Opis książki: Twórz grafiki skrojone idealnie na potrzeby WWW!
- Jak rozpocząć przygodę z Adobe Fireworks CS5?
- Jak przeprowadzić optymalizację grafiki dla potrzeb WWW?
- Czym różni się grafika wektorowa od rastrowej?
Adobe Fireworks to unikalny program graficzny, stworzony z myślą o projektantach grafik przeznaczonych na potrzeby stron internetowych. Dzięki niemu zaprojektowanie graficznego interfejsu użytkownika, prototypu strony lub dowolnego jej elementu będzie świetną zabawą! W trakcie tego procesu Twoja kreatywność będzie ograniczona jedynie wyobraźnią, a nie możliwościami narzędzia. Książka poświęcona jest najnowszej wersji CS5, która wprowadziła liczne nowości i ulepszenia, a wśród nich szablony, zwiększoną wydajność, współpracę z programem Flash oraz skrypty użytkownika. Sprawdź, co nowego przygotował dla Ciebie zespół Adobe!
Niniejsza książka kontynuuje najlepsze tradycje podręczników z serii "Oficjalny podręcznik". Fakt, że została ona napisana przez najlepszych specjalistów z firmy Adobe, gwarantuje najwyższą jakość zawartej w niej wiedzy. W trakcie lektury poznasz wszystkie aspekty pracy z programem Adobe Fireworks CS5. Dowiesz się, jak przygotować przestrzeń roboczą, wykorzystać mechanizm warstw oraz pracować z obrazami rastrowymi i wektorowymi. Ponadto nauczysz się wykorzystywać filtry, skalować elementy obrazu oraz korzystać z masek. Dodatkowo zobaczysz, jak optymalizować grafikę pod kątem strony WWW, tworzyć prototypy i publikować wyniki pracy w sieci. To tylko część tematów, które będziesz miał w jednym palcu po przeczytaniu tej książki! - Przestrzeń robocza
- Format Fireworks PNG
- Strony, warstwy i stany
- Praca z obrazami rastrowymi oraz wektorowymi
- Zastosowanie filtrów
- Zaznaczanie elementów
- Skalowanie obiektów wektorowych
- Wykorzystanie masek
- Dodawanie tekstu do grafiki oraz jego formatowanie
- Optymalizacja na potrzeby WWW
- Eksportowanie złożonych obiektów oraz stanów
- Wykorzystanie symboli
- Tworzenie prototypów
- Organizacja pracy
- Współpraca z innymi narzędziami
Sprawdź, jak szybko i łatwo można przygotować prototyp witryny WWW!
Zaczynamy (9)
- Zawartość książki (9)
- Niezbędna wiedza (10)
- Instalowanie programu Adobe Fireworks (10)
- Uruchamianie programu Adobe Fireworks (10)
- Kopiowanie plików z płyty CD dołączonej do książki (11)
- Inne źródła informacji (11)
- Certyfikaty Adobe (13)
1. Zapoznanie z przestrzenią roboczą (16)
- Tematyka lekcji (16)
- Wstęp do programu Adobe Fireworks (18)
- Korzystanie z paneli Tools (Narzędzia) (24)
- Panel Properties (Właściwości) (26)
- Konfiguracja paneli i grup paneli (28)
- Praca z kilkoma dokumentami (32)
- Anulowanie wykonanych czynności (35)
2. Panele Pages (Strony), States (Stany) i Layers (Warstwy) - podstawowe narzędzia pracy (38)
- Tematyka lekcji (38)
- Strony, warstwy i stany (40)
- Zaczynamy (42)
- Importowanie stron (43)
- Praca z warstwami (45)
- Stany (51)
3. Obrazy rastrowe (56)
- Tematyka lekcji (56)
- Rozdzielczość i rozmiar pliku (58)
- Kadrowanie obrazu (59)
