|
Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia |
|
Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia Autor: Todd Perkins Data wydania: 05/2011 Stron: 816 Zawiera CD-ROM Tytuł oryginału: Flash Professional CS5 Bible Tłumaczenie: Paweł Koronkiewicz ISBN: 978-83-[zasłonięte]-2989-3 Format: 172x245 Oprawa: twarda Numer z katalogu: 5792 Książka z wkładką Wydawnictwo Helion
Zawartość płyty: Płyta CD dołączona do książki zawiera pliki potrzebne do wykonywania omawianych w książce ćwiczeń oraz ich kod ActionScript.
Niech potęga programu Flash CS5 pracuje w Twoich projektach!
Jak wykorzystać możliwości Flasha? Jak zbudować swoją własną aplikację AIR? Jak zintegrować pliki Flasha ze stronami WWW?
Adobe Flash to potężna, wielozadaniowa aplikacja, pełniąca funkcje programu ilustracyjnego oraz edytora obrazów i dźwięków. Flash daje możliwość tworzenia bogatych w efekty animacji, atrakcyjnych serwisów WWW oraz rozwiniętych projektów multimedialnych. W swojej najnowszej odsłonie program oferuje swoim użytkownikom konfigurowalne panele z opcjami i parametrami. Wprowadzono też sporo poprawek w środowisku edycyjnym. Filmy Flasha mogą komunikować się bezpośrednio ze skryptami i programami na serwerze. Wiele poprawek i uaktualnień dotyczy m.in. obsługi dźwięku czy komponentu FLVPlayback.
Książka "Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Biblia" zawiera pełny i szczegółowy opis tego programu. Pomoże Ci nie tylko wtedy, gdy zaczynasz pracę z programem, ale także wtedy, kiedy stosujesz jego zaawansowane funkcje. Wewnątrz znajdziesz mnóstwo wskazówek i praktycznych przykładów, które możesz wykorzystać od razu. Dzięki temu podręcznikowi dowiesz się, jak zintegrować Flasha z innymi programami, aby tworzyć unikalne materiały w tym formacie. Poznasz język ActionScript w jego najnowszej wersji 3.0, dostępnej w odtwarzaczu Flash Player 9 i późniejszych. Znajdziesz tu wiedzę o każdej funkcji, której sprawna obsługa wymaga więcej niż czystej intuicji użytkownika, opisy wszystkich komponentów programu oraz sposoby animowania obiektów i używania gotowych szablonów kodu.
Tworzenie witryn we Flashu Interfejs programu Rysowanie, praca z tekstem i grafiką Animacja i edytor ruchu Multimedia Oś czasu, zdarzenia i interakcje Odtwarzacze i projektory Aplikacje dla telefonów iPhone Adobe AIR
Zostań niekwestionowanym mistrzem programu Flash CS5!
Spis treści:
O autorze 17 Wstęp 19 Część I: Wprowadzenie - Flash, multimedia i WWW 25 Rozdział 1. Budowa i miejsce Flasha 27
Przede wszystkim integracja 28 Topografia Flasha CS5 30 Typy plików Flasha 31 Wiele światów Flasha CS5 36 Przetwarzanie obrazów rastrowych bitmap 37 Program do grafiki wektorowej 37 Program do wektorowej pracy z animacjami 38 Mechanizm odtwarzania wideo 38 Odtwarzacz audio 38 Multimedialne środowisko edycyjne 39 Sekwenser animacyjny 39 Programowanie i obsługa baz danych 40 Środowisko programisty aplikacji typu desktop 40 Program do tworzenia aplikacji dla telefonów iPhone 41 Podsumowanie 41
Rozdział 2. Przegląd technologii sieci WWW 43
Miejsce Flasha w internetowej ewolucji 43 Wielkie nadzieje 43 Flash - tak czy nie? 47 Alternatywne metody pracy z multimediami 51 Technologie towarzyszące plikom Flasha 54 HTML wiecznie żywy 54 Skrypty JavaScript strony klienta 55 Świat usług Web Services 55 Technologie serwerowe firmy Adobe 56 Projekt i jego potencjał 56 Prezentacje liniowe 56 Prezentacje interakcyjne 57 Prezentacje sterowane danymi 57 Aplikacje sterowane danymi lub aplikacje RIA 57 Podsumowanie 58
