Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia

24-01-2012, 5:51
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 95 zł     
Użytkownik Anna_Czerska
numer aukcji: 2034451649
Miejscowość Lublin
Wyświetleń: 17   
Koniec: 16-01-2012 22:31:12

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2011
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
Tematyka: Pozostałe
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia
Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia
Autor: Todd Perkins
Data wydania: 05/2011
Stron: 816
Zawiera CD-ROM
Tytuł oryginału: Flash Professional CS5 Bible
Tłumaczenie: Paweł Koronkiewicz
ISBN: 978-83-[zasłonięte]-2989-3
Format: 172x245
Oprawa: twarda
Numer z katalogu: 5792
Książka z wkładką
Wydawnictwo Helion

Zawartość płyty:
Płyta CD dołączona do książki zawiera pliki potrzebne do wykonywania omawianych w książce ćwiczeń oraz ich kod ActionScript.

Niech potęga programu Flash CS5 pracuje w Twoich projektach!

Jak wykorzystać możliwości Flasha?
Jak zbudować swoją własną aplikację AIR?
Jak zintegrować pliki Flasha ze stronami WWW?

Adobe Flash to potężna, wielozadaniowa aplikacja, pełniąca funkcje programu ilustracyjnego oraz edytora obrazów i dźwięków. Flash daje możliwość tworzenia bogatych w efekty animacji, atrakcyjnych serwisów WWW oraz rozwiniętych projektów multimedialnych. W swojej najnowszej odsłonie program oferuje swoim użytkownikom konfigurowalne panele z opcjami i parametrami. Wprowadzono też sporo poprawek w środowisku edycyjnym. Filmy Flasha mogą komunikować się bezpośrednio ze skryptami i programami na serwerze. Wiele poprawek i uaktualnień dotyczy m.in. obsługi dźwięku czy komponentu FLVPlayback.

Książka "Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia" zawiera pełny i szczegółowy opis tego programu. Pomoże Ci nie tylko wtedy, gdy zaczynasz pracę z programem, ale także wtedy, kiedy stosujesz jego zaawansowane funkcje. Wewnątrz znajdziesz mnóstwo wskazówek i praktycznych przykładów, które możesz wykorzystać od razu. Dzięki temu podręcznikowi dowiesz się, jak zintegrować Flasha z innymi programami, aby tworzyć unikalne materiały w tym formacie. Poznasz język ActionScript w jego najnowszej wersji 3.0, dostępnej w odtwarzaczu Flash Player 9 i późniejszych. Znajdziesz tu wiedzę o każdej funkcji, której sprawna obsługa wymaga więcej niż czystej intuicji użytkownika, opisy wszystkich komponentów programu oraz sposoby animowania obiektów i używania gotowych szablonów kodu.

Tworzenie witryn we Flashu
Interfejs programu
Rysowanie, praca z tekstem i grafiką
Animacja i edytor ruchu
Multimedia
Oś czasu, zdarzenia i interakcje
Odtwarzacze i projektory
Aplikacje dla telefonów iPhone
Adobe AIR

Zostań niekwestionowanym mistrzem programu Flash CS5!

Spis treści:

O autorze 17
Wstęp 19
Część I: Wprowadzenie - Flash, multimedia i WWW 25
Rozdział 1. Budowa i miejsce Flasha 27

Przede wszystkim integracja 28
Topografia Flasha CS5 30
Typy plików Flasha 31
Wiele światów Flasha CS5 36
Przetwarzanie obrazów rastrowych bitmap 37
Program do grafiki wektorowej 37
Program do wektorowej pracy z animacjami 38
Mechanizm odtwarzania wideo 38
Odtwarzacz audio 38
Multimedialne środowisko edycyjne 39
Sekwenser animacyjny 39
Programowanie i obsługa baz danych 40
Środowisko programisty aplikacji typu desktop 40
Program do tworzenia aplikacji dla telefonów iPhone 41
Podsumowanie 41

