Opis książki: Najlepsze źródło informacji o Adobe Flash CS5!
- Jak tworzyć zapierające dech w piersiach witryny WWW?
- Jakie możliwości kryje ActionScript?
- Jak wykorzystać kinematykę odwrotną i narzędzie "szkielet"?
Wersja CS5 to kolejna odsłona genialnego narzędzia pozwalającego tworzyć animacje, aplikacje i strony internetowe o niespotykanej interaktywności oraz atrakcyjności zarówno wizualnej, jak i dźwiękowej. Autorzy Adobe Flash, bo o nim mowa, wprowadzili tu wiele nowatorskich rozwiązań i ulepszeń. Wśród nich warto wymienić między innymi: rozbudowany i łatwiejszy w korzystaniu edytor ActionScript, lepszą integrację z pakietem Creative Suite oraz Flash Builder, narzędzie "szkielet", pozwalające na tworzenie realistycznych efektów kinematyki odwrotnej. Jak rozpocząć przygodę z Flashem, wykorzystać jego możliwości oraz w praktyce zastosować nowości z wersji CS5? Odpowiedź na te i dziesiątki innych pytań znajdziesz w tym podręczniku!
"Adobe Flash CS5/CS5 PL Professional. Oficjalny podręcznik" to kolejna książka w bestsellerowej serii podręczników z ćwiczeniami na temat oprogramowania firmy Adobe. Starannie wybrany zespół specjalistów z grupy Adobe Creative Team zapozna Cię z nowościami wersji CS5 oraz wszystkimi elementami niezbędnymi do swobodnej pracy z wykorzystaniem technologii Flash. Każda kolejna strona, każda lekcja to ogromna dawka wiedzy, podana w przystępny sposób. W trakcie lektury dowiesz się, jak tworzyć symbole, dodawać animację oraz wykorzystywać przekształcenia i kinematykę odwrotną. Ponadto będziesz mieć okazję opanować język ActionScript. Właśnie dzięki niemu Twoje strony mogą zyskać na atrakcyjności, interaktywności, a Ty sam możesz zrealizować wszystko, co tylko sobie zamarzysz. Wśród poruszanych tematów znajdziesz również te poświęcone pracy z materiałem audio i wideo, publikacji efektów pracy w sieci, osadzaniu czcionek oraz tworzeniu i edytowaniu symboli. Książka stanowi idealny podręcznik dla osób chcących rozpocząć przygodę z Adobe Flash. Natomiast osoby zaznajomione z technologią Flash oraz narzędziem Adobe Flash zainteresuje metodologia pracy specjalistów z firmy Adobe.
- Podstawowe wiadomości o Flashu
- Pierwsze kroki w nowym środowisku pracy
- Praca z osią czasu, klatkami kluczowymi
- Elementy graficzne w Adobe Flash
- Tworzenie i edytowanie symboli
- Wykorzystanie filtrów do tworzenia zaawansowanych efektów specjalnych
- Przygotowanie animacji
- Zastosowanie ścieżek ruchu
- Symulacja fizyki za pomocą kinematyki odwrotnej
- Wykorzystanie przekształceń
- Używanie punktów sterowania
- Język ActionScript 3.0
- Praca z dźwiękiem i obrazem wideo
- Zastosowanie komponentów
- Publikacja dokumentów Flash
Wszystko, co musisz wiedzieć o Adobe Flash CS5, by tworzyć niesamowite strony!Oficjalna wiedza na temat Adobe Flash CS5!