Rozdział 3. Planowanie projektów 59
Podstawy organizacji pracy 59 Faza I - Pomysł i podstawowe założenia projektu 60 Faza II - Produkcja, testowanie i publikacja prezentacji 72 Panel Project Projekt Flasha CS5 74 Tworzenie struktury projektu 1 75 Tworzenie projektu we Flashu CS5 2 76 Zmienianie konfiguracji projektu i panelu 3 79 Otwieranie i edycja plików w projekcie 4 82 Publikowanie gotowego projektu 5 83 Podsumowanie 83
Część II: Środowisko Flasha 85 Rozdział 4. Interfejs programu 87
Zaczynamy 87 Pierwsze kroki 88 Strona startowa 88 Opcje menu pomocy 90 Interfejs Flasha w systemach Mac OS i Windows 91 Co można zrobić w panelu Properties Właściwości 94 Zarządzanie oknami i panelami 95 Menu podręczne kontekstowe 95 Panele swobodne i dokowane 95 Uaktywnianie paneli lub okien 97 Tworzenie własnych układów paneli 97 Skróty klawiaturowe 98 Przybornik panel Tools - Narzędzia 100 Zarządzanie przybornikiem 100 Poznawanie przybornika 101 Korzystanie z opcji narzędzi 101 Dostosowywanie przybornika 101 Okno dokumentu 105 Zarządzanie oknem dokumentu 106 Poznawanie okna dokumentu 108 Korzystanie ze scen 109 Korzystanie z menu opcji okna dokumentu 111 Praca z szablonami 114 Okno osi czasu 114 Sterowanie oknem osi czasu 115 Korzystanie z paska narzędziowego Controller 115 Poznawanie osi czasu 117 Edycja klatek i warstw 121 Opcje widoku klatek 130 Drukowanie 133 Podsumowanie 134
Rozdział 5. Rysowanie we Flashu 135
Kształty geometryczne 137 Oval Owal 137 Oval Primitive Owal pierwotny 138 Rectangle Prostokąt i Rectangle Primitive Prostokąt pierwotny 139 Parametry Join Połączenie i Miter Ostre 140 PolyStar Narzędzie Gwiazda-Wielokąt 140 Narzędzie Line Linia 143 Narzędzia rysowania 144 Narzędzie Pencil Ołówek 144 Narzędzie Brush Pędzel 145 Narzędzie Eraser Gumka 149 Tworzenie precyzyjnych linii i krzywych Béziera za pomocą narzędzia Pen 151 Wypełnienia i zarysy 155 Wybieranie kolorów 155 Wybór stylu linii 157 Kontrola skalowania linii 160 Optymalizacja rysunków 162 Praca z narzędziami zaznaczania 163 Narzędzie Selection Zaznaczenie 163 Narzędzie Lasso 169 Narzędzie Subselection Zaznaczenie cząstkowe 171 Praca nad kompozycją i wyrównywanie elementów 173 Upraszczanie ustawień przyciągania 173 Panele projektowania 178 Menu Edit Edycja 184 Spray Brush Rozpylacz i Deco Zamalowywanie - wzory z symboli 186 Rozpylacz - losowe wzory z symboli 186 Deco Zamalowywanie - wzory i układy 189 Podsumowanie 195
Rozdział 6. Symbole, instancje i biblioteka 197
Biblioteka i jej zawartość 198 Praca z bibliotekami wspólnymi i zewnętrznymi 198 Praca z wieloma bibliotekami 200 Praca z panelem biblioteki 202 Porządkowanie paneli biblioteki 206 Definiowanie typu zawartości 207 "Surowe" dane 207 Obiekty rysowania i kształty podstawowe 208 Grupy 208 Symbole 209 Importowane elementy 211 Edycja symboli 213 Tryb edycji symbolu 213 Edycja symbolu w nowym oknie Edit In New Window 213 Edycja symbolu w miejscu Edit In Place 214 Edycja symbolu z poziomu biblioteki 214 Powrót do filmu po zakończeniu edycji symbolu 214 Modyfikowanie właściwości symbolu na stole montażowym 215 Modyfikowanie koloru i przezroczystości 216 Zmiana typu symbolu 218 Zamiana symbolu Swap Symbol 218 Tworzenie zagnieżdżonych struktur symboli 219 Konwersja prostego kształtu na symbol graficzny 219 Symbole Graphic Grafika w przycisku 220 Animacja symboli graficznych w klipie filmowym 222 Dodanie klipu filmowego do symbolu przycisku 224 Modyfikowanie instancji klipu 225 Skalowanie dziewięcioplasterkowe dla tła klipu filmowego 226 Narzędzie Movie Explorer Eksplorator filmu 230 Filtrowanie widoku 230 Lista obiektów 231 Menu opcji okna Movie Explorer Eksplorator filmu 232 Menu podręczne 233 Biblioteki współużytkowane w czasie edycji 234 Podsumowanie 238