Rozdział 2. Przegląd technologii sieci WWW 43

Miejsce Flasha w internetowej ewolucji 43
Wielkie nadzieje 43
Flash - tak czy nie? 47
Alternatywne metody pracy z multimediami 51
Technologie towarzyszące plikom Flasha 54
HTML wiecznie żywy 54
Skrypty JavaScript strony klienta 55
Świat usług Web Services 55
Technologie serwerowe firmy Adobe 56
Projekt i jego potencjał 56
Prezentacje liniowe 56
Prezentacje interakcyjne 57
Prezentacje sterowane danymi 57
Aplikacje sterowane danymi lub aplikacje RIA 57
Podsumowanie 58

Rozdział 3. Planowanie projektów 59

Podstawy organizacji pracy 59
Faza I - Pomysł i podstawowe założenia projektu 60
Faza II - Produkcja, testowanie i publikacja prezentacji 72
Panel Project Projekt Flasha CS5 74
Tworzenie struktury projektu 1 75
Tworzenie projektu we Flashu CS5 2 76
Zmienianie konfiguracji projektu i panelu 3 79
Otwieranie i edycja plików w projekcie 4 82
Publikowanie gotowego projektu 5 83
Podsumowanie 83

Część II: Środowisko Flasha 85
Rozdział 4. Interfejs programu 87

Zaczynamy 87
Pierwsze kroki 88
Strona startowa 88
Opcje menu pomocy 90
Interfejs Flasha w systemach Mac OS i Windows 91
Co można zrobić w panelu Properties Właściwości 94
Zarządzanie oknami i panelami 95
Menu podręczne kontekstowe 95
Panele swobodne i dokowane 95
Uaktywnianie paneli lub okien 97
Tworzenie własnych układów paneli 97
Skróty klawiaturowe 98
Przybornik panel Tools - Narzędzia 100
Zarządzanie przybornikiem 100
Poznawanie przybornika 101
Korzystanie z opcji narzędzi 101
Dostosowywanie przybornika 101
Okno dokumentu 105
Zarządzanie oknem dokumentu 106
Poznawanie okna dokumentu 108
Korzystanie ze scen 109
Korzystanie z menu opcji okna dokumentu 111
Praca z szablonami 114
Okno osi czasu 114
Sterowanie oknem osi czasu 115
Korzystanie z paska narzędziowego Controller 115
Poznawanie osi czasu 117
Edycja klatek i warstw 121
Opcje widoku klatek 130
Drukowanie 133
Podsumowanie 134

Rozdział 5. Rysowanie we Flashu 135

Kształty geometryczne 137
Oval Owal 137
Oval Primitive Owal pierwotny 138
Rectangle Prostokąt i Rectangle Primitive Prostokąt pierwotny 139
Parametry Join Połączenie i Miter Ostre 140
PolyStar Narzędzie Gwiazda-Wielokąt 140
Narzędzie Line Linia 143
Narzędzia rysowania 144
Narzędzie Pencil Ołówek 144
Narzędzie Brush Pędzel 145
Narzędzie Eraser Gumka 149
Tworzenie precyzyjnych linii i krzywych Béziera za pomocą narzędzia Pen 151
Wypełnienia i zarysy 155
Wybieranie kolorów 155
Wybór stylu linii 157
Kontrola skalowania linii 160
Optymalizacja rysunków 162
Praca z narzędziami zaznaczania 163
Narzędzie Selection Zaznaczenie 163
Narzędzie Lasso 169
Narzędzie Subselection Zaznaczenie cząstkowe 171
Praca nad kompozycją i wyrównywanie elementów 173
Upraszczanie ustawień przyciągania 173
Panele projektowania 178
Menu Edit Edycja 184
Spray Brush Rozpylacz i Deco Zamalowywanie - wzory z symboli 186
Rozpylacz - losowe wzory z symboli 186
Deco Zamalowywanie - wzory i układy 189
Podsumowanie 195

