Książka jest NOWA, w stanie IDEALNYM. Niezależnie od ilości zakupionych książek płacisz tylko jednorazowy koszt wysyłki. Adobe Illustrator CS4/CS4 PL. Oficjalny podręcznik
Wydawnictwo: Helion Najlepsze źródło informacjo o Adobe Illustrator CS4!
- Jak sprawnie rozpocząć prace z Illustratorem?
- Jak wykorzystać efekty?
- Jak przygotować dokument do publikacji?
Adobe Illustrator CS4 to najnowsza wersja jednej z najlepszych i najbardziej znanych aplikacji dla profesjonalistów specjalizujących się w grafice wektorowej. Możliwości tego programu zostały sprawdzone w wieloletnim boju -- pierwsza wersja ukazała się w 1988 roku! Co sprawiło, że Illustrator jest tak ceniony wśród grafików? Odpowiedź jest prosta: jego atutami są rozbudowane narzędzia rysunkowe, niesamowite efekty specjalne, perfekcyjny system zarządzania kolorami oraz obsługa ogromnej liczby formatów, w jakich można zapisać efekty pracy. Adobe Illustrator sprawdzi się wszędzie tam, gdzie na pierwszym miejscu stawia się precyzję, wydajność i wygodę pracy.
"Adobe Illustrator CS4/CS4 PL. Oficjalny podręcznik" to najlepsze źródło wiedzy na temat tej aplikacji. Każde z poruszanych zagadnień zostało opracowane przez najlepszych, certyfikowanych ekspertów w danej dziedzinie. W trakcie lektury dowiesz się, jak szybko rozpocząć pracę z Illustratorem oraz jak sprawnie poruszać się w przestrzeni roboczej. W kolejnych rozdziałach nauczysz się tworzyć i edytować kształty, zaznaczać i wyrównywać obiekty, przekształcać poszczególne elementy oraz pracować z paletą kolorów. Ponadto zobaczysz, jak tworzyć elementy tekstowe, stosować warstwy oraz symbole. Zdobędziesz wiedzę na temat przygotowywania pracy do wydruku oraz współpracy z innymi narzędziami graficznymi firmy Adobe. Podręcznik ten pozwoli Ci opanować możliwości Illustratora w stopniu umożliwiającym sprawną i wydajną pracę.
- Nowe elementy programu Adobe Illustrator CS4
- Podstawy pracy z Illustratorem
- Obsługa przestrzeni roboczej
- Zaznaczanie i wyrównywanie elementów
- Tworzenie i edycja kształtów
- Przekształcanie obiektów
- Podstawowe narzędzia -- pióro, ołówek
- Praca z kolorem
- Edycja i przetwarzanie tekstu
- Wykorzystanie warstw
- Metody łączenia kolorów i kształtów
- Wykorzystanie efektów
- Zastosowanie atrybutów wyglądu i stylów graficznych
- Współpraca z innymi narzędziami
- Przygotowanie dokumentów do publikacji
Poznaj możliwości Adobe Illustratora, korzystając z wiedzy certyfikowanych trenerów Adobe!
Spis treści: Zaczynamy
- Seria Oficjalny podręcznik (15)
- Niezbędna wiedza (15)
- Instalowanie programu (16)
- Czcionki użyte w ćwiczeniach (16)
- Kopiowanie plików z płyty CD dołączonej do książki (16)
- Aby zainstalować pliki dołączone do książki (16)
- Przywracanie ustawień domyślnych (17)
- Aby zachować bieżące ustawienia w programie Illustrator (17)
- Aby usunąć bieżące ustawienia programu Illustrator (18)
- Aby odtworzyć zapisane wcześniej ustawienia po ukończeniu wszystkich ćwiczeń (18)
- Inne źródła informacji (18)
- Certyfikaty Adobe (19)
Co nowego w programie Illustrator CS4?