Rozdział 7. Kolor 239
Podstawowe zagadnienia dotyczące koloru 240 Paleta kolorów bezpiecznych dla sieci 241 Kod szesnastkowy 241 Efektywne posługiwanie się kolorem 242 Praca z panelem Swatches Próbki 246 Opcje panelu Swatches Próbki 248 Importowanie własnych palet 250 Panel Color Kolor 254 Zmiana stopnia krycia wypełnienia lub obrysu 256 Praca z wypełnieniami gradientowymi 257 Edycja kolorów w wypełnieniach gradientowych 258 Wypełnienia gradientowe a przezroczystość 260 Zaznaczanie wypełnień rastrowych 263 Korzystanie z narzędzi Eyedropper Kroplomierz, Paint Bucket Wiadro z farbą oraz Ink Bottle Kałamarz 264 Podsumowanie 265
Rozdział 8. Praca z tekstem 267
Typografia 268 Rodzaje pól tekstowych we Flashu 268 Edytowalne pola tekstowe 272 Panel Properties Właściwości w trakcie pracy z narzędziem Text Tekst 273 Praca z narzędziem Text Tekst 273 Ustawianie atrybutów tekstu w panelu właściwości 276 Przepływ tekstu przez wiele pól 285 Eksport czcionek i ich wyświetlanie 287 Wygładzanie czcionek - antyaliasing 287 Czcionki urządzenia 289 Opcja Use Device Fonts Użyj czcionek urządzenia 289 Problemy z wyświetlaniem czcionek 290 Zastępowanie czcionek 291 Symbole czcionek i współużytkowane biblioteki czcionek 293 Tworzenie symbolu czcionki 294 Aktualizacja symboli czcionek w środowisku edycyjnym 297 Stosowanie symboli czcionek w bibliotekach współużytkowanych w czasie wykonywania 297 Modyfikacja tekstu 301 Ręczna edycja tekstu 301 Stosowanie filtrów 304 Podsumowanie 305
Rozdział 9. Praca z grafiką 307
Próbkowanie i zmienianie kolorów wypełnień i linii 308 Narzędzie Eyedropper Kroplomierz 308 Narzędzie Ink Bottle Kałamarz 309 Narzędzie Paint Bucket Wiadro z farbą 311 Działanie opcji zamykania odstępów 312 Zastosowanie opcji Lock Fill Zablokuj wypełnienie 313 Przekształcanie wypełnień gradientowych i bitmapowych 314 Modyfikacja środka wypełnienia narzędziem Gradient Transform Przekształcanie gradientu 315 Obrót wypełnienia narzędziem Gradient Transform Przekształcanie gradientu 316 Zmiana skali narzędziem Gradient Transform Przekształcanie gradientu 317 Ustawianie stylów przepełnienia 318 Pochylanie wypełnień rastrowych 318 Wykorzystanie narzędzia Gradient Transform Przekształcanie gradientu do uzyskania efektów oświetlenia 319 Polecenia menu Modify/Shape Modyfikuj/Kształt 320 Polecenie Convert Lines to Fills Przekonwertuj linie na wypełnienia 320 Tworzenie skalowanej grafiki 320 Rozszerzenie wypełnienia - polecenie Expand Fill Rozwiń wypełnienie 321 Wygładzanie krawędzi wypełnienia - polecenie Soften Fill Edges Zmiękcz wypełnienie krawędzi 322 Polecenie Free Transform Przekształcanie swobodne i jego opcje 324 Panel Transform Przekształć 325 Menu Modify/Transform Modyfikuj/Przekształć 325 Narzędzie Free Transform Przekształcanie swobodne 326 Przekształcanie kształtów, symboli, tekstu oraz grup 327 Symbole w przestrzeni trójwymiarowej 329 Kąt widzenia kamery - perspektywa 330 Narzędzie Obrót 3D - przekształcenia symboli 332 Narzędzie Translacja 3D - przesuwanie symboli 335 Modyfikacja typów elementów 335 Stos elementów 336 Grupowanie 336 Polecenie Break Apart Rozdziel 337 Modyfikator Magic Wand Magiczna różdżka 341 Wektoryzacja map bitowych 342 Praca z obiektami rysunkowymi i poleceniami łączenia obiektów 344 Praca z kształtami złożonymi 346 Edycja za pomocą polecenia Find and Replace Znajdź i zamień 348 Panel History Historia 349 Powtórzenie kroków 350 Kopiowanie kroków 351 Czyszczenie historii 351 Widok historii 351 Zapis jako polecenie 352 Podsumowanie 352