Rozdział 6. Symbole, instancje i biblioteka 197

Biblioteka i jej zawartość 198
Praca z bibliotekami wspólnymi i zewnętrznymi 198
Praca z wieloma bibliotekami 200
Praca z panelem biblioteki 202
Porządkowanie paneli biblioteki 206
Definiowanie typu zawartości 207
"Surowe" dane 207
Obiekty rysowania i kształty podstawowe 208
Grupy 208
Symbole 209
Importowane elementy 211
Edycja symboli 213
Tryb edycji symbolu 213
Edycja symbolu w nowym oknie Edit In New Window 213
Edycja symbolu w miejscu Edit In Place 214
Edycja symbolu z poziomu biblioteki 214
Powrót do filmu po zakończeniu edycji symbolu 214
Modyfikowanie właściwości symbolu na stole montażowym 215
Modyfikowanie koloru i przezroczystości 216
Zmiana typu symbolu 218
Zamiana symbolu Swap Symbol 218
Tworzenie zagnieżdżonych struktur symboli 219
Konwersja prostego kształtu na symbol graficzny 219
Symbole Graphic Grafika w przycisku 220
Animacja symboli graficznych w klipie filmowym 222
Dodanie klipu filmowego do symbolu przycisku 224
Modyfikowanie instancji klipu 225
Skalowanie dziewięcioplasterkowe dla tła klipu filmowego 226
Narzędzie Movie Explorer Eksplorator filmu 230
Filtrowanie widoku 230
Lista obiektów 231
Menu opcji okna Movie Explorer Eksplorator filmu 232
Menu podręczne 233
Biblioteki współużytkowane w czasie edycji 234
Podsumowanie 238

Rozdział 7. Kolor 239

Podstawowe zagadnienia dotyczące koloru 240
Paleta kolorów bezpiecznych dla sieci 241
Kod szesnastkowy 241
Efektywne posługiwanie się kolorem 242
Praca z panelem Swatches Próbki 246
Opcje panelu Swatches Próbki 248
Importowanie własnych palet 250
Panel Color Kolor 254
Zmiana stopnia krycia wypełnienia lub obrysu 256
Praca z wypełnieniami gradientowymi 257
Edycja kolorów w wypełnieniach gradientowych 258
Wypełnienia gradientowe a przezroczystość 260
Zaznaczanie wypełnień rastrowych 263
Korzystanie z narzędzi Eyedropper Kroplomierz, Paint Bucket Wiadro z farbą oraz Ink Bottle Kałamarz 264
Podsumowanie 265

Rozdział 8. Praca z tekstem 267

Typografia 268
Rodzaje pól tekstowych we Flashu 268
Edytowalne pola tekstowe 272
Panel Properties Właściwości w trakcie pracy z narzędziem Text Tekst 273
Praca z narzędziem Text Tekst 273
Ustawianie atrybutów tekstu w panelu właściwości 276
Przepływ tekstu przez wiele pól 285
Eksport czcionek i ich wyświetlanie 287
Wygładzanie czcionek - antyaliasing 287
Czcionki urządzenia 289
Opcja Use Device Fonts Użyj czcionek urządzenia 289
Problemy z wyświetlaniem czcionek 290
Zastępowanie czcionek 291
Symbole czcionek i współużytkowane biblioteki czcionek 293
Tworzenie symbolu czcionki 294
Aktualizacja symboli czcionek w środowisku edycyjnym 297
Stosowanie symboli czcionek w bibliotekach współużytkowanych w czasie wykonywania 297
Modyfikacja tekstu 301
Ręczna edycja tekstu 301
Stosowanie filtrów 304
Podsumowanie 305