- Usprawnienia przestrzeni roboczej (20)
- Wiele obszarów roboczych (21)
- Inteligentne linie pomocnicze (21)
- Usprawnienia gradientów (22)
- Przezroczystość w gradientach (22)
- Narzędzie Blob Brush (Kropla) (22)
- Ułatwiona edycja atrybutów wyglądu (23)
- Rozbudowany panel Graphic Styles (Style grafiki) (23)
Szybki kurs zapoznawczy z programem Adobe Illustrator CS4
- Zaczynamy (26)
- Praca z wieloma obszarami roboczymi (26)
- Wyrównywanie i inteligentne linie pomocnicze (28)
- Obsługa i zastosowanie narzędzia Blob Brush (Kropla) (31)
- Umieszczanie obrazów Photoshopa w programie Illustrator CS4 (32)
- Zastosowanie funkcji Live Trace (Aktywny obrys) (33)
- Korzystanie z funkcji Live Paint (Aktywne malowanie) (33)
- Praca z grupami kolorów i kolorem aktywnym (34)
- Praca z tekstem (35)
- Obsługa panelu Appearance (Wygląd) (36)
- Zapisywanie wyglądu w postaci stylu graficznego (37)
- Deformowanie tekstu (38)
- Tworzenie i edycja gradientów (39)
- Praca z symbolami (40)
- Tworzenie maski przycinania (41)
1. Najważniejsze informacje o przestrzeni roboczej
- Tematyka lekcji (44)
- Zaczynamy (46)
- Obsługa przestrzeni roboczej programu (49)
- Obsługa panelu Tools (Narzędzia) (50)
- Panel Control (Sterowanie) (54)
- Praca z panelami (55)
- Obsługa menu paneli (59)
- Resetowanie i zapisywanie przestrzeni roboczej (60)
- Zmienianie widoku ilustracji (61)
- Oglądanie projektu (61)
- Zastosowanie poleceń z menu View (Widok) (63)
- Korzystanie z narzędzia Zoom (Lupka) (63)
- Przewijanie dokumentu (65)
- Obsługa wielu obszarów roboczych (65)
- Rozmieszczanie dokumentów (67)
- Grupy dokumentów (70)
- Obsługa panelu Navigator (Nawigator) (72)
- Wyszukiwanie zasobów dotyczących programu Illustrator (74)
- Wyszukiwanie tematów w systemie pomocy (74)
- Wyszukiwanie aktualizacji (75)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (76)
2. Zaznaczanie i wyrównywanie
- Tematyka lekcji (80)
- Zaczynamy (82)
- Obsługa narzędzia Selection (Zaznaczanie) (82)
- Narzędzie Direct Selection (Zaznaczanie bezpośrednie) (84)
- Zaznaczanie przy użyciu ramki zaznaczenia (85)
- Zaznaczanie za pomocą narzędzia Magic Wand (Różdżka) (86)
- Grupowanie elementów (87)
- Dodawanie elementów do grupy (87)
- Zastosowanie trybu izolacji (88)
- Zaznaczanie podobnych obiektów (89)
- Stosowanie technik zaznaczania (89)
- Zaawansowane techniki zaznaczania (92)
- Wyrównywanie obiektów (94)
- Wyrównywanie do obiektu kluczowego (94)
- Wyrównywanie punktów (95)
- Rozmieszczanie obiektów (95)
- Wyrównywanie obiektów względem obszaru roboczego (96)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (98)
3. Tworzenie i edycja kształtów
- Tematyka lekcji (100)
- Zaczynamy (102)
- Tworzenie dokumentu zawierającego wiele obszarów roboczych (102)
- Tworzenie i edytowanie prostych kształtów (105)
- Ułatwienie dostępu do prostych narzędzi kształtów (105)
- Rysowanie obiektów (106)
- Zamiana konturów na obiekty (114)
- Edytowanie segmentów linii (117)
- Łączenie ścieżek (118)
- Zastosowanie narzędzia Eraser (Gumka) (120)
- Łączenie obiektów (122)
- Obsługa efektów typu Pathfinder (Odnajdywanie ścieżek) (123)
- Zastosowanie trybów kształtu (125)
- Tworzenie kształtów przy użyciu polecenia Live Trace (Aktywny obrys) (128)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (131)
4. Przekształcanie obiektów
- Tematyka lekcji (134)
- Zaczynamy (136)
- Zastosowanie i obsługa obszarów roboczych (137)
- Dodawanie nowych obszarów roboczych w dokumencie (137)
- Edytowanie obszarów roboczych (138)