Część III: Animacja i efekty specjalne 355 Rozdział 10. Animacja i edytor ruchu 357
Podstawowe metody animacji we Flashu 358 Animacja poklatkowa 358 Dodawanie klatek kluczowych 361 Tworzenie animacji poklatkowej 362 Modyfikowanie sekwencji wieloklatkowych 362 Przenikanie klatek 363 Jednoczesna edycja wielu klatek 365 Animacja automatyczna 366 Automatyczna animacja kształtu 368 Wskaźniki zmiany kształtu 372 Automatyczna animacja ruchu 375 Modyfikowanie właściwości automatycznej animacji ruchu 378 Zakresy i warstwy animacji ruchu 380 Edycja ścieżek ruchu 383 Sterowanie animacją na ścieżce ruchu 385 Ustawienia predefiniowane ruchu 386 Edytor ruchu - dopracowywanie ustawień dynamiki i właściwości animacji 388 Widoki właściwości w edytorze ruchu 391 Edycja krzywych animacji i klatek kluczowych właściwości 391 Krzywe dynamiki napięcia 392 Animowanie właściwości 3D 394 Łączenie sekwencji animacji 398 Przenoszenie animacji na osie czasu symboli 399 Porządkowanie symboli na głównej osi czasu 403 Modyfikowanie i ponowne użycie animowanych symboli 405 Szkielety IK - narzędzia Bone Kość i Bind Powiązanie 407 Dodawanie efektu sprężystości 412 Animacja kształtów 414 Buforowanie bitmap w czasie odtwarzania 418 Mapy bitowe 418 Niech Flash pracuje dla Ciebie 419 Podsumowanie 419
Rozdział 11. Filtry, tryby mieszania, linie pomocnicze i maski 421
Filtry Flasha 421 Dodawanie i modyfikowanie filtrów 422 Tworzenie trójwymiarowego cienia 426 Łączenie filtrów i zapisywanie własnych ustawień 427 Poddawanie filtrów animacji ruchu 429 Sterowanie interpolacją ustawień filtrów w edytorze ruchu 430 Kolor - właściwości a filtry 432 Filtr Adjust Color Ustaw kolor 433 Właściwości koloru 435 Zaawansowany efekt koloru 436 Wykorzystanie trybów mieszania 438 Działanie trybów mieszania 438 Zastosowanie prostych trybów mieszania 441 Złożone tryby mieszania - Alpha Alfa i Erase Gumka 442 Tworzenie animowanego efektu przezroczystości 443 Warstwy specjalne - linie pomocnicze i maski 445 Warstwy linii pomocniczych 446 Maski 449 Maskowanie kształtem 449 Maskowanie grupą obiektów 452 Maskowanie symbolem 453 Maskowanie i tekst 453 Polecenie Distribute to Layers Rozmieść na warstwach 457 Podsumowanie 459
Część IV: Włączanie do filmu plików multimedialnych 461 Rozdział 12. Dźwięk 463
Formaty importowanych i eksportowanych plików dźwiękowych 464 Importowane formaty 464 Eksportowane formaty 466 Import dźwięków 468 Przypisywanie dźwięku do przycisku 470 Umieszczanie dźwięków na osi czasu 472 Porządkowanie dźwięków na osi czasu 473 Wyświetlanie warstw dźwiękowych 474 Porządkowanie warstw dźwiękowych za pomocą folderu z warstwami 474 Synchronizacja dźwięku z animacją 475 Event Zdarzenie 475 Start Uruchom 475 Stop Zatrzymaj 476 Stream Strumień 476 Przerywanie odtwarzania dźwięków 477 Zatrzymywanie dźwięku typu Event Zdarzenie 477 Przerywanie odtwarzania pojedynczego dźwięku typu Stream Strumień 480 Przerywanie odtwarzania wszystkich dźwięków 480 Edycja dźwięków we Flashu 481 Narzędzia edycji dźwięku we Flashu 482 Efekty na liście Effect Efekt w panelu Properties Właściwości 483 Ogólne informacje na temat optymalizacji dźwięku 485 Parametry publikacji dźwięku 486 Parametry kompresji 487 Obsługa dźwięku i formatu MP3 przez odtwarzacze Flash Player 490 Parametry kompresji dźwięków w bibliotece 491 Ustawienia audio w bibliotece 491 Łączenie metod optymalizacji dźwięku 493 Dodatkowe uwagi na temat dźwięku 494 Tryb VBR formatu MP3 494 Optymalizacja dźwięku pod kątem zajętości miejsca 495 Ekstrakcja dźwięku z dokumentu Flasha 497 Podsumowanie 499
