, że każda gra będzie inna. Dodatkowe zasady dotyczące gry w wariancie jednoosobowym oraz rodzinnym (uproszczonym) zapewniają możliwość gry w różnych warunkach oraz z osobami o różnym doświadczeniu.
W grze pojawia się bardzo wiele możliwości i dróg do zwycięstwa. Punktowana jest prawie każda działalność - zarówno rozwój rodziny i domu, jak i hodowla zwierząt czy uprawa zbóż i warzyw. Dodatkowo, Agricola świetnie skaluje się od 2 do 5 graczy, a nawet pozwala na rozegranie samodzielnej gry (także w formie "kampanii")!
Gra została laureatem konkursu Gra Roku 2009, otrzymując zarówno główną nagrodę (przyznawaną przez kapitułę konkursu) jak i Wyróżnienie Graczy przyznawane w otwartym plebiscycie przez czytelników serwisu Gry-Planszowe.pl.
Informacje podstawowe: Liczba graczy: 1 - 5 osób
Wiek: od 12 lat
Czas gry: ok. 120 minut
Wydawca: Lacerta
Projektant: Uwe Rosenberg
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska
Zawartość pudełka: - - 9 dwustronnych plansz
- - 138 znaczników zasobów
- - 36 żetonów żywności
- - 54 figurki zwierząt
- - 25 znaczników członków rodziny
- - 75 ogrodzeń
- - 20 obór
- - 24 żetony chat
- - 33 żetony kamiennego domu / zaoranych pól
- - 3 żetony gość / żądanie
- - 9 żetonów mnożenia
- - 1 notes do punktacji
- - 1 instrukcja
- - 1 znacznik gracza startowego
- - 360 kart
Jeśli gra ma być prezentem, możemy ją na Twoje życzenie odpowiednio zapakować i wysłać w Twoim imieniu na adres Obdarowywanego.
GRATIS ! :)
Prosimy jedynie o odpowiednią informację w mail'u.
Kupuj u sprawdzonego Sprzedawcy !
O naszej niezawodności świadczą komentarze otrzymane od Kupujących nasze przedmioty.
Zapraszamy na pozostałe nasze aukcje !
Kupując na kilku naszych aukcjach za przesyłkę płacisz tylko raz !
(w celu ustalenia kosztu przesyłki prosimy o kontakt)