Rozdział 9. Praca z grafiką 307

Próbkowanie i zmienianie kolorów wypełnień i linii 308
Narzędzie Eyedropper Kroplomierz 308
Narzędzie Ink Bottle Kałamarz 309
Narzędzie Paint Bucket Wiadro z farbą 311
Działanie opcji zamykania odstępów 312
Zastosowanie opcji Lock Fill Zablokuj wypełnienie 313
Przekształcanie wypełnień gradientowych i bitmapowych 314
Modyfikacja środka wypełnienia narzędziem Gradient Transform Przekształcanie gradientu 315
Obrót wypełnienia narzędziem Gradient Transform Przekształcanie gradientu 316
Zmiana skali narzędziem Gradient Transform Przekształcanie gradientu 317
Ustawianie stylów przepełnienia 318
Pochylanie wypełnień rastrowych 318
Wykorzystanie narzędzia Gradient Transform Przekształcanie gradientu do uzyskania efektów oświetlenia 319
Polecenia menu Modify/Shape Modyfikuj/Kształt 320
Polecenie Convert Lines to Fills Przekonwertuj linie na wypełnienia 320
Tworzenie skalowanej grafiki 320
Rozszerzenie wypełnienia - polecenie Expand Fill Rozwiń wypełnienie 321
Wygładzanie krawędzi wypełnienia - polecenie Soften Fill Edges Zmiękcz wypełnienie krawędzi 322
Polecenie Free Transform Przekształcanie swobodne i jego opcje 324
Panel Transform Przekształć 325
Menu Modify/Transform Modyfikuj/Przekształć 325
Narzędzie Free Transform Przekształcanie swobodne 326
Przekształcanie kształtów, symboli, tekstu oraz grup 327
Symbole w przestrzeni trójwymiarowej 329
Kąt widzenia kamery - perspektywa 330
Narzędzie Obrót 3D - przekształcenia symboli 332
Narzędzie Translacja 3D - przesuwanie symboli 335
Modyfikacja typów elementów 335
Stos elementów 336
Grupowanie 336
Polecenie Break Apart Rozdziel 337
Modyfikator Magic Wand Magiczna różdżka 341
Wektoryzacja map bitowych 342
Praca z obiektami rysunkowymi i poleceniami łączenia obiektów 344
Praca z kształtami złożonymi 346
Edycja za pomocą polecenia Find and Replace Znajdź i zamień 348
Panel History Historia 349
Powtórzenie kroków 350
Kopiowanie kroków 351
Czyszczenie historii 351
Widok historii 351
Zapis jako polecenie 352
Podsumowanie 352

Część III: Animacja i efekty specjalne 355
Rozdział 10. Animacja i edytor ruchu 357

Podstawowe metody animacji we Flashu 358
Animacja poklatkowa 358
Dodawanie klatek kluczowych 361
Tworzenie animacji poklatkowej 362
Modyfikowanie sekwencji wieloklatkowych 362
Przenikanie klatek 363
Jednoczesna edycja wielu klatek 365
Animacja automatyczna 366
Automatyczna animacja kształtu 368
Wskaźniki zmiany kształtu 372
Automatyczna animacja ruchu 375
Modyfikowanie właściwości automatycznej animacji ruchu 378
Zakresy i warstwy animacji ruchu 380
Edycja ścieżek ruchu 383
Sterowanie animacją na ścieżce ruchu 385
Ustawienia predefiniowane ruchu 386
Edytor ruchu - dopracowywanie ustawień dynamiki i właściwości animacji 388
Widoki właściwości w edytorze ruchu 391
Edycja krzywych animacji i klatek kluczowych właściwości 391
Krzywe dynamiki napięcia 392
Animowanie właściwości 3D 394
Łączenie sekwencji animacji 398
Przenoszenie animacji na osie czasu symboli 399
Porządkowanie symboli na głównej osi czasu 403
Modyfikowanie i ponowne użycie animowanych symboli 405
Szkielety IK - narzędzia Bone Kość i Bind Powiązanie 407
Dodawanie efektu sprężystości 412
Animacja kształtów 414
Buforowanie bitmap w czasie odtwarzania 418
Mapy bitowe 418
Niech Flash pracuje dla Ciebie 419
Podsumowanie 419