Rozdział 13. Importowanie grafiki 501
Grafika wektorowa a grafika rastrowa 502 Formaty importowanych plików 504 Przygotowywanie map bitowych 507 Zachowanie jakości map bitowych 509 Importowanie i kopiowanie obrazów rastrowych 511 Importowanie sekwencji 512 Pliki bitmapowe z warstwami 512 Kopiowanie i wstawianie map bitowych do Flasha 518 Przezroczystość, efekty koloru i filtry a importowane bitmapy 518 Właściwości map bitowych we Flashu 519 Kilka słów przestrogi 522 Zgodność z przeglądarkami 522 Przyciski bitmap w panelu właściwości 523 Przycisk Swap Zamień 523 Przycisk Edit Edycja 524 Wykorzystanie kompresji obrazu 524 24- lub 32-bitowe pliki z kompresją bezstratną 524 8-bitowe pliki z kompresją bezstratną 525 Materiały z kompresją stratną 526 Konwersja grafiki rastrowej na wektorową 527 Korzystanie z zewnętrznej grafiki wektorowej 529 Import grafiki wektorowej 530 Kopiowanie i wklejanie grafiki wektorowej do Flasha 532 Import plików w formacie Adobe Illustrator 533 Optymalizacja grafiki wektorowej 535 Wektoryzacja złożonej grafiki wektorowej 536 Konwersja tekstu na krzywe 537 Optymalizacja krzywych 538 Buforowanie bitmapowe w czasie wykonywania 538 Format przyszłości - XFL 540 Podsumowanie 540
Rozdział 14. Wyświetlanie obrazu wideo 543
Integracja wideo - dostępne technologie 544 Wczytywanie pliku Flash Video w czasie odtwarzania filmu 544 Streaming pliku wideo w czasie rzeczywistym 544 Osadzanie wideo w filmie Flasha 545 Import wideo 545 Opcje kompresji kodeków 545 Kompresowanie wideo w programie Adobe Media Encoder CS5 547 Kreator importu wideo 555 Dołączanie wideo do filmów Flasha 558 Parametry składnika 563 Składniki interfejsu obiektu FLVPlayback 565 Dodawanie punktów sygnalizacji 568 Wykorzystanie kanału przezroczystości materiału wideo 576 Materiał nagrany na żywo 577 Podsumowanie 580
Część V: Interakcyjność w filmach Flasha 581 Rozdział 15. Skrypty na osi czasu i obsługa zdarzeń 583
Operacje i funkcje obsługi zdarzeń 583 Czym jest ActionScript? 584 Panel Actions Operacje 585 Krótkie wprowadzenie do składni kodu 589 Pięć pierwszych operacji ActionScriptu 590 gotoAndPlay i gotoAndStop 591 nextFrame i prevFrame 592 nextScene i prevScene 593 play i stop 593 navigateToURL 594 Uruchamianie operacji za pomocą funkcji obsługi zdarzeń 596 Panel Code Snippets Wycinki kodu 597 Wiązanie operacji z detektorem zdarzenia - programowanie przycisku 597 Funkcje obsługi zdarzeń we Flashu 599 Tworzenie niewidzialnych przycisków i operacja navigateToURL 601 Podsumowanie 607
Rozdział 16. Budowanie osi czasu i interakcji 609
Klipy filmowe - elementy z niezależnymi osiami czasu 609 Współdziałanie klipów w filmie Flasha 610 Jeden film, wiele osi czasu 611 Ścieżki adresowe 613 Ścieżki bezwzględne 614 Ścieżki względne 616 Odwołania do obiektów Movie Clip 617 Podsumowanie 621
Rozdział 17. Pierwszy własny projekt we Flashu 623
Główna oś czasu i układ witryny 623 Tworzymy plan 625 Struktura folderów lokalnych 625 Określanie właściwości filmu Flasha 625 Przypisywanie obszarów prezentacji do klatek kluczowych 626 Tworzymy zawartość poszczególnych sekcji 628 Elementy nawigacyjne na głównej osi czasu 633 Tworzymy przyciski menu 633 Tworzymy przyciski do przeglądania zawartości sekcji 638 Przewijanie tekstu: składnik TextArea 641 Niestandardowy składnik BlurFader 644 Ułatwienia dostępu 646 Podsumowanie 650