- Przekształcanie obiektów (141)
- Zastosowanie miarek i linii pomocniczych (141)
- Skalowanie obiektów (143)
- Odbijanie obiektów (145)
- Obracanie obiektów (147)
- Zniekształcanie obiektów (148)
- Pochylanie obiektów (151)
- Precyzyjne rozmieszczanie obiektów (152)
- Zmiana perspektywy (153)
- Zastosowanie efektu Free Distort (Zniekształcanie swobodne) (155)
- Przeprowadzanie kilku przekształceń (157)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (159)
5. Rysowanie przy użyciu pióra i ołówka
- Tematyka lekcji (162)
- Zaczynamy (164)
- Rysowanie linii prostych (166)
- Tworzenie linii krzywych (167)
- Tworzenie krzywej (169)
- Przekształcanie punktów gładkich w narożne (171)
- Rysowanie jabłka (174)
- Rysowanie strzały (175)
- Rozdzielanie ścieżek (176)
- Dodawanie strzałek (177)
- Kreślenie krzywych (178)
- Wybieranie krzywej (178)
- Rysowanie liścia (178)
- Rysowanie różnych rodzajów krzywych (179)
- Przekształcanie punktów gładkich i narożnych (181)
- Rysowanie konturów jabłka (182)
- Edytowanie krzywych (184)
- Usuwanie i dodawanie punktów węzłowych (186)
- Rysowanie narzędziem Pencil (Ołówek) (188)
- Edytowanie ścieżek narzędziem Pencil (Ołówek) (189)
- Ostatni etap pracy nad rysunkiem jabłka (191)
- Składanie poszczególnych elementów (191)
- Kolorowanie ilustracji (193)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (194)
6. Kolor i malowanie
- Tematyka lekcji (196)
- Zaczynamy (198)
- Podstawowe informacje o kolorze (199)
- Tryby koloru (199)
- Obsługa narzędzi do edytowania kolorów (200)
- Tworzenie kolorów (202)
- Tworzenie i zapisywanie niestandardowego koloru (202)
- Edytowanie próbki (203)
- Zastosowanie bibliotek próbek programu Illustrator (204)
- Tworzenie koloru dodatkowego (205)
- Obsługa próbnika kolorów (206)
- Tworzenie i zapisywanie tint kolorów (208)
- Kopiowanie atrybutów (208)
- Tworzenie grup kolorów (209)
- Obsługa panelu Color Guide (Wzornik kolorów) (210)
- Edytowanie grupy kolorów (212)
- Edytowanie kolorystyki obiektów (215)
- Obsługa panelu Kuler (217)
- Przydzielanie kolorów do ilustracji (219)
- Korygowanie kolorów (223)
- Wypełnianie obiektów gradientami i wzorkami (224)
- Zastosowanie wzorków (225)
- Tworzenie niestandardowego wzorku (226)
- Stosowanie wzorków (227)
- Edytowanie wzorków (228)
- Zastosowanie funkcji Live Paint (Aktywne malowanie) (229)
- Edytowanie zasięgu obszarów aktywnego malowania (232)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (234)
7. Edycja i przetwarzanie tekstu
- Tematyka lekcji (238)
- Zaczynamy (240)
- Praca z tekstem (241)
- Tworzenie tekstu ozdobnego (241)
- Tworzenie tekstu akapitowego (242)
- Importowanie zwykłego pliku tekstowego (244)
- Tworzenie łamów tekstu (245)
- Przenoszenie tekstu pomiędzy ramkami (246)
- Tekst nadmiarowy i zmiana układu tekstu (248)
- Tworzenie wątków (248)
- Zmiana wielkości obiektów tekstowych (249)
- Formatowanie tekstu (251)
- Zmiana rozmiaru czcionki (254)
- Zmiana koloru czcionki (255)
- Zmiana innych właściwości tekstu (255)
- Zmiana właściwości akapitu (258)
- Zapisywanie i zastosowanie stylów (259)
- Tworzenie i zastosowanie stylu akapitowego (259)
- Tworzenie i zastosowanie stylu znakowego (260)
- Próbkowanie właściwości tekstu (262)
- Deformowanie tekstu przy użyciu obwiedni (262)
- Oblewanie obiektu tekstem (266)
- Umieszczanie tekstu na ścieżkach i kształtach (267)
- Przekształcanie tekstu w kontury (270)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (272)
8. Warstwy
- Tematyka lekcji (276)
- Zaczynamy (278)
- Tworzenie warstw (280)