Rozdział 11. Filtry, tryby mieszania, linie pomocnicze i maski 421

Filtry Flasha 421
Dodawanie i modyfikowanie filtrów 422
Tworzenie trójwymiarowego cienia 426
Łączenie filtrów i zapisywanie własnych ustawień 427
Poddawanie filtrów animacji ruchu 429
Sterowanie interpolacją ustawień filtrów w edytorze ruchu 430
Kolor - właściwości a filtry 432
Filtr Adjust Color Ustaw kolor 433
Właściwości koloru 435
Zaawansowany efekt koloru 436
Wykorzystanie trybów mieszania 438
Działanie trybów mieszania 438
Zastosowanie prostych trybów mieszania 441
Złożone tryby mieszania - Alpha Alfa i Erase Gumka 442
Tworzenie animowanego efektu przezroczystości 443
Warstwy specjalne - linie pomocnicze i maski 445
Warstwy linii pomocniczych 446
Maski 449
Maskowanie kształtem 449
Maskowanie grupą obiektów 452
Maskowanie symbolem 453
Maskowanie i tekst 453
Polecenie Distribute to Layers Rozmieść na warstwach 457
Podsumowanie 459

Część IV: Włączanie do filmu plików multimedialnych 461
Rozdział 12. Dźwięk 463

Formaty importowanych i eksportowanych plików dźwiękowych 464
Importowane formaty 464
Eksportowane formaty 466
Import dźwięków 468
Przypisywanie dźwięku do przycisku 470
Umieszczanie dźwięków na osi czasu 472
Porządkowanie dźwięków na osi czasu 473
Wyświetlanie warstw dźwiękowych 474
Porządkowanie warstw dźwiękowych za pomocą folderu z warstwami 474
Synchronizacja dźwięku z animacją 475
Event Zdarzenie 475
Start Uruchom 475
Stop Zatrzymaj 476
Stream Strumień 476
Przerywanie odtwarzania dźwięków 477
Zatrzymywanie dźwięku typu Event Zdarzenie 477
Przerywanie odtwarzania pojedynczego dźwięku typu Stream Strumień 480
Przerywanie odtwarzania wszystkich dźwięków 480
Edycja dźwięków we Flashu 481
Narzędzia edycji dźwięku we Flashu 482
Efekty na liście Effect Efekt w panelu Properties Właściwości 483
Ogólne informacje na temat optymalizacji dźwięku 485
Parametry publikacji dźwięku 486
Parametry kompresji 487
Obsługa dźwięku i formatu MP3 przez odtwarzacze Flash Player 490
Parametry kompresji dźwięków w bibliotece 491
Ustawienia audio w bibliotece 491
Łączenie metod optymalizacji dźwięku 493
Dodatkowe uwagi na temat dźwięku 494
Tryb VBR formatu MP3 494
Optymalizacja dźwięku pod kątem zajętości miejsca 495
Ekstrakcja dźwięku z dokumentu Flasha 497
Podsumowanie 499

Rozdział 13. Importowanie grafiki 501

Grafika wektorowa a grafika rastrowa 502
Formaty importowanych plików 504
Przygotowywanie map bitowych 507
Zachowanie jakości map bitowych 509
Importowanie i kopiowanie obrazów rastrowych 511
Importowanie sekwencji 512
Pliki bitmapowe z warstwami 512
Kopiowanie i wstawianie map bitowych do Flasha 518
Przezroczystość, efekty koloru i filtry a importowane bitmapy 518
Właściwości map bitowych we Flashu 519
Kilka słów przestrogi 522
Zgodność z przeglądarkami 522
Przyciski bitmap w panelu właściwości 523
Przycisk Swap Zamień 523
Przycisk Edit Edycja 524
Wykorzystanie kompresji obrazu 524
24- lub 32-bitowe pliki z kompresją bezstratną 524
8-bitowe pliki z kompresją bezstratną 525
Materiały z kompresją stratną 526
Konwersja grafiki rastrowej na wektorową 527
Korzystanie z zewnętrznej grafiki wektorowej 529
Import grafiki wektorowej 530
Kopiowanie i wklejanie grafiki wektorowej do Flasha 532
Import plików w formacie Adobe Illustrator 533
Optymalizacja grafiki wektorowej 535
Wektoryzacja złożonej grafiki wektorowej 536
Konwersja tekstu na krzywe 537
Optymalizacja krzywych 538
Buforowanie bitmapowe w czasie wykonywania 538
Format przyszłości - XFL 540
Podsumowanie 540