Wstęp (9)
- Seria Oficjalny podręcznik (9)
- Co nowego? (9)
- Wymagania wstępne (10)
- Instalowanie programu Flash (10)
- Kopiowanie plików lekcji (11)
- Jak korzystać z lekcji? (12)
- Dodatkowe zasoby (12)
- Certyfikaty firmy Adobe (14)
1. Wprowadzenie (16)
- Tematyka lekcji (16)
- Uruchamianie Flasha i otwieranie pliku (18)
- Przestrzeń robocza (19)
- Praca z panelem Library (Biblioteka) (22)
- Oś czasu (24)
- Układanie warstw na osi czasu (31)
- Korzystanie z panelu Properties (Właściwości) (34)
- Korzystanie z panelu Tools (Narzędzia) (37)
- Wycofywanie działań we Flashu (41)
- Podgląd projektu (42)
- Publikowanie projektu (43)
- Zapisywanie pliku (45)
- Wyszukiwanie zasobów na temat Flasha (47)
- Sprawdzanie dostępności aktualizacji (48)
2. Praca z grafiką (50)
- Tematyka lekcji (50)
- Zaczynamy (52)
- Obrysy i wypełnienia (52)
- Rysowanie kształtów (53)
- Tworzenie zaznaczeń (54)
- Edytowanie kształtów (55)
- Tworzenie wypełnień gradientowych i bitmapowych (59)
- Rysowanie wzorków i dekoracji (63)
- Rysowanie krzywych (71)
- Tworzenie elementów przezroczystych (74)
- Tworzenie i edytowanie tekstu (76)
3. Tworzenie i edytowanie symboli (78)
- Tematyka lekcji (78)
- Zaczynamy (80)
- Importowanie plików programu Illustrator (81)
- Symbole (82)
- Tworzenie symboli (85)
- Importowanie plików Photoshopa (86)
- Edytowanie symboli i zarządzanie nimi (88)
- Modyfikowanie rozmiaru i położenia instancji (95)
- Modyfikowanie opcji Color Effect (Efekt koloru) dla instancji (98)
- Efekty mieszania (101)
- Tworzenie efektów specjalnych za pomocą filtrów (101)
- Przemieszczanie obiektów w przestrzeni 3D (103)
4. Dodawanie animacji (110)
- Tematyka lekcji (110)
- Zaczynamy (112)
- Zasady tworzenia animacji (113)
- Przygotowanie pliku projektu (114)
- Animowanie zmian położenia (114)
- Zmiana tempa i czasu (117)
- Animowanie przezroczystości (120)
- Animowanie filtrów (122)
- Animowanie przekształceń (127)
- Modyfikowanie ścieżki ruchu (130)
- Zamienianie obiektów animowanych za pomocą animacji klatek pośrednich (135)
- Tworzenie animacji zagnieżdżonych (137)
- Panel Motion Editor (Edytor ruchu) (140)
- Krzywe zmian dynamiki (146)
- Animowanie ruchu w przestrzeni 3D (152)
- Oglądanie animacji (155)
5. Kinematyka odwrotna i przekształcenia (158)
- Tematyka lekcji (158)
- Zaczynamy (160)
- Ruch przegubów za pomocą kinematyki odwrotnej (161)
- Ograniczanie zakresu ruchu złączeń (169)
- Kinematyka odwrotna kształtów (176)
- Opcje szkieletów (184)
- Przekształcenia za pomocą animacji klatek pośrednich kształtu (188)
- Punkty zmiany kształtu (191)
- Symulowanie fizyki za pomocą kinematyki odwrotnej (193)
6. Tworzenie interaktywnego systemu nawigacji (202)
- Tematyka lekcji (202)
- Zaczynamy (204)
- Filmy interaktywne (204)
- Tworzenie przycisków (205)
- ActionScript 3.0 (216)
- Przygotowywanie osi czasu (220)
- Dodawanie operacji stop() (221)
- Tworzenie procedur obsługi zdarzeń dla przycisków (222)
- Tworzenie docelowych klatek kluczowych (225)
- Tworzenie przycisku home (230)
- Odtwarzanie animacji w klatce docelowej (234)
- Przyciski animowane (238)
7. Tekst (242)
- Tematyka lekcji (242)
- Zaczynamy (244)
- Tekst TLF (245)
- Dodawanie prostego tekstu (248)
- Dodawanie wielu kolumn (254)
- Zawijanie tekstu (258)
- Tworzenie łączy w tekście (267)
- Tworzenie tekstu wejściowego (269)
- Wczytywanie tekstu zewnętrznego (276)
8. Praca z dźwiękiem i wideo (286)
- Tematyka lekcji (286)
- Zaczynamy (288)
- Struktura pliku projektu (289)
- Wykorzystanie dźwięków (290)
- Charakterystyka formatu Flash Video (303)
- Korzystanie z programu Adobe Media Encoder (303)
- Opcje kodowania (307)
- Odtwarzanie wideo zewnętrznego (313)
- Praca z materiałem wideo zawierającym kanały alfa (318)
- Używanie punktów sygnalizacji (322)
- Osadzanie Flash Video (330)
9. Ładowanie i kontrolowanie zawartości zewnętrznej (338)
- Tematyka lekcji (338)
- Zaczynamy (340)
- Ładowanie zawartości zewnętrznej (342)
- Usuwanie zawartości zewnętrznej (347)
- Sterowanie klipami filmowymi (348)
- Tworzenie masek (349)
10. Publikowanie dokumentów Flasha (356)
- Tematyka lekcji (356)
- Zaczynamy (358)
- Testowanie dokumentu Flasha (358)
- Bandwidth Profiler (Program profilujący przepustowość) (360)
- Dodawanie metadanych (361)
- Publikowanie filmu dla sieci WWW (364)
- Inne opcje publikowania (370)
Skorowidz (376)
|