- Przenoszenie obiektów i warstw (282)
- Blokowanie warstw (283)
- Wyświetlanie warstw (285)
- Wklejanie warstw (287)
- Tworzenie masek przycinających (289)
- Scalanie warstw (291)
- Dodawanie atrybutów wyglądu do warstw (292)
- Wydzielanie warstw (295)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (297)
9. Łączenie kolorów i kształtów
- Tematyka lekcji (300)
- Zaczynamy (302)
- Informacje o gradientach (303)
- Tworzenie i zastosowanie gradientów liniowych (303)
- Zmiana kierunku i kąta wypełnienia gradientowego (306)
- Tworzenie gradientu promienistego (307)
- Zmiana kolorystyki i edycja gradientu (308)
- Dodawanie gradientów do wielu obiektów jednocześnie (312)
- Tworzenie przezroczystych gradientów (315)
- Tworzenie przejść pomiędzy obiektami (317)
- Tworzenie przejść z określoną liczbą kroków (318)
- Modyfikowanie przejścia (319)
- Tworzenie płynnych przejść kolorystycznych (321)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (323)
10. Pędzle
- Tematyka lekcji (328)
- Zaczynamy (330)
- Obsługa narzędzia Blob Brush (Kropla) (331)
- Rysowanie narzędziem Blob Brush (Kropla) (331)
- Edytowanie obiektów przy użyciu narzędzi Blob Brush (Kropla) i Eraser (Gumka) (332)
- Łączenie ścieżek narzędziem Blob Brush (Kropla) (334)
- Pędzle w praktyce (337)
- Zastosowanie pędzli artystycznych (337)
- Rysowanie narzędziem Paintbrush (Pędzel) (338)
- Edytowanie ścieżek narzędziem Paintbrush (Pędzel) (340)
- Zastosowanie pędzli rozpraszających (343)
- Zmiana ustawień pędzla (343)
- Nakładanie pociągnięć pędzlem rozpraszającym (345)
- Zmiana ustawień koloru pędzli (345)
- Zmiana koloru pędzla przy użyciu metody Hue Shift (Przesunięcie barwy) (347)
- Zmiana koloru pędzla przy użyciu metody Tints (Tinty) (349)
- Zastosowanie koloru wypełnienia podczas malowania pędzlami (350)
- Zastosowanie pędzli kaligraficznych (352)
- Zastosowanie pędzli ze wzorkiem (354)
- Projektowanie pędzli (357)
- Tworzenie próbek na potrzeby pędzla ze wzorkiem (357)
- Tworzenie pędzla ze wzorkiem na podstawie próbek (358)
- Malowanie pędzlem ze wzorkiem (360)
- Zastosowanie efektu Scribble (Bazgroły) (362)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (364)
- Narzędzie Blob Brush (Kropla) (364)
- Obsługa pędzli (364)
- Tworzenie pędzli (364)
11. Efekty
- Tematyka lekcji (370)
- Zaczynamy (372)
- Obsługa efektów dynamicznych (372)
- Dodawanie efektu (373)
- Edytowanie efektu (378)
- Tworzenie nagłówka logo przy użyciu jednego z efektów Warp (Wypaczenie) (380)
- Tworzenie logo (380)
- Zmiana wyglądu napisu i logo (381)
- Tworzenie trójwymiarowego walca (384)
- Zastosowanie efektu Extrude & Bevel (Wyciągnięcie i fazowanie) (385)
- Nakładanie symbolu na ścianki obiektu przestrzennego (387)
- Tworzenie bryły obrotowej (390)
- Konfigurowanie oświetlenia (392)
- Nanoszenie na obiekt obrazu Photoshopa (394)
- Zmiana oświetlenia (395)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (397)
12. Zastosowanie atrybutów wyglądu i stylów graficznych
- Tematyka lekcji (400)
- Zaczynamy (402)
- Zastosowanie atrybutów wyglądu (403)
- Edytowanie i dodawanie atrybutów wyglądu (403)
- Zmiana kolejności atrybutów wyglądu (405)
- Tworzenie dodatkowego wypełnienia i obrysu (406)
- Zastosowanie stylów graficznych (408)
- Tworzenie i zapisywanie stylu graficznego (408)
- Zastosowanie stylu graficznego do zmiany wyglądu obiektu (409)
- Zastosowanie stylu graficznego do zmodyfikowania warstwy (410)
- Stosowanie istniejących stylów graficznych (414)
- Rozbudowa istniejącego stylu graficznego (415)
