Opis: Teoria `agenda-setting` ma ugruntowaną pozycję w obrębie pola badawczego nauk o mediach i komunikowaniu. J. G. Blumer i D. Kavanagh uważają tę teorię za jeden z `mistrzowskich` paradygmatów w obrębie komunikacji politycznej, należący do tych, którym należy się szczególna uwaga. Sondaż przeprowadzony wśród 138-osobowej grupy prominentnych badaczy komunikacji społecznej (uczeni cytowani w skali światowej, redaktorzy prestiżowych czasopism, kierujący instytutami badawczymi), wykazał, że teoria `agenda setting` jest uważana za należącą do najbardziej znaczących koncepcji z zakresu nauk o komunikowaniu, obok teorii redukcji niepewności i dyfuzji innowacji. Oprócz tego teoria ta należy do podejść naukowych, gdzie szczególną uwagę poświęca się badaniom empirycznym. Istotne znaczenie społeczne teorii oraz jej stosowalność w obrębie pola badawczego nauk o polityce polega na tym, że dotyczy ona zagadnienia wpływu mediów na opinię publiczną, ale także na decyzje i procesy polityczne (`public agenda-setting` oraz `political/policy agenda-setting`), w kontekście postrzeganej ważności konkretnych problemów i tematów. Natomiast wspomniana, społecznie postrzegana ważność problemów (kształtowana w istotnej części przez media) nie zawsze idzie w parze z tym, co faktycznie się dzieje w świecie realnym i społeczeństwie.
|
![](http://takmi.pl/img/p/8/9/5/1/1/89511.jpg)
|
Przed zakupem sprawdź warunki na stronie "o mnie"!
UWAGA – Niezależnie ile zamówisz przedmiotów, za wysyłkę płacisz TYLKO RAZ |
|
- Redakcja: Nowak Ewa
- Języki: polski
- Kod wydawcy: 21525
- Rok wydania: 2013
- Objętość: 188
- Format: 17.0x24.0cm
- Oprawa: Miękka
- Ciężar: 0.37
- ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]78427
- Miejscowość: Lublin
- Kod paskowy: 978[zasłonięte][zasłonięte]78427
- Wysokość: 13
- PKWiU: 58.11.1
|