Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Agresja w szkole. Diagnoza i profilaktyka

28-02-2012, 14:08
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 41.80 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029714727
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 11   
Koniec: 30-01-2012 10:08:56

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 276
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2008
Oprawa: miękka, klejona



Agresja w szkole. Diagnoza i profilaktyka

Maria Libiszowska-Żółtkowska, Krystyna Ostrowska

Przyczyny agresywnych zachowań młodzieży obejmują zarówno czynniki określane mianem wrodzonych, osobowościowych, jak i te, które tkwią w rodzinie, w szkole, w gru­pie rówieśniczej, środowisku lokalnym czy środkach masowego przekazu. Diagnoza tych czynników jest pierwszym etapem na drodze do podjęcia działań pro?laktycznych i resocjalizacyjnych.

W książce zamieszczono 14 autorskich tekstów specjalistów z zakresu nauk społecznych (psychologii, pedagogiki, kryminologii, socjologii wychowania), co pozwala na ukazanie problemu agresji w szkole z wielu uzupełniających się perspektyw. Prezentowane są też wyniki badań na próbach ogólnopolskich oraz projekty i postulowane działania, jakie należy podjąć w celu zapobiegania i zwalczania agresji.

 


Książka adresowana jest do teoretyków i praktyków życia społecznego: socjologów, pe­dagogów i psychologów wychowania, nauczycieli, rodziców, samorządowców, dziennikarzy, pracowników służb społecznych i porządkowych, studentów i uczniów – a więc wszystkich zainteresowanych i odpowiedzialnych za publiczny porządek oraz jakość życia społecznego w różnych jego obszarach.


Z recenzji prof. dr hab. Władysława Misiaka,
Uniwersytet Warszawski:


Książka stanowi kompendium wiedzy w zakresie najnowszych interdyscyplinarnych teorii wyjaśniających przyczyny agresji w szkole; prezentuje wypróbowane programy za­pobiegania i skutecznego zmniejszania negatywnych społecznie skutków zachowań agre­sywnych młodzieży. Istotnym walorem prezentowanej publikacji jest przystępna, a zarazem przekonująca forma wypowiedzi, co na pewno przyczyni się do rozszerzenia kręgów jej czytelników poza profesjonalnych praktyków.



Spis treści:

Przedmowa
Maria Libiszowska-Żółtkowska

Zachowania agresywne uczniów w świetle badań porównawczych z roku 1997 i 2003
Krystyna Ostrowska

Przestępczość nieletnich w Polsce w świetle statystyk
Beata Gruszczyńska

Bezpieczeństwo szkoły w opinii nauczycieli
Aleksandra Szymanowska

Wpływ klimatu szkoły na przejawianie przez uczniów agresji i przemocy w szkole
Marek Kulesza

Zapobieganie przemocy rówieśniczej w szkole
Katarzyna Sawicka

Refleksje nad wynikami badań agresji
Zofia Ostrihanska

Agresja w szkole, uwarunkowania społeczne i kulturowe
Andrzej Rejzner

Polityka oświatowa państwa. Zadania i ułomności
Tadeusz Pilch

Rodzina i szkoła w systemie wychowania
Danuta Lalak

Pedagogika resocjalizacyjna wobec przemocy i agresji
Lesław Pytka

Agresja dzieci i młodzieży – wyjaśnienie socjologiczne
Jadwiga Królikowska

System psychoprofilaktyki rozwoju i edukacji a przeciwdziałania zachowaniom dewiacyjnym dzieci i młodzieży
Andrzej Bałandynowicz

Agresywne zachowania młodzieży jako konsekwencje zaburzonych procesów poznawczych. Doniesienie z badań
Joanna Szybińska

Profilaktyczna pomoc wychowawcza szkole w zapobieganiu agresji: znaczenie kompetencji społecznych
Janusz Surzykiewicz

Bibliografia