Rozdział 14. Wyświetlanie obrazu wideo 543

Integracja wideo - dostępne technologie 544
Wczytywanie pliku Flash Video w czasie odtwarzania filmu 544
Streaming pliku wideo w czasie rzeczywistym 544
Osadzanie wideo w filmie Flasha 545
Import wideo 545
Opcje kompresji kodeków 545
Kompresowanie wideo w programie Adobe Media Encoder CS5 547
Kreator importu wideo 555
Dołączanie wideo do filmów Flasha 558
Parametry składnika 563
Składniki interfejsu obiektu FLVPlayback 565
Dodawanie punktów sygnalizacji 568
Wykorzystanie kanału przezroczystości materiału wideo 576
Materiał nagrany na żywo 577
Podsumowanie 580

Część V: Interakcyjność w filmach Flasha 581
Rozdział 15. Skrypty na osi czasu i obsługa zdarzeń 583

Operacje i funkcje obsługi zdarzeń 583
Czym jest ActionScript? 584
Panel Actions Operacje 585
Krótkie wprowadzenie do składni kodu 589
Pięć pierwszych operacji ActionScriptu 590
gotoAndPlay i gotoAndStop 591
nextFrame i prevFrame 592
nextScene i prevScene 593
play i stop 593
navigateToURL 594
Uruchamianie operacji za pomocą funkcji obsługi zdarzeń 596
Panel Code Snippets Wycinki kodu 597
Wiązanie operacji z detektorem zdarzenia - programowanie przycisku 597
Funkcje obsługi zdarzeń we Flashu 599
Tworzenie niewidzialnych przycisków i operacja navigateToURL 601
Podsumowanie 607

Rozdział 16. Budowanie osi czasu i interakcji 609

Klipy filmowe - elementy z niezależnymi osiami czasu 609
Współdziałanie klipów w filmie Flasha 610
Jeden film, wiele osi czasu 611
Ścieżki adresowe 613
Ścieżki bezwzględne 614
Ścieżki względne 616
Odwołania do obiektów Movie Clip 617
Podsumowanie 621

Rozdział 17. Pierwszy własny projekt we Flashu 623

Główna oś czasu i układ witryny 623
Tworzymy plan 625
Struktura folderów lokalnych 625
Określanie właściwości filmu Flasha 625
Przypisywanie obszarów prezentacji do klatek kluczowych 626
Tworzymy zawartość poszczególnych sekcji 628
Elementy nawigacyjne na głównej osi czasu 633
Tworzymy przyciski menu 633
Tworzymy przyciski do przeglądania zawartości sekcji 638
Przewijanie tekstu: składnik TextArea 641
Niestandardowy składnik BlurFader 644
Ułatwienia dostępu 646
Podsumowanie 650

Część VI: Dystrybucja filmów Flasha 651
Rozdział 18. Publikowanie filmów Flasha 653