Część VI: Dystrybucja filmów Flasha 651 Rozdział 18. Publikowanie filmów Flasha 653
Testowanie filmów 653 Polecenia Test Scene Testuj scenę oraz Test Movie Testuj film 654 Narzędzie Bandwidth Profiler Program profilujący przepustowość 656 Raport na temat zawartości filmu size report 661 Publikowanie filmów 662 Ustawienia publikowania Publish Settings 662 Określanie formatu eksportowanego pliku panel Formats Formaty 663 Ustawienia formatu Flasha zakładka Flash 664 Ustawienia formatu HTML zakładka HTML 669 Ustawienia formatu GIF 677 Ustawienia formatu JPEG 681 Ustawienia formatu PNG 682 Tworzenie projektorów dla systemów Windows i Mac OS 684 Podgląd i publikowanie filmu 685 Wykorzystanie poleceń z podmenu Publish Preview Podgląd publikowania 685 Wykorzystanie polecenia Publish Publikuj 685 Profile publikowania 685 Podsumowanie 686
Rozdział 19. Integracja filmów Flasha ze stronami WWW 689
Pisanie dokumentów HTML dla filmów Flasha 689 Znacznik 690 Znacznik 696 Wykrywanie odtwarzacza filmów Flasha 699 Plugin kontra ActiveX: wyświetlanie bez sprawdzania 699 Wykrywanie odtwarzacza Flash Player 701 Wykrywanie odtwarzacza Flash Player przy użyciu biblioteki SWFObject 705 Wykorzystanie języków JavaScript i DHTML w filmach Flasha 709 Słowo przestrogi dla twórców stron internetowych 709 Jak Flash współpracuje z językiem JavaScript? 710 Zmiana atrybutów HTML 710 Metoda percentLoaded 713 Podsumowanie 716
Rozdział 20. Odtwarzacze i projektory 717
Niezależny odtwarzacz i projektor 717 Generowanie projektora 718 Rozpowszechnianie i licencje 720 Dystrybucja na płytach CD-ROM i DVD-ROM 720 Ograniczenia niezależnych odtwarzaczy i projektorów 720 Wykorzystanie pluginu Flasha w przeglądarkach internetowych 721 Obsługiwane systemy operacyjne 721 Obsługiwane przeglądarki internetowe 722 Dystrybucja pluginu i filmów Flasha w internecie 722 Instalacja pluginu 722 Korzystanie z ustawień odtwarzaczy Flash Player 6 i nowszych 723 Zakładka Privacy 723 Zakładka Local Storage 724 Zakładka Microphone 725 Zakładka Camera 725 Programy narzędziowe 726 Podsumowanie 727
Rozdział 21. Aplikacje Adobe AIR 729
Platforma Adobe AIR 729 Różne poziomy bezpieczeństwa odtwarzacza Flash Player i platformy AIR 730 Budowa prostej aplikacji AIR 730 Inne składowe interfejsu programowania aplikacji AIR 737 Publikowanie i udostępnianie aplikacji AIR 738 Przygotowanie aplikacji AIR do publikowania 738 Publikowanie aplikacji AIR 739 Dystrybucja aplikacji AIR 740 Podsumowanie 741
Rozdział 22. Aplikacje dla telefonów iPhone 743
Flash i telefony iPhone 744 Jak to działa? 744 Specyfika pracy z aplikacjami dla telefonów iPhone 744 Niezbędne przygotowania 745 Przystąpienie do programu iOS Developer Program 746 Poznanie identyfikatora urządzenia 746 Wniosek o wydanie certyfikatu programisty 747 Pobieranie certyfikatu programisty 748 Tworzenie profilu informacyjnego dla urządzenia 748 Generowanie wersji certyfikatu w formacie .p12 748 Tworzenie identyfikatora aplikacji 749 Publikowanie pliku IPA 749 Obrazek wyświetlany przy ładowaniu aplikacji 749 Przenoszenie pliku IPA do telefonu 750 Budowanie aplikacji iPhone 750 Wydajność aplikacji iPhone Flash 754 Podsumowanie 755
Dodatki 757 Dodatek A: Płyta CD-ROM 759 Dodatek B: Autorzy przykładów i artykułów w ramkach 763 Dodatek C: Cyfrowy dźwięk - podstawy 765 Dodatek D: Cyfrowe wideo - podstawy 773 Skorowidz 783 |
|
|
|