- Zarządzanie obrazami znajdującymi się na obszarze roboczym (61)
- Importowanie obrazów (62)
- Skalowanie obrazów bez zniekształceń (64)
- Dostosowywanie poziomów tonalnych (66)
- Panel Align (Wyrównaj) (67)
- Grupowanie obiektów (69)
- Dostosowanie jasności za pomocą narzędzi Dodge (Rozjaśnianie) i Burn (Ściemnianie) (70)
- Stosowanie filtru aktywnego Unsharp Mask (Maska wyostrzająca) (72)
- Poprawki wykonane za pomocą narzędzia Rubber Stamp (Stempel) (74)
4. Zaznaczanie (80)
- Tematyka lekcji (80)
- Zaznaczanie fragmentów bitmapy (82)
- Zaczynamy (84)
- Zaznaczanie i modyfikacja za pomocą narzędzia Magic Wand (Różdżka) (84)
- Zaznaczanie za pomocą narzędzi Lasso (90)
- Konwersja zaznaczenia na ścieżki (92)
5. Grafika wektorowa (96)
- Tematyka lekcji (96)
- Kilka słów na temat wektorów (98)
- Podstawowe techniki rysowania wektorowego (98)
- Zmiana wyglądu podstawowych kształtów wektorowych (102)
- Skalowanie obiektów wektorowych (105)
- Wstawianie tekstu w projekcie (106)
- Korzystanie z autokształtów (107)
- Ścieżki i narzędzie Pen (Pióro) (109)
- Edycja ścieżek (110)
- Tworzenie niestandardowych kształtów (112)
- Rysowanie kształtu (113)
- Dostosowywanie wypełnień i obrysów (114)
6. Maski (126)
- Tematyka lekcji (126)
- Kilka słów o maskach (128)
- Projektowanie baneru reklamowego (131)
- Tworzenie i edycja masek (141)
- Czynności końcowe (150)
7. Praca z tekstem (160)
- Tematyka lekcji (160)
- Zaczynamy (162)
- Podstawy pracy z tekstem (162)
- Tworzenie bloków tekstu o automatycznej regulacji rozmiaru (163)
- Wygładzanie (169)
- Specjalne efekty tekstowe (170)
8. Optymalizacja na potrzeby WWW (178)
- Tematyka lekcji (178)
- Podstawy optymalizacji (180)
- Optymalizacja pliku zawierającego jeden obraz (184)
- Narzędzia WWW (191)
- Tworzenie i optymalizacja plasterków (192)
- Nadawanie właściwości interaktywnych (207)
- Eksportowanie złożonych projektów (210)
9. Symbole (228)
- Tematyka lekcji (228)
- Kilka słów o symbolach (230)
- Symbole graficzne (230)
- Symbole przycisków (239)
- Symbole animacji (247)
10. Podstawy tworzenia prototypów (258)
- Tematyka lekcji (258)
- Organizacja pracy (260)
11. Zaawansowane metody tworzenia prototypów (274)
- Tematyka lekcji (274)
- Zapoznanie się z prototypem (276)
- Efekty najazdu obrazów (287)
- Emulowanie tabeli danych Spry (300)
- Praca z zachowaniami (309)
- Czynności końcowe (315)
12. Ułatwienia organizacji pracy (322)
- Tematyka lekcji (322)
- Korzystanie z szablonów dokumentów (324)
- Praca z programem Adobe Bridge (331)
- Wsadowe przetwarzanie obrazów (334)
- Importowanie i zmiana rozmiaru obrazów (340)
- Ciekawe skróty (343)
- Planowanie na przyszłość: przygotowanie projektów (348)
13. Dodatkowe możliwości (360)
- Tematyka lekcji (360)
- Zaczynamy projekt aplikacji mobilnej (362)
- Praca z Adobe AIR (365)
- Dodatkowe ćwiczenia (385)
- Dodawanie skórki Flex (397)
- Eksportowanie do programu Flash Catalyst (404)
- Fireworks i Dreamweaver (410)
- Fireworks i Flash (421)
Skorowidz (435)
|