- Zmiana atrybutu wyglądu dla wybranej warstwy (417)
- Kopiowanie, stosowanie i usuwanie stylów graficznych (418)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (420)
13. Symbole
- Tematyka lekcji (424)
- Zaczynamy (426)
- Praca z symbolami (427)
- Obsługa bibliotek symboli programu Illustrator (427)
- Tworzenie symboli (429)
- "Rozpylanie" kopii symbolu (431)
- Edytowanie zestawów symboli (433)
- Edytowanie symboli (435)
- Aktualizowanie symbolu (437)
- Przerywanie połączenia z symbolem (437)
- Zastępowanie symboli (439)
- Zapisywanie i pobieranie obiektów graficznych z panelu Symbols (Symbole) (440)
- Nanoszenie symboli na ścianki obiektów 3D (441)
- Symbole a program Flash (441)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (446)
14. Łączenie projektów Illustratora CS4 i innych programów firmy Adobe
- Tematyka lekcji (448)
- Zaczynamy (450)
- Praca z Adobe Bridge (450)
- Łączenie elementów graficznych (453)
- Grafika wektorowa a obrazy rastrowe (453)
- Edytowanie obszaru roboczego (455)
- Importowanie obrazu z programu Adobe Photoshop (456)
- Kilka słów o kompozycjach warstw (457)
- Edytowanie i powielanie zaimportowanego obrazu (459)
- Zmiana kolorystyki zaimportowanego obrazu (460)
- Maskowanie obrazu (462)
- Tworzenie maski przycinającej (462)
- Tworzenie złożonych ścieżek i masek przezroczystości (463)
- Edytowanie zaimportowanej maski (466)
- Próbkowanie kolorystyki zaimportowanych obrazów (468)
- Zastąpienie zaimportowanego obrazu innym (469)
- Eksportowanie wielowarstwowego dokumentu do programu Adobe Photoshop (470)
- Umieszczanie dokumentów Illustratora w programie Adobe InDesign (471)
- Wymiana materiałów graficznych pomiędzy programami Illustrator i Flash (474)
- Zapisywanie plików Illustratora na potrzeby technologii Adobe Flex (476)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (477)
15. Drukowanie i eksportowanie dokumentów
- Tematyka lekcji (480)
- Zaczynamy (482)
- Omówienie procesu drukowania (482)
- Urządzenia drukujące (484)
- Raster (484)
- Liniatura (484)
- Rozdzielczość urządzenia drukującego (485)
- Garść informacji o kolorze (485)
- Model RGB (486)
- Model CMYK (486)
- Kolory dodatkowe (486)
- Na czym polega działanie mechanizmów zarządzania kolorem? (487)
- Konfigurowanie zarządzania kolorem w Illustratorze (489)
- Ekranowe próby kolorów (490)
- Separacje barwne (491)
- Podgląd separacji barwnych (492)
- Drukowanie wyciągów barwnych (493)
- Wyznaczanie obszaru spadu (495)
- Separacja barw (496)
- Określanie liniatury rastra (499)
- Ilustracje dwukolorowe (500)
- Separacja kolorów dodatkowych (500)
- Zalewki (502)
- Nadrukowywanie obiektów (503)
- Zapisywanie i eksportowanie projektu (506)
- Zastosowanie panelu Document Info (Informacje o dokumencie) (506)
- Zapisywanie dokumentu z uwzględnieniem przezroczystości (507)
- Zapisywanie dokumentów w formacie EPS (508)
- Drukowanie projektów zawierających przezroczyste elementy (509)
- Zapisywanie plików w formacie Adobe PDF (509)
16. O przezroczystości
- Tematyka lekcji (514)
- Określanie rozdzielczości działania filtrów i efektów dynamicznych (517)
- Konfigurowanie ustawień rasteryzowania efektów w dokumencie (518)
- Zastosowanie panelu Flattener Preview (Podgląd spłaszczania) (519)
- Wybieranie predefiniowanych ustawień spłaszczania (523)
- Eksportowanie i importowanie ustawień spłaszczania (523)
- Skorowidz (524)
Adobe Illustrator CS4/CS4 PL. Oficjalny podręcznik Szybka wysyłka po zaksięgowaniu wpłaty. Przy zakupie powyżej 190zł dostawa kurierem GRATIS |
|