Testowanie filmów 653
Polecenia Test Scene Testuj scenę oraz Test Movie Testuj film 654
Narzędzie Bandwidth Profiler Program profilujący przepustowość 656
Raport na temat zawartości filmu size report 661
Publikowanie filmów 662
Ustawienia publikowania Publish Settings 662
Określanie formatu eksportowanego pliku panel Formats Formaty 663
Ustawienia formatu Flasha zakładka Flash 664
Ustawienia formatu HTML zakładka HTML 669
Ustawienia formatu GIF 677
Ustawienia formatu JPEG 681
Ustawienia formatu PNG 682
Tworzenie projektorów dla systemów Windows i Mac OS 684
Podgląd i publikowanie filmu 685
Wykorzystanie poleceń z podmenu Publish Preview Podgląd publikowania 685
Wykorzystanie polecenia Publish Publikuj 685
Profile publikowania 685
Podsumowanie 686

Rozdział 19. Integracja filmów Flasha ze stronami WWW 689

Pisanie dokumentów HTML dla filmów Flasha 689
Znacznik 690
Znacznik 696
Wykrywanie odtwarzacza filmów Flasha 699
Plugin kontra ActiveX: wyświetlanie bez sprawdzania 699
Wykrywanie odtwarzacza Flash Player 701
Wykrywanie odtwarzacza Flash Player przy użyciu biblioteki SWFObject 705
Wykorzystanie języków JavaScript i DHTML w filmach Flasha 709
Słowo przestrogi dla twórców stron internetowych 709
Jak Flash współpracuje z językiem JavaScript? 710
Zmiana atrybutów HTML 710
Metoda percentLoaded 713
Podsumowanie 716

Rozdział 20. Odtwarzacze i projektory 717

Niezależny odtwarzacz i projektor 717
Generowanie projektora 718
Rozpowszechnianie i licencje 720
Dystrybucja na płytach CD-ROM i DVD-ROM 720
Ograniczenia niezależnych odtwarzaczy i projektorów 720
Wykorzystanie pluginu Flasha w przeglądarkach internetowych 721
Obsługiwane systemy operacyjne 721
Obsługiwane przeglądarki internetowe 722
Dystrybucja pluginu i filmów Flasha w internecie 722
Instalacja pluginu 722
Korzystanie z ustawień odtwarzaczy Flash Player 6 i nowszych 723
Zakładka Privacy 723
Zakładka Local Storage 724
Zakładka Microphone 725
Zakładka Camera 725
Programy narzędziowe 726
Podsumowanie 727

Rozdział 21. Aplikacje Adobe AIR 729

Platforma Adobe AIR 729
Różne poziomy bezpieczeństwa odtwarzacza Flash Player i platformy AIR 730
Budowa prostej aplikacji AIR 730
Inne składowe interfejsu programowania aplikacji AIR 737
Publikowanie i udostępnianie aplikacji AIR 738
Przygotowanie aplikacji AIR do publikowania 738
Publikowanie aplikacji AIR 739
Dystrybucja aplikacji AIR 740
Podsumowanie 741

Rozdział 22. Aplikacje dla telefonów iPhone 743

Flash i telefony iPhone 744
Jak to działa? 744
Specyfika pracy z aplikacjami dla telefonów iPhone 744
Niezbędne przygotowania 745
Przystąpienie do programu iOS Developer Program 746
Poznanie identyfikatora urządzenia 746
Wniosek o wydanie certyfikatu programisty 747
Pobieranie certyfikatu programisty 748
Tworzenie profilu informacyjnego dla urządzenia 748
Generowanie wersji certyfikatu w formacie .p12 748
Tworzenie identyfikatora aplikacji 749
Publikowanie pliku IPA 749
Obrazek wyświetlany przy ładowaniu aplikacji 749
Przenoszenie pliku IPA do telefonu 750
Budowanie aplikacji iPhone 750
Wydajność aplikacji iPhone Flash 754
Podsumowanie 755

Dodatki 757
Dodatek A: Płyta CD-ROM 759
Dodatek B: Autorzy przykładów i artykułów w ramkach 763
Dodatek C: Cyfrowy dźwięk - podstawy 765
Dodatek D: Cyfrowe wideo - podstawy 773
Skorowidz